Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Terug van weggeweest


aseel

Aanbevolen berichten

Op 18-5-2023 om 12:39, aseel zei:

Beste tuinders

Ben weer terug van weggeweest. Heb een moestuin kunnen bemachtigen in zaandam..mag er morgen in..erg laat maar ja.hebt het nog steeds erg druk..dat was de reden vorige keer was gestopt.tegen beter weten in ga ik het toch proberen.alle tips zijn welkom.hoe je met weinig tijd.300 vierkante meter moestuin kan onderhouden..

Thijm breedzaaien en dicht laten groeien. Een keer per jaar met de maaier eroverheen. 

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Is goed..ze zijn nu al 10 centimeter. Maar voor de rest loopt alles in de soep. De bron die ik liet boren is niet gelukt. Er komt modder uit . En waarschijnlijke is het brak water. Dus die tunnelkas komt er ook niet. Want heb geen water.sloot water wil ik ook niet. Heleboel tuinders hebben hun riolering daar aan aangesloten.🤮

Had alles al gekocht voor de bron waterpomp slangen aansluitingen.😪

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken je  deze: 'Urine als meststof'?

 

Als ik jou was zou ik me nu niet teveel extra's op de hals halen.

Zo te lezen heb je je handen (meer dan) vol aan je tuin, zonder allerlei bijkomende projecten.

Dat komt later wel, als alles eenmaal goed loopt. 😉

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Aseel, welkom terug en gaaf dat je zo’n tuin tot je beschikking hebt nu! 

 

5 jaar geleden ging ik een jaar in Duitsland werken (alleen in het weekend thuis) en was vervolgens ook op zoek naar manieren om zo min mogelijk tijd in de tuin te besteden en toch mijn hobby uit te kunnen oefenen. Je hele stuk grond met worteldoek bedekken scheelt uren en uren aan onkruid wieden. Zelf ben ik voor lapjes gronddoek van 5x5 meter gegaan en heb hier elke 30 cm een gat in gebrand (met een garneerring, 7 cm diameter)  waar de plantjes in komen te staan. Op de overgangen tussen de stukken worteldoek zit een extra strook worteldoek zodat er nooit grote stukken aarde met de buitenlucht in aanraking zijn. Met de 5x5 m lapjes kun je relatief vaak het doek oplichten als je een keer wel de tijd hebt om de boel om te spitten. Ik kan tegenwoordig met 15 minuten per week 125m2 moestuin onkruidvrij houden. ;) houd het in gedachten ;) hier een foto ter inspiratie! 
 

0BF19423-7558-466D-B20E-21F45DB8C094.thumb.jpeg.0fdb01db6487170b7b1d38999ec56c1f.jpeg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...