Lia56 Geplaatst: 8 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2023 Geen idee of dit nog wat gaat worden.. 1 Quote
redzebra Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 @Amrutten misleiding ? 😁. @Lia56 wordt het misschien niet de winnaar, die gaat alleszins een goede smaak geven in een gerechtje, jammer voor @Mellie maar ik denk dat er een rijtje verkeerd staat in het overzicht . 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 8 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2023 Oeps... aangepast Redzebra heeft t gewicht van 599 doorgegeven Quote
Frans Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 Voor de meeste planten in de tuin was het natte en minder warme weer de afgelopen weken niet zo best maar voor (bleek)selderij kon het haast niet beter en dat was goed te merken ook. Vandaag weer eentje geoogst, een van de grotere, maar i.v.m. de wedstrijd uiteraard niet de grootste. 1 Helemaal tevreden met 1164 grammetjes. Er staan er nu nog 13 in de vollegrond en 3 in pot. De planten in de vollegrond gaan regelmatig gebruikt worden, die in pot blijven hoogstwaarschijnlijk tot einddatum wedstrijd in pot staan. 12 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Mai Pensato Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 16 minuten geleden, Frans zei: Helemaal tevreden met 1164 grammetjes. Top! Gefeliciteerd met je eerste plaats! Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Lia56 Geplaatst: 8 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2023 Voorlopig staat Frans ver bovenaan!! 1 Quote
Arja Geplaatst: 9 augustus 2023 Geplaatst: 9 augustus 2023 (aangepast) De plant gekozen die op dit moment het dikste leek, wortels eraf gehakt, zeven slakken eruit gevist, en hop op de weegschaal. Hij weegt minder dan de helft in gewicht vergeleken met bovenstaande inzending, maar ik ben best tevreden met mijn 514 gram. Edit: mijn wederhelft wil de stengels in een smoothie verwerken. Ik vind daar wel iets van. 🤢 9 augustus 2023 aangepast door Arja 10 Quote
redzebra Geplaatst: 9 augustus 2023 Geplaatst: 9 augustus 2023 Zojuist even gekeken hoever het hier staat. Eentje uit pot , 926 gr nog niet over de kilo, maar is gelukkig ook niet de grootste 😄 8 Quote
Vastone Geplaatst: 11 augustus 2023 Geplaatst: 11 augustus 2023 Ik zal er morgen ook eens een gaan oogsten, zag dat ze in elk geval behoorlijk gegroeid zijn tijdens onze vakantie. Wel viel op dat sommige planten (niet allemaal) lichte plekjes op de bladeren krijgt, herkennen jullie dit? Ik vroeg me nog het volgende af.. Wij gebruiken bleekselderij eigenlijk alleen maar heel fijn gesneden een paar stengels door pastasaus. Zou je de overige bleekselderij fijngesneden zo in kunnen vriezen of beter eerst blancheren? Quote
Roland Geplaatst: 14 augustus 2023 Geplaatst: 14 augustus 2023 Hierbij mijn inzending, hij was te groot om op de weegschaal te wegen dus even met de emmer de weegschaal gereset op 0 en daarin gewogen. Het was echt maar 1 plantje welke tot deze knoeperd is uitgegroeid. Nu nog kijken welk gerecht we ervan kunnen maken. 2.046 gram 6 Quote
Vastone Geplaatst: 14 augustus 2023 Geplaatst: 14 augustus 2023 Een heel mooi gewicht! Wat was ongeveer de hoogte van de plant? (altijd lastig inschatten vanaf een foto). Quote
Lia56 Geplaatst: 14 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2023 @Roland veruit de grootste tot nu toe 👍 Maar je weet maar nooit wie er nog meer van deze grote jongens heeft... Quote
