donaldk Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 Op 3-9-2024 om 17:43, Dahli zei: Wat een mooi assortiment @Polly168. Jij hebt al gele Madame Jeanette zie ik. Die beginnen hier pas net te kleuren. Die ballonnetjes zijn geen Madammen. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Dahli Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 (aangepast) @donaldk Dat heb ik inmiddels begrepen van Polly 😊. Mijn eerste ‘grote’ peperoogst, zo blij mee! Rode en groene Jalapeno, wat chiluacle nero en nog een verdwaalde padron. 8 september 2024 aangepast door Dahli 3 Quote
Mellie Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 Ik heb in de 10 jaar dat ik shishito kweek, mijn tweede niet pittige shishito ooit op. Bij mij zijn die altijd loeiheet. Had vorig jaar voor het eerst een milde en die heb ik gezaaid. Mijn eerste rijpe bleek een nazaat daarvan te zijn. Heel gek om ze zonder hitte te eten. 2 Quote
Dahli Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 20 uren geleden, woldistel zei: Kuch, kuch, ja, dit is een peper. Dat kuchje heb ik niet, maar als ik een hapje van een verse peper neem om de heetheid te checken (en hij is heet), dan krijg ik direct de hik. Hapje Turkse yoghurt en het is ook direct weer over. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 6 uren geleden, Mellie zei: Ik heb in de 10 jaar dat ik shishito kweek, mijn tweede niet pittige shishito ooit op. Bij mij zijn die altijd loeiheet. Had vorig jaar voor het eerst een milde en die heb ik gezaaid. Mijn eerste rijpe bleek een nazaat daarvan te zijn. Heel gek om ze zonder hitte te eten. Ik heb de kleinste van de 5 shishito's gegeten. Eerst het kontje rauw, en de rest met een stukje zalm gebakken. Op laag vuur, zalm lag er al eerder in. En was een milde. Daarvan had je dus ook zaad aan mij gegeven op de MTFD vorig jaar oktober. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Dashbro Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 8 hours ago, donaldk said: Mijn seizoen:-(. Heb je die zaailingen zo lang laten groeien voor ze een eigen potje kregen? Lijkt me niets anders dan dat de wortels compleet vernield zijn bij het overpotten. Volgende keer de planten beter vroeg in p9 starten vanaf zaad. Lamp er boven, gaat hier heel prima met een goedkope led plafondlamp. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 @donaldk, kan je de update en foto's niet ook hier plaatsen? In plaats van te linken naar een ander forum. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
redzebra Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 Chili aurora en de grotere chinese five color, echtgenote : " dat zijn ook wel mooie sierplantjes, die mag je terugzaaien "😁 9 Quote
Dashbro Geplaatst: 10 september 2024 Geplaatst: 10 september 2024 Primotalii maar even binnengehaald om de bloemen er uit te knippen.. plant is een tweetal primotalii, die uit elkaar gegroeid zijn, een enkele had meer ruimte gehad- en meer opbrengst, maar het is een mooie struik geworden zo. Heb al een aantal van de mini vruchten geoogst, de grotere moeten nu gaan rijpen. Rijkelijk laat, ik hoop dat volgend jaar een kas dat nog wat kan helpen. 4 Quote
Mellie Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 Ik begrijp dit moesjaar niet. Er hangen genoeg pepers. Tis alleen nog lang niet rijp. Pas 1 rijpe shishito. 2e komt er aan. Zag een verkleurde zebrange. Paar paprika’s die aan het kleuren zijn. Verder groen groen en nog meer groen. 3 Quote
redzebra Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 (aangepast) Het is een heel raar jaar geweest, de top van de oogst van tomaten lag hier ook 3/4 weken later als normaal,maar wel enorm. Normaal maak ik de meeste tomaten in op mijn gemak in mijn verlof, nu is het elk weekend hard werken en ik denk een beetje hetzelfde met pepers, misschien zelfs erger, sommige hebben zelfs nog meer warme dagen nodig, die er niet waren dit jaar. Madame jeanette bv is hier ook veel later als voorgaande jaren. 11 september 2024 aangepast door redzebra 2 Quote
