Geplaatst: 29 juli 20232 j Auteur Nou het leek heel wat, toen die bui net onze kant op kwam. Donkere wolken, gedonder, enz. Maar er valt er weinig uit. Het piezelt een beetje. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 31 juli 20232 j Auteur We hebben zelf geen regenmeter meer, "dan kan het ook niet tegenvallen elke dag" was de gedachte Maar dit jaar (met uitzondering van februari, toen het alweer droog leek te worden en wij de knoop hebben doorgehakt dat er dan maar een wat beter sproeisysteem moest komen hier ) valt het ontzettend mee qua regen! En dan bedoel ik dus dat we lekker wat krijgen hier op ons droge stukje zand. Deze maand gaan we al over de 100 mm, als ik de 3 meest dichtbij zijnde weerstations mag geloven. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 31 juli 20232 j Best fijn dat het zoveel regent, scheelt een hoop gesjouw met emmers. Jammer dat het werken zo niet echt aangemoedigd wordt. Maar laten we het in hemelsnaam koesteren, voor je het weet krijgen we een compleet droge september... Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 31 juli 20232 j Van mij mag het wel iets minder hoor. Deze maand 163 mm tot nu toe, en de dag is nog niet voorbij want er is nog steeds motregen en later vandaag komt er nog wat hardere regen aan.En de komende 9 dagen wordt er nog 87mm verwacht. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 1 augustus 20232 j Er is al zo veel gevallen… Het is nu voor het eerst sinds gisteren droog, maar er komt zo weer een grote hoos aan. Het is wel grappig dat de bessen, sla en dille dit weer heerlijk vinden. Die groeien prachtig, lekker malse blaadjes. Ook de sla die al 3 maanden oud is. Aardbeien krijgen ook weer allemaal bloemen en eindelijk weer uitlopers. Ik snap waarom dat Spaanse meer helemaal leeg is, want kennelijk willen ze veeeeeeel te veel water die krengen. Ik denk er serieus over na om ze weg te halen. Boycotten die aardbeien. Ook in eigen tuin. Vind hun overmatige watergeslurp maar niks. Regenmeter gisterenmiddag… en toen kwam nog de avond met heel veel water. Ik moet zeggen dat ik het wel genoeg vind inmiddels. Hierbij echt geen tekort meer. Het is vakantie. De kinderen zijn thuis. De was hangt overal binnen. Ik heb een nieuw wasrek erbij gekocht, is gewoon niet bij te benen. Dus Ehm..// daarboven die aan de knoppen zit… gewoon uit is ook een optie hè?!. En als je dat geklater zo mist, kun je het snachts weer aanzetten. Vanaf 7 u weer uit aub. En repeat. En als ik dan toch bezig bent met wensen, ook naar zuid Europa graag.
Geplaatst: 1 augustus 20232 j Twee weken weggeweest, vanmorgen dit peil in m'n regenmeter. Ik ben blij dat ik de tuin nog op kan...
Geplaatst: 1 augustus 20232 j @marcelru: Twee weken weg, nét op tijd terug om de regenmeter leeg te gooien. Door de klimaatverandering komen er ook hier meer extremen. Niet meer neerslag per jaar, maar meer / of minder in een kortere periode. Dus binnenkort maar één weekje weg, of een nog grotere regenmeter kopen. Best is natuurlijk om de verandering te beperken, hoe weinig jouw (of mijn / onze) acties ook schelen. Na deze stichtelijke woorden: In drie maanden (van 27-05 t/m 26-07) had ik 22 mm. Ja: zo weinig. Van 27-7 t/m 31-7 had ik 60 mm. In slechts vijf dagen. En buienradar heeft de komende zes dagen voor mij nog 80 mm in petto. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 2 augustus 20232 j (Zon)licht aan de horizon vanaf tweede helft volgende week? ☀️ Hopen op een prettige tweede helft van augustus met 23-27 graden en vooral wat zonnestraaltjes, 2 nachtjes per week flinke regen en zo op naar de herfst wat mij betreft. Een tuinier mag dromen. 😄 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 2 augustus 20232 j Op dit moment werkt het weer niet echt mee, ik gaf nog liever dagelijks water tijdens de droogte en hoge temperaturen dan de regen die nu valt, hier regent het al weken elke dag, met weinig zon. Dit is echt funest voor alle zomer groenten die in de volle grond staan, en dan vooral de paprikas, tomaten, soja bonen, die doen helemaal niks meer op moment, behalve de tomaten die zijn langzaam 1 voor 1 ziek aan het worden😅 Volgens de knmi is er hier 120mm gevallen in de maand juli. 2 augustus 20232 j aangepast door Kevins Moestuin
Geplaatst: 2 augustus 20232 j Auteur Jongens er trekt me nu toch een mooie bui over. Het gaat maar door met regenen! Wat jammer dat we bezig waren met snoeien voor de ossen, maar dan gaan we binnen in de schuur wel verder met andere klusjes facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 2 augustus 20232 j Hier met gisteren erbij al weer 40 mm in de regenmeter. Ik heb vanmorgen heel hardnekkig een wandeling in de regen gemaakt. Nu is het even droog, maar ik denk dat ik vandaag maar op de bank blijf zitten breien. Komt die trui ook eens af 😄 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 2 augustus 20232 j Nog even snel langa de tuin gegaan met al die regen hebben de slakken vrij spel, toch maar zo 150 slakken gedood die op de belangrijke plantjes zaten 😅
Geplaatst: 3 augustus 20232 j @Kevins Moestuinmijn ervaring is dat na een jaar of 3 no-dig de slakschade enorm afneemt... de aanhouder wint. Qua weer, vanavond eindelijk weer naar de tuin omdat het niet gaat regenen. 🙏 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 3 augustus 20232 j @MSDG wat vermoedelijk ook gaat helpen is de water bakken die ik ga ingraven met water plantjes voor kikkers, en de egel huisjes die ik aankomend najaar ga bouwen en in de tuin ga zetten.
Geplaatst: 4 augustus 20232 j @Kevins Moestuin gedeelde smart...... ik heb meer dan 60 naaktslakken uit een paar bonenstruiken gehaald.. de rest komt straks weer..🤬
Geplaatst: 6 augustus 20232 j Auteur Het zou de hele dag regenen vandaag, dus we waren van plan om de schuur eens op te ruimen. Maar het lijkt er op dat het (voorlopig) droog blijft. Nou ja... dan maar geen opgeruimde schuur facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 augustus 20232 j Ik had ook een binnendag gepland, in de keuken met tomaten en pruimen en mijn nieuwe pastamachine. Voorlopig is het hier wel droog, dus ik loop buiten in de groene oase te rommelen. Wieden, slakken rapen, boontjes plukken, spinazie oogsten. 6 augustus 20232 j aangepast door Arja
Geplaatst: 6 augustus 20232 j De afgelopen 24 uur maar liefst 46,4 mm: Totaal in de afgelopen 7 dagen nu: 110 mm. Mijn tuin heeft er geen moeite mee. Ik wel. Want zo'n beetje elk uur gaat Arie de kat buiten kijken: "is het al droog?". Sinds vanochtend vroeg heb ik hem al 5x moeten afdrogen. Inhoud bloempot of bak berekenen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.