Goudsbloempje2 Geplaatst: 24 september 2023 Geplaatst: 24 september 2023 Hier is het niet veel geworden. Weet niet of ik voor de einddatum nog gelegenheid heb, dus ik heb er vandaag weer eentje uitgehaald voor in de pasta. Helaas is het niet veel in vergelijking met de joekels van de andere deelnemers. 5 Quote
hoekman Geplaatst: 26 september 2023 Geplaatst: 26 september 2023 Hier is mijn inzending. Plant heeft geen zijscheuten. Gewogen met een niet getarreerde weegschaal met schotel. Gewicht met schotel 610 gram. Schotel is 222 gram. De plant is dus 388 gram. De planten hebben echt op een verkeerde plek gestaan. Slechte weersomstandigheden en te weinig aandacht door de plaats. Volgend jaar ga ik met het restant van de zaadjes het hopelijk wat beter doen. Toch valt het mij mee. Gewoon bruikbare oogst. Zo heb ik nog 3 planten. Deze is niet de grootste. De grootste heeft echter zijscheuten. 6 Quote
Vastone Geplaatst: 26 september 2023 Geplaatst: 26 september 2023 Hier beginnen de planten er inmiddels ook slechter uit te zien. Dus gaan oogsten (en invriezen) is sowieso geen slecht plan. Maar eens kijken wanneer ik van de week tijd en energie heb. Ik verwacht niet dat ze veel zwaarder zijn geworden dan m'n eerdere inzending, maar dat gaan we zien! Quote
Lia56 Geplaatst: 28 september 2023 Auteur Geplaatst: 28 september 2023 Nog twee dagen om jullie kanjers in te zenden. Ben benieuwd wie er nog een mogelijke winnaar heeft. Quote
redzebra Geplaatst: 28 september 2023 Geplaatst: 28 september 2023 (aangepast) En nu hopen dat het forum zaterdag niet uitvalt 😁. Wat me wel opvalt is dat de zelfblekende eigenschap een beetje overdreven is, weliswaar een duidelijk verschil met echt groene selder, maar in vergelijk met de foto van het zaaigoed zijn al ons foto's beduidend groener. 28 september 2023 aangepast door redzebra Quote
Lia56 Geplaatst: 28 september 2023 Auteur Geplaatst: 28 september 2023 @redzebra Daar moet ik je gelijk in geven. Weliswaar minder groen dan de gewone maar niet zo "bleek" als op de foto... Quote
Frans Geplaatst: 28 september 2023 Geplaatst: 28 september 2023 Ik wacht niet tot zaterdag @redzebra Vandaag heb ik de naar schatting 3 zwaarste planten gerooid die nog in de vollegrond stonden. De zijscheuten moeten er nog af en ook moeten de planten nog wat 'gefatsoeneerd' worden. Daarvoor een voor een voorzichtig in de kruiwagen naar de composthoop. Klaar om te wegen Gewicht 2139 gram Gewicht 1873 gram Als laatste de zwaarste. Hij weegt 71 gram meer dan mijn vorige inzending en wordt daarmee met 2250 gram mijn definitieve inzending voor de wedstrijd. Ook nog even de zijscheuten laten zien. Op zich al goed voor een eenpersoons maaltje. 11 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Frans Geplaatst: 28 september 2023 Geplaatst: 28 september 2023 32 minuten geleden, redzebra zei: Wat me wel opvalt is dat de zelfblekende eigenschap een beetje overdreven is, Klopt, maar als de planten later tegen elkaar aangroeien worden de stengels vanzelf wel 'wit' maar dat kun je niet meer zelfblekend noemen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
redzebra Geplaatst: 28 september 2023 Geplaatst: 28 september 2023 (aangepast) Ja, dat is hetzelfde effect als ingraven, zorgen dat er geen licht meer aankan. edit : Hoe zwaar zijn die bij jou in pot geworden @Frans ? 28 september 2023 aangepast door redzebra Quote
Frans Geplaatst: 28 september 2023 Geplaatst: 28 september 2023 @redzebra Het gewicht in pot viel tegen. De zwaarste heb ik nog gewogen en die zat tegen de 1200 gram aan als ik het me goed herinner. De kluiten waren, wat ik niet verwacht had, van binnen ook nog eens vrij droog terwijl ik dacht genoeg water gegeven te hebben. Het is zeer zeker geen groentesoort om met succes in pot te telen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
