Mellie Geplaatst: 10 november 2023 Geplaatst: 10 november 2023 Ik heb er heel veel van gegeten en gedroogd. Maar zodra ze in de potgrond gingen, was het einde verhaal… @acpronk 1 Quote
Arja Geplaatst: 19 november 2023 Geplaatst: 19 november 2023 De orchidee (van @Yuras?) gaat bloeien! Ik wil hem nog verpotten, hoop op tzt mooi groen blad, maar heb hem tot nu toe in eem hoekje gezet en verwaarloosd. Hij krijgt alleen af en toe wat regenwater. De Kaapse zonnedauw ziet er slecht uit, daar was ik al bang voor na de behandeling tegen luis, maar ik wilde wel iets doen voordat al mijn planten onder de luis zaten. Nu zwarte, afstervende blaadjes aan de zijkanten, het midden is nog wel mooi groen. Het bloemetje is dan weer heel schattig. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 22 november 2023 Geplaatst: 22 november 2023 Geduld is een schone zaak. Stekken van @acpronk ananassalie.. heeft eindelijk wortels.. 1 Quote
Arja Geplaatst: 22 november 2023 Geplaatst: 22 november 2023 Mijn ananassalie is al flink geworteld. Ik moet ze maar eens met hun voetjes in de aarde zetten. Zonet spoelde ik ze even goed af (luis, thrips, blegh) en het rook heerlijk! Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 maart 2024 Geplaatst: 11 maart 2024 Vincent ( @Goldfish) de zwarte bes die je hebt meegenomen in het najaar is dood, De Tayberrie is wel ok. Wat is jouw ervaring met je aankopen bij deze fruitstruikverkoper? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 11 maart 2024 Geplaatst: 11 maart 2024 Dat dit de eerste keer is dat ik hoor dat iemand iets koopt dat afsterft binnen een half jaar. Jammer om te horen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 maart 2024 Geplaatst: 11 maart 2024 Ja kan gebeuren. Gelukkig is dit de enige dan. Morgen haal ik hem even uit de pot om de wortels te bekijken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 13 maart 2024 Geplaatst: 13 maart 2024 (aangepast) Het bleek een karig worteltje te zijn hoor. De plant is idd dood als een pier. Als je er nog eens komt kan je deze foto laten zien als je wilt. Of niet, zo erg is het niet. Ik wil wel graag een nieuwe bes bestellen als je weet welke winkel je gaat bezoeken. 13 maart 2024 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 14 maart 2024 Geplaatst: 14 maart 2024 Ik heb een mail naar de verkoper gestuurd ben benieuwd. Qua nieuwe aankopen kan ik voor je naar alle genoemde locaties gaan. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 maart 2024 Geplaatst: 14 maart 2024 10 minuten geleden, Goldfish zei: alle genoemde locaties gaan. Dan moeten we nog even uitzoeken welke verkoper Black Marble en Big Ben hebben. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 21 maart 2024 Auteur Geplaatst: 21 maart 2024 Kijk @Goldfish, ze doen het! En nu? In een pot verder opkweken? 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Goldfish Geplaatst: 21 maart 2024 Geplaatst: 21 maart 2024 Ja half/60% begraven (op hun lange/brede zijde) in een pot, van zeg 2 tot 5 liter. Stok er bij om te leiden en dan maar hopen dat niet heel je huiskamer of keuken overgenomen is half mei. Afharden tzt zou ik voorzichtiger aanpakken dan tomaten. 2 Quote
Mevrouw Groen Geplaatst: 21 maart 2024 Geplaatst: 21 maart 2024 Ik had er eentje binnen die al sneller enthousiast was. Was eigenlijk bedoeld om op te eten. staat sinds een paar maanden in een potje met grond. Gaat niet zo hard als verwacht, maar begint nu ook uit te lopen in de oksels. Erg leuk om te zien. Deze staat in een klein potje voor de fun in de keuken. De rest staat buiten onder een kap in grotere potten. Op naar een mooie oogst van de zomer. Lekker en gezond! 3 Quote
Tanja65 Geplaatst: 21 maart 2024 Auteur Geplaatst: 21 maart 2024 (aangepast) Oh wat tof, ben heel benieuwd. Ik zal ze in de keuken zetten dat scheelt toch al gauw 1 à 2 graden met de woonkamer. Blijven ze wellicht iets meer te behappen. Ik heb helaas geen buiten overdekt en in de foliekas wordt het nu overdag al best warm. 21 maart 2024 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Mevrouw Groen Geplaatst: 21 maart 2024 Geplaatst: 21 maart 2024 Die hier lopen nog niet uit want komen net uit de koelkast, daarom nog even die kap extra erover om het uitlopen te bevorderen. Als dat begint gaat de kap eraf. Zonder vorst kunnen ze gewoon buiten. Geen eigen wijsheid, geleerd van de goeroe hier 😊 @Goldfish 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 22 maart 2024 Auteur Geplaatst: 22 maart 2024 Dan zet ik ze boorlopig even buitenin de actionbak op pootjes. Net ff meer beschermd nog, Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: 5 mei 2024 Auteur Geplaatst: 5 mei 2024 (aangepast) We hadden twee stuks van @Goldfish gekregen vorig jaar en allebei goed uitgelopen. Blij. Inmiddels stonden ze in de foliekas, nog in pot en extra beschermd. Helaas hebben de mieren besloten om in een van de potten een nest te maken, en dat heeft de plant niet overleefd. Duimen dat ze de andere met rust laten!! 5 mei 2024 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Arja Geplaatst: 26 juni 2024 Geplaatst: 26 juni 2024 Manlief zit te genieten van een kopje ananassaliethee. Met dank aan @acpronk die de stekjes aanleverde op de vorige mtfd. 2 Quote
Arja Geplaatst: 10 augustus 2024 Geplaatst: 10 augustus 2024 @Goldfish Vincent, heb ik deze ook van jou en is het ook een Japanse kwee? Misschien herken je het bloempotje. Quote
Goldfish Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 @Arja Dit is idd waarschijnlijk een Japanse sierkwee, net zoals de rest en anders een Chinese sierkwee. Iets van 3 jaar geleden heb ik ook (voor een MTFD) stekken genoemen en niets sloeg aan, zo ook deze ogenschijnlijk. Stond in de schaduw op een plek zonder enige liefde, maar heeft overleefd. Maar voor hetzelfde geld is er zaad van een of andere struik in de pot terecht gekomen... maar zo op het eerste oog zit je goed. 1 Quote
Arja Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Ha dan gok ik dat dit ook de Chinese is, want hij ziet er wat anders uit dan de twee Japanse die ik van jou kreeg. Verwaarlozen en weinig liefde geven is de methode die hier ook prima werkte. Quote
Goldfish Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Mijn Chinese moederboom bloeit wit/rosé, de Japanse die gestekt zijn allemaal in rood tinten. 1 Quote
Mevrouw Groen Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Onze Chinese sierkwee afgelopen voorjaar. 3 Quote
Arja Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Hij loopt weer uit, @Goldfish! Leuk, lekker vroeg ook. 3 Quote
Goldfish Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Mooi! Vandaag hier de eerste geopende bloem gezien bij een van de Japanse sierkweeën . 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.