Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Soto Ajam met Veldkip en veld kool, stoofpeertjes gestoofd in blauwe bio bessensap met enkele eetlepels Japanse sierkweegelei erbij😋

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Heel simpel en heel lekker. Een kleine uitgeholde flespompoen gevuld met een mix van gekruid gehakt, stukjes oranje blok paprika, gesneden sjalotjes en een beetje prei. 30 minuten in de oven bij 230°C . Appie mocht het gehakt leveren, de rest kwam uit eigen tuin.

fles1.thumb.JPG.554f208d082d18a75ad60b5216106552.JPG

fles2.thumb.JPG.8d2800e832ca5659543bbc1b0fcc2925.JPG

• Like 3

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ovenschaal gevuld met pompoen, courgette, paprika, peper en knoflook uet en appel, rozijnen en ui uit de winkel. Wat olie en kruiden. Klein uurtje in de oven met wat kruiden, oa Mellie's "Me moeder", en geserveerd met gemalen en gebakken kastanjes. 

• Like 1
Geplaatst:

Gisteren pompoensoep met oa een grote goudrenet, peterselie en dragon en pizzabroodjes met tomaatjes ( alles uit mijn oude dorp)

Vandaag de andere helft van de pompoen geroosterd in de oven waar tegelijk een stuk witte kool plus bietjes uit de tuin van Jorieke werd geroosterd..dat is voor morgen. 
wat wordt kool heerlijk zoet zo geroosterd bestreken met olijfolie!

• Like 5

Geplaatst:

De enige (en ietwat doorgeschoten) bloemkool van dit jaar. Bereid in de oven met veel kruiden alla ottolenghi.

bij nader inzien een beetje zonde want zo was helemaal niet goed te proeven hoe dat ding nou eigenlijk smaakte in vergelijking met winkelbloemkool 😆

• Like 1
Geplaatst:

Das toch echt gaaf, we hebben allemaal lekkers uit eigen tuin, maar jij hebt gewoon : rozijnen , gember en kastanje meel! 
dat doet volgens mij niemand je na op dit moment! 😊👍🏻

• Like 4
Geplaatst:

Wat eten we weer allemaal lekker! 
Hier de bijna laatste sla uit de tuin, en boontjes met

chilli saus en wortelen. 
En een gekochte zak friet uit de airfryer!  Lekker hoor! 

• Like 1
Geplaatst:

Wij aten tomatensoep van eigen ingemaakte tomaten en knof met ook Me Moeder, want Sja… dat gebruik ik voor alles en we hadden left over kikkererwten met eigen tomatenpuree en paprikapoeder. De salade komt nog steeds dagelijks uet op de komkommer na, al groeien er 2 mini komkommers buiten. Toch geinig.

• Like 1
Geplaatst:
15 uren geleden, bonnie f zei:

met gekochte roti

Heb je het dan over het rotivel? Ik zou het zelf wel eens willen maken, vroeger wel eens geprobeerd maar niet echt een succes.

Geplaatst:

Ja, het vel. Het schijnt erg moeilijk te zijn. Zelfs geoefende koks zeggen dat kopen bij een toko/Surinamer het beste is. Aldus geschiedde.....

• Like 1

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Niet uit eigen tuin. Was wel heel lekker. :-)

kippetje.thumb.JPG.b220a5fd7b546b423c5b3d295c945c9a.JPG

Mijn nieuwe electrische oven van de Lidl in gebruik genomen (SGBR 1500 D4) 

Test geslaagd.

• Like 4

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...