Anna3 Geplaatst: 20 oktober 2023 Geplaatst: 20 oktober 2023 Pompoensoep en prutje met snijbiet, wortel, koriander, karwijzaad, komijnzaad, kikkererwten en yoghurt. Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 oktober 2023 Geplaatst: 20 oktober 2023 Stamppot rucola met veldvarken karbonades😋 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 21 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2023 Pittige pompoensoep en Chinese koolstamppot.. Quote
Arja Geplaatst: 23 oktober 2023 Geplaatst: 23 oktober 2023 De laatste andijvie uet met appelmoes van appels van de achterburen en gehaktballen van ossen uit Zelhem. 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 oktober 2023 Geplaatst: 24 oktober 2023 Soto Ajam met Veldkip en veld kool, stoofpeertjes gestoofd in blauwe bio bessensap met enkele eetlepels Japanse sierkweegelei erbij😋 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 24 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2023 (aangepast) Stamppot rauwe andijvie uet met uitgebakken spekjes en walnoot 24 oktober 2023 aangepast door Lia56 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 oktober 2023 Geplaatst: 24 oktober 2023 Vanmiddag kweepannenkoeken met ietwat dunne kastanjecrème. Vanavond salami+maïs+paprika+kastanjes uit 1 koekenpan. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frans Geplaatst: 24 oktober 2023 Geplaatst: 24 oktober 2023 Heel simpel en heel lekker. Een kleine uitgeholde flespompoen gevuld met een mix van gekruid gehakt, stukjes oranje blok paprika, gesneden sjalotjes en een beetje prei. 30 minuten in de oven bij 230°C . Appie mocht het gehakt leveren, de rest kwam uit eigen tuin. 3 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Lia56 Geplaatst: 24 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2023 @Frans Jeetje, dat ziet er heerlijk uit zeg! Ga ik ook proberen..👍 Quote
Arja Geplaatst: 24 oktober 2023 Geplaatst: 24 oktober 2023 Ovenschaal gevuld met pompoen, courgette, paprika, peper en knoflook uet en appel, rozijnen en ui uit de winkel. Wat olie en kruiden. Klein uurtje in de oven met wat kruiden, oa Mellie's "Me moeder", en geserveerd met gemalen en gebakken kastanjes. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 oktober 2023 Geplaatst: 24 oktober 2023 Gisteren pompoensoep met oa een grote goudrenet, peterselie en dragon en pizzabroodjes met tomaatjes ( alles uit mijn oude dorp) Vandaag de andere helft van de pompoen geroosterd in de oven waar tegelijk een stuk witte kool plus bietjes uit de tuin van Jorieke werd geroosterd..dat is voor morgen. wat wordt kool heerlijk zoet zo geroosterd bestreken met olijfolie! 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marinke Geplaatst: 26 oktober 2023 Geplaatst: 26 oktober 2023 De enige (en ietwat doorgeschoten) bloemkool van dit jaar. Bereid in de oven met veel kruiden alla ottolenghi. bij nader inzien een beetje zonde want zo was helemaal niet goed te proeven hoe dat ding nou eigenlijk smaakte in vergelijking met winkelbloemkool 😆 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 oktober 2023 Geplaatst: 27 oktober 2023 Net uit de oven: pompoenkoeken. We eten er watermeloen en appeltjes en een broodje bij. Maar vooral dus pompoenkoek (met pompoen van @jootje, en rozijnen en gember en reuzel en kastanjemeel uit eigen tuin) 4 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 27 oktober 2023 Geplaatst: 27 oktober 2023 Das toch echt gaaf, we hebben allemaal lekkers uit eigen tuin, maar jij hebt gewoon : rozijnen , gember en kastanje meel! dat doet volgens mij niemand je na op dit moment! 😊👍🏻 4 Quote
Lia56 Geplaatst: 30 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2023 Heerlijke gevulde pompoen groentesoep!! 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 31 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2023 Pompoencurry 😋 met witte rijst Quote
bonnie f Geplaatst: 1 november 2023 Geplaatst: 1 november 2023 Surinaamse currystoof met ei. En met gekochte roti Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
jootje Geplaatst: 1 november 2023 Geplaatst: 1 november 2023 Wat eten we weer allemaal lekker! Hier de bijna laatste sla uit de tuin, en boontjes met chilli saus en wortelen. En een gekochte zak friet uit de airfryer! Lekker hoor! 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2023 Geplaatst: 1 november 2023 Mmm frietjes😋 Lie heeft een oven schotel gemaakt met prei kerrie en Me Moeder poeder. Afgedekt met aardappelpuree. Zalig😉 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 2 november 2023 Geplaatst: 2 november 2023 Wij aten tomatensoep van eigen ingemaakte tomaten en knof met ook Me Moeder, want Sja… dat gebruik ik voor alles en we hadden left over kikkererwten met eigen tomatenpuree en paprikapoeder. De salade komt nog steeds dagelijks uet op de komkommer na, al groeien er 2 mini komkommers buiten. Toch geinig. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 november 2023 Geplaatst: 2 november 2023 15 uren geleden, bonnie f zei: met gekochte roti Heb je het dan over het rotivel? Ik zou het zelf wel eens willen maken, vroeger wel eens geprobeerd maar niet echt een succes. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bonnie f Geplaatst: 2 november 2023 Geplaatst: 2 november 2023 Ja, het vel. Het schijnt erg moeilijk te zijn. Zelfs geoefende koks zeggen dat kopen bij een toko/Surinamer het beste is. Aldus geschiedde..... 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Frans Geplaatst: 2 november 2023 Geplaatst: 2 november 2023 Niet uit eigen tuin. Was wel heel lekker. Mijn nieuwe electrische oven van de Lidl in gebruik genomen (SGBR 1500 D4) Test geslaagd. 4 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Lia56 Geplaatst: 2 november 2023 Auteur Geplaatst: 2 november 2023 @Frans jammie... hier kliekjes dag... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.