nick86 Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Ik ben al een aantal dagen actief op het forum. Maar ik had nog geen gelegenheid om mij voor te stellen. Mijn naam is Nick , ik ben 25 jaar en ik woon samen in Drachten. Wij wonen op een bovenetage. Helaas hebben we dus niet echt een tuin. Ik wilde al heel lang een moestuin. Wegens gebrek aan ruimte nooit aan toe gekomen. Nu heb ik eindelijk sinds een kleine 2 weken een tuin van 2 are gehuurd bij onze volkstuin in Drachten. Hier zal ik later wat foto's van toevoegen. Hoe het er bij lag en hoe het er nu uit ziet. Ik heb eerst een stuk gras en dit wil ook nog even zo laten. (anders wordt het iets te veel werk) Dit is circa 80 vierkante meter. Daarna wil ik 6 mm bakken maken. 1 bak staat al de andere wil ik maandag afmaken. Daarna heb ik nog circa 24 vierkante meter waar ik wat bloemen wil plaatsen en een druiverek en daarnaast wat maisplanten. Ook zal ik nog 4 grote bloempotten neerzetten 2 voor aardappels en 2 voor de courgette. Op het eind van de tuin heb ik nog een klein terrasje neergelegd om even uit te rusten waar nodig;) Ik hoop dat dit jaar gaat slagen! Ik moet alleen nog een oplossing vinden voor mijn 2.5 week vakantie in Juni... haha wil niet dat alles dood is wanneer ik terug kom Foto's volgen als ik ze van mijn mobiel heb afgehaald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Nick Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sannie Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 leuke plannen welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
tnauta Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Welkom en veel lees en vraag plezier toegewenst. Alweer een Fries. Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisa Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Welkom! Dat is een hele stap van geen tuin naar 200m2, maar zo te lezen heb je al een goed plan bedacht. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trikke Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Wees welgekomen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted March 20, 2012 Author Share Posted March 20, 2012 Dank jullie wel!Het gaat lekker met mijn tuintje .Druk bezig maar echt nog te weinig. Ik hoop vrijdag een grote slag te maken. Ik had nog beloofd om wat foto's te posten van de tuin. Hier een overzicht foto van 2 weken geleden. Begin stukje van de tuin. Dit wil ik allemaal gras laten. Echter ziet het er nu niet uit. Iemand tips om dit mooi te krijgen? 2 weken geleden nog een drassige bende. Nog meer nat! Terrasje gemaakt. Niet mooi maar wel effectief. Daar kan ik mooi wat opzetten. Vorige week eerste stukje omgespit. Overzicht foto eind van de tuin met terras Alles omgespit!! tenminste het stuk wat ik wil. Daarvoor komen de 6 mm's te staan. De eerste MM gemaakt! Inmiddels heb ik er 6:D Nu nog afwerken en de compost er bij. Ondertussen thuis in de slaapkamer aan het zaaien geweest Overzicht van de sla, broccoli, erwt en tomaat Twee foto's van de courgette. Inmiddels 3 stekjes. Ik heb ze net vandaag verspeend werken te groot voor het eerste kweekbakje. Vrijdag zal ik ook een topic aanmaken bij moestuin seizoen 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted March 20, 2012 Author Share Posted March 20, 2012 Foto's staan wel een beetje scheef. Zal ze de volgende keer rechts plaatsen:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Ha ha dat hoop ik, krijg pijn in mijn nek, maar heb niets te zeggen hoor, ik kon het eerst helemaal niet. 0,0 knap dat je ze al hebt, mooie oppervlakte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisa Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Herkenbaar die zaaibakjes, toch een handige winkel die Action. Ik hoop trouwens wel dat je genoeg ruimte hebt voor de courgetteplanten, ze groeien belachelijk snel, worden belachelijk groot en kunnen pas naar buiten als de kans op vorst voorbij is. Ik heb ze vorig jaar begin april gezaaid, en in de 2e week van mei kon ik al de eerste courgettes plukken. Dus wees gewaarschuwd . Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted March 21, 2012 Author Share Posted March 21, 2012 haha ze groeien volgens mij wel lekker snel. ik heb (ook weer bij de action) 2 mooie grote potten gehaald met en diameter van 50 cm. daar kan hij lekker in groeien. action is een ideale winkel haha ik zal ze begin april naar buiten doen. even kijken wat de weersverwachting is. hoop heel snel courgette te hebben lekker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Hallo en welkom op dit forum. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts