Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hierbij wat fotos. Er zitten wel wat gaatjes, ik denk slakken. Verder zie ik geen ongedierte op de plant. Mijn tomaten en pepers doen het ook goed. Ik denk dat de bestuiving wel goed zit. Maar geen bloemen meer… 

zijn de nieuwe blaadjes wel in orde. Ze zien er iets anders uit dan de oudere 

IMG_5690.jpeg

IMG_5693.jpeg

IMG_5691.jpeg

IMG_5692.jpeg

Geplaatst:

Weet iemand waar dit door komt? Ik kwam op internet een pagina tegen die het zonnebrand noemde verder kon ik het nergens vinden, komt het inderdaad door de zon?

IMG_20230711_112316.jpg

Geplaatst:

Het ziet eruit als neusrot. Wellicht heeft de plant door droogte te weinig calcium kunnen opnemen. De niet-aangetaste delen van de paprika kun je nog eten.

Geplaatst:

Bedankt voor alle reacties.
Toch zonnebrand! Ik had het niet gedacht omdat pepers en paprika's juist zo van de zon en de warmte houden. De vruchten dus duidelijk wat minder. Weer wat geleerd.👍

Geplaatst:

De Golden Marconi’s (gele punt paprika’s) beginnen nu echt wel wat vruchten aan te maken, helaas lang niet zo extreem als vorig jaar maar ik ben al blij als we er een aantal kunnen oogsten dit jaar!

De twee planten staan er fris en gezond bij en zitten vol met bloemen, volgend seizoen weer erg vroeg voor zaaien (binnen) en dan wordt het weer een grotere oogst,

IMG_1233.jpeg

IMG_1231.jpeg

IMG_1232.jpeg

😎 🫑 

• Like 3
Geplaatst:

Paprika kaboutermuts, mooie opbrengst, super vroeg en goed formaat. Van de smaak ben ik (nog) niet zo ondersteboven, de eerste twee mooi rood geoogst maar smaakten nog niet echt rijp. Deze laat ik nog even hangen in de hoop dat de smaak iets beter wordt

IMG_2924.jpeg

• Like 3
  • 2 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)
On 2/27/2023 at 10:29 PM, rorror said:

Waarom zelf paprika kweken? Biologisch rijzen al helemaal de pan uit. Voor niet bio toch nog 1.25

Hoeveel paprika's gebruik je gemiddeld in een jaar? Wij hier zeker 1 paprika per week gemiddeld. 

Dus dan heb je er al 52 nodig.  52x2,19 is zo'n 113euro of niet bio 52x1,25 = 65euro.

De hoeveelheid potgrond en voeding wat het kost is vele malen minder. Dus snel terug verdiend.

In mijn buitenseizoen in potten, haal ik 3 a 4 paprika's per plant.

Dus zal ik ongeveer 15 paprika's van verschillende soorten neer zetten.

Koop je dus in de winter nog steeds paprika's terwijl ze uit de vriezer al op zijn?
Zet dan een aantal extra paprika planten neer en vries ze in. (of inmaken)

https://www.supermarktscanner.nl/product.php?keyword=Paprika

image.png

Inmiddels zakken de prijzen van paprika's alweer aardig:

https://www.superprijsvergelijker.nl/supermarkt-aanbiedingen/9780/huismerk-paprika-rood/index.html

Screenshot 2023-08-01 at 20.05.45.png

aangepast door Maarten1
plaatje toegevoegd
Geplaatst:

@Maarten1 het is wel net hoe je het berekend, je kan ook paprikas halen bij een locale turkse winkel, of de koopman wacht even op een aanbieding en je koopt 2 a 3 paprikas van 1 euro en ook deze zijn dan in te vrienzen of in te maken, al is zelf kweken wel heel leuk natuurlijk maar als ik slim inkoop, is het kopen van paprikas en stuk voordeliger dan zelf op kweken. Je hebt zaad nodig, warmte matten, led lampen in mijn geval omdat ik geen lichte kamer heb, potgrond. 

• Like 1
Geplaatst:

Maaaaarrrrr het is zoveel leuk om t zelf te kweken, ook de verschillende paprika's die je niet in de winkel kunt krijgen. Ik vind er toch smaakverschil inzitten ook. 

Als ik voor t makkelijke zou gaan gaat er een hoop plezier verloren ( ook al heb ik dit jaar best aardige belagers gehad) Gewone blok paprika is "goedkoop" maar de andere soorten maken t juist zo leuk

• Like 2
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Een kleine impressie van mijn paprikateelt dit jaar.

In de vollegrond 4 stuks planten van een ras dat het buiten altijd goed doet. De eerste vruchten beginnen te kleuren. Ze worden uiteindelijk rood.

papbuiten2.thumb.JPG.592fd91d6fc7cb22ff9b8145eabc1f06.JPG

papbuiten1.thumb.JPG.141dde4bc058618415dc39317a26e868.JPG

In de open lucht 2 potten oranje punt paprika's 

papbuiten_pot.thumb.JPG.cfeab57e1f72ec8cd69f5072f3cf0473.JPG

In de kas aan weerszijden van het pad anderhalve rij met in totaal 9 planten plus nog eens 3 planten onder het werkblad achteraan.

papkas1.thumb.JPG.2b2a975d3fa6b3d0eb7ffc9eebc1527c.JPG

papkas2.thumb.JPG.9fb28ed4ba2f648cdc8ca835fda4f4da.JPG

Oranje blok 4x

papblok-oranje.thumb.JPG.3352fa388fce11fdb4c5777f6e8c5130.JPG

Gele blok 4x 

papblok-geel.thumb.JPG.0fea4a658fcf28ae5ed423f27cda3117.JPG

Rode punt 4 x

pappunt_rood.thumb.JPG.1e7633f6bc3ea1dc7a0039d88a3b25e8.JPG

• Like 6

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
13 uren geleden, Arja zei:

Welk ras is dat, @Frans?

Lang geleden een paar planten gekregen van een duitse beroepsteler (buitenteelt). Er niet aan gedacht naar het ras te vragen maar de paprika's bleken zaadvast te zijn.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

f4d793cd6c54f878673215b1fc7019a6.jpg

Ik kijk ze rijp… maar helpt helemaal niks. Alle planten hangen vol, maar nog zo onrijp als wat. Maar deze krasny huppeldepup vind ik nu al het mooist.

• Like 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...