redzebra Geplaatst: 15 augustus 2023 Geplaatst: 15 augustus 2023 (aangepast) Proficiat !! maar toch een puntje @Roland Wedstrijdreglement De winnaar is de deelnemer die de zwaarste plant kweekt. - Wortels eraf snijden, alle blad eraan laten zitten. - Wel de zijplanten eraf - Soms zie je een klein "binnenin"-plantje, dat moet maar blijven zitten, want dat is er heel lastig uit te knippen. - Eventuele bloemstelen zo diep mogelijk afknippen (doorschieten is immers een teelt-fout, daar mag men niet voor beloond worden) Dan blijft hij nog wel ruim de zwaarste, maar @Lia56 voor de verduidelijking voor volgende metingen, mogen die blijven zitten of niet ? 15 augustus 2023 aangepast door redzebra 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 15 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2023 Sorry, nee dat mag niet. Foutje van mij 😏 Quote
Roland Geplaatst: 15 augustus 2023 Geplaatst: 15 augustus 2023 Op 14-8-2023 om 20:14, Vastone zei: Een heel mooi gewicht! Wat was ongeveer de hoogte van de plant? (altijd lastig inschatten vanaf een foto). 60 tot 70cm. Quote
Roland Geplaatst: 15 augustus 2023 Geplaatst: 15 augustus 2023 13 uren geleden, redzebra zei: Proficiat !! maar toch een puntje @Roland Wedstrijdreglement De winnaar is de deelnemer die de zwaarste plant kweekt. - Wortels eraf snijden, alle blad eraan laten zitten. - Wel de zijplanten eraf - Soms zie je een klein "binnenin"-plantje, dat moet maar blijven zitten, want dat is er heel lastig uit te knippen. - Eventuele bloemstelen zo diep mogelijk afknippen (doorschieten is immers een teelt-fout, daar mag men niet voor beloond worden) Dan blijft hij nog wel ruim de zwaarste, maar @Lia56 voor de verduidelijking voor volgende metingen, mogen die blijven zitten of niet ? Voor de volgend ewegngen, wat heb ik verkeerd gedaan? De wortels heb ik eraf gesneden. Quote
acpronk Geplaatst: 15 augustus 2023 Geplaatst: 15 augustus 2023 De zijplanten (zijscheuten) moesten er ook af, dus dan houd je alleen de hoofdplant over, zoals je ze ook in de winkel ziet. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 16 augustus 2023 Geplaatst: 16 augustus 2023 HAHAHA Wel ze groeien nog.... TOCH? omg Een pup in huis tuin verhuizen, kas bouwen, huisje verven.... man man 2 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Vastone Geplaatst: 16 augustus 2023 Geplaatst: 16 augustus 2023 Hierbij mijn eerste inzending, niet prijswinnend maar goed om eens te kijken hoe dat werkt met wat wel/niet wegsnijden.. Nog best lastig als je nooit bleekselderij koopt in de winkel. Zo kwam de plant uit de grond. Toen wortels en zijscheuten eraf. Weegschaal met dienblad op 0. Totaal gewicht 907 gram. Gewicht van alle zijscheuten die er afgehaald zijn blijkt toch ook nog een best gewicht te zijn. Dus dat scheelt inderdaad een hoop. 9 Quote
Roland Geplaatst: 16 augustus 2023 Geplaatst: 16 augustus 2023 Ik zal binnenkort een nieuwe inzending doen. Zag wel dat er veel zijscheuten aan zitten dus dat gewicht zal aanzienlijk lager worden. Quote
Lia56 Geplaatst: 17 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2023 @Vastone... uiteindelijke gewicht dus 682? of zie ik t verkeerd Quote
Vastone Geplaatst: 17 augustus 2023 Geplaatst: 17 augustus 2023 (aangepast) Nee 907 was het gewicht zonder wortels en zijscheuten (zie ook foto's daar waren de zijscheuten er al af). Maar vond het wel interessant om eens te kijken hoeveel je er dan vanaf snijd, best een heel gewicht dus! Of.. Je moet van mening zijn dat ik te weinig heb weggehaald maar dan zal er opnieuw gewogen moeten worden met een andere plant Ik denk trouwens dat de rest hier niet veel groter zwaarder gaat worden omdat ik het idee heb dat er eerder nu zijscheuten ontstaan dan dat er dikkere stelen komen, maar wie weet. 17 augustus 2023 aangepast door Vastone 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 17 augustus 2023 Geplaatst: 17 augustus 2023 Kun je tijdens de groei alvast zijscheuten weghalen? Of zou het dan gaan rotten? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.