redzebra Geplaatst: 28 september 2023 Geplaatst: 28 september 2023 (aangepast) Ik denk dat je echt veel water langs onder moet geven, groter reservoir dan een schaaltje zodat de grond niet uitdroogt, ze verdampen ontzettend veel had ik hier de indruk. Op die manier is het doenbaar in pot, en 1200 gram is natuurlijk zeker ook niet slecht, dat gewicht gaan al veel jou benijden, zelf vond ik het hier in pot zeker niet slecht gaan en voor herhaling vatbaar, zou ze wel in normale omstandigheden (niet wedstrijd) veel vroeger geoogst hebben, rond de 500/600 gram. In het begin gaan ze veel sneller dan in grond. 28 september 2023 aangepast door redzebra Quote
Roland Geplaatst: 29 september 2023 Geplaatst: 29 september 2023 Morgen niet vergeten te oogsten 1 Quote
Mellie Geplaatst: 30 september 2023 Geplaatst: 30 september 2023 Aaah ik ben blij dat ik dit lees! Het is al 30. Geen dagen meer. Zo even oogsten en kijken hoe zielig ze zijn Quote
redzebra Geplaatst: 30 september 2023 Geplaatst: 30 september 2023 Om het nog wat spannend te houden, een eerste inzending vandaag 😄. Selder die overdekt bij tomaten stond. de volledige plant en nadien wortels en zijscheuten verwijderd. totaalgewicht 2090 gr waarvan 324 gr zijscheuten en 1766gr hoofdplant Voorlopig 1766 gr als zwaarste hier. 5 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 30 september 2023 Geplaatst: 30 september 2023 1256 gram gemeten. Zal vanavond de foto's publiceren. Valt me nog niet tegen. Maanden lang naar miezerige sprietjes gekeken. En nu toch mooie planten. Quote
fre3ke Geplaatst: 30 september 2023 Geplaatst: 30 september 2023 Ik ga niet oogsten hoor, het zijn geen winnaars. Ik oogst af en toe wat stengels voor in de soep. Goed gedaan allemaal. Ongelooflijk goede resultaten! Quote
Mellie Geplaatst: 30 september 2023 Geplaatst: 30 september 2023 Pffff ik heb er 2 geoogst. 1 die voelde echt wel zwaar aan, al zag het er allemaal maar meh uit. Beetje getrokken aan allemaal hoe ze aanvoelden. Ik heb de ‘zwaarste’ 2 naar binnen gehaald. Ga morgen bouillon trekken en nog risotto maken. Ik heb voor weging alles uitgeschud. Kwamen pissebedden en slakken uit. Jek. Wortels afgesneden en uiteindelijk de grootste alleen gewogen. Die was al zo licht, ik heb me de moeite bespaard Een overzichtje van De jungle Met wortels nog Zonder wortels en het mini zijsprietjeToch schattig die moeite die de plant erin heeft gestopt Weegschaal op nul na de bak erop gezet te hebben, want anders viel het blad steeds op het scherm en kon ik niets zien 462 gram schoon aan de haak. Geen winnaars hier. 2 Quote
Roland Geplaatst: 30 september 2023 Geplaatst: 30 september 2023 Het verwijderen van de zijscheuten een aantal weken terug heeft veel slakkenvraat opgeleverd maar een paar zijn uitgegroeid tot knoepers. Hierbij mijn zwaarste inzending zonder zijscheuten en de wortels eraf gesneden. 2.810 gram Totale oogst een kruiwagen vol: 8 Quote
Lia56 Geplaatst: 30 september 2023 Auteur Geplaatst: 30 september 2023 @Roland.... is dat met of zonder emmer?? Quote
Roland Geplaatst: 30 september 2023 Geplaatst: 30 september 2023 Zonder emmer, ik heb de weegschaal op 0 gezet toen de emmer erop stond. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 30 september 2023 Auteur Geplaatst: 30 september 2023 Voorlopig dus de winnaar... maaaaaaar wie weet wat er nog komt... is nog geen 24.00u 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 30 september 2023 Geplaatst: 30 september 2023 Ik gok dat @Frans om 5 voor 12 met een inzending van 2850 gram komt 😁 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mai Pensato Geplaatst: 30 september 2023 Geplaatst: 30 september 2023 Is er ook een prijs voor de zwaarste zijscheut 😂 ? Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Lia56 Geplaatst: 30 september 2023 Auteur Geplaatst: 30 september 2023 @Mai Pensato Helaas... ook niet voor de zwaarste kluit..🤣 Quote
Lia56 Geplaatst: 30 september 2023 Auteur Geplaatst: 30 september 2023 Nog iets minder dan 4 uurtjes voor de uiteindelijke beslissing... kom op met die kanjers... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.