Gitta Geplaatst: 12 september 2024 Geplaatst: 12 september 2024 Hier hetzelfde. Dit jaar geen pepers, maar de tomaten en paprika's zijn ook later dan normaal bij mij. Komt door het koude natte voorjaar vermoed ik ook. 2 Quote
rorror Geplaatst: 14 september 2024 Geplaatst: 14 september 2024 Hier ook erg traag met de buitenteelt. Toch wel elke dag een peper rijp, maar die gaat meteen door het middag of avond maal. Dit jaar nog geen oogst voor in de vriezer of droger gehad. Voor de vriezer gaat nog wel gebeuren, hangen nog zeker 150groene jalapeno's, maar of die allemaal gaan afrijpen is de vraag. Ik denk dat ik de Carolina Reaper binnen laat afrijpen, ik gok dat ik die na volgende week naar binnen haal, maar dat ligt er aan wat het weer die week erna gaat doen. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Rookie Geplaatst: 14 september 2024 Geplaatst: 14 september 2024 Ik pluk mijn jalapeno's altijd groen. Mijn Espelettes gaan eigenlijk ook best redelijk, ik mag in elk geval niet klagen. Maar het schijnt in elk geval nog twee weken redelijk weer te blijven, dus ze hebben nog even tijd. Quote
Arja Geplaatst: 14 september 2024 Geplaatst: 14 september 2024 Bij mij moet 95% van de vruchten ook nog afrijpen, ik mag hopen dat ze voorlopig nog buiten kunnen blijven zeg. Heb nog geen zin ze in huis te zetten Quote
Polly168 Geplaatst: 14 september 2024 Geplaatst: 14 september 2024 Hier gaat het niet onaardig. De Georgia black is eigenlijk de enige waar ik nog geen rijpe peper van geoogst heb 9 Quote
woldistel Geplaatst: 14 september 2024 Geplaatst: 14 september 2024 (aangepast) Ik doe met pepers eigenlijk hetzelfde als met tomaten. Zo gauw als er iets begint te verkleuren, gaat het naar binnen op de vensterbank. Rijpt vervolgens snel af. 14 september 2024 aangepast door woldistel 5 Quote
Dahli Geplaatst: 14 september 2024 Geplaatst: 14 september 2024 1 uur terug, woldistel zei: Zo gauw als er iets begint te verkleuren, gaat het naar binnen op de vensterbank. Rijpt vervolgens snel af. Dat is een goeie voor de Jeanettes! Er hangen nu zo’n 8 bijna rijpe aan de plant, die oogst ik komende week. Veel zullen er nog niet rijp zijn als het echt koud wordt. Ik vroeg me al af wat wijsheid is. Nu nog zo groot mogelijk worden met het komende mooie weer en dan dus in de vensterbank. 3 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 Ook hier is de oogst van hete pepers in volle gang. En er hangen er nog heel veel aan de planten in de kas! Ik ben zeer tevreden over hoe het dit jaar is gegaan. Ik kweek 8 verschillende soorten van heel mild (Anaheim) tot de (tot voor kort) heetste peper ter wereld (Carolina Reaper) en in diverse kleuren en vormen. Begin september heb ik alle toppen er uit gehaald inclusief bloemen en de net gezette pepers, want die worden toch niet meer op tijd rijp. En ook flink wat oud blad weggesnoeid zodat de pepers nog zo goed mogelijk kunnen rijpen. Dat bevalt me al een paar jaar erg goed. De foto’s zijn van vorige week, 14 september. 1. de 8 planten op 1 foto (links de CR red en CR chocolate) 2. op de voorgrond Anaheim (nog groen en daarachter een rode): 3. Lemon Drop en Thunder Cacho Brown en linksonder een Habanero Orange 4. Zebrange zonder rode streepjes, dus geen Zebrange....😥 5. Zebrange en Cayenne 6. Jalapeno 7. de oogst van die dag: 8 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
woldistel Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 (aangepast) @Mai Pensato Wat een prachtige oogst zo! De vorm van jouw Zebranges klopt wel met die van mij. Die zijn meer gestreept als een Sugar Rush Stripey. Als je zaden wilt van een van beiden of allebei? (Zebrange links en een kromme Stripey rechts) Edit: de Zebrange op de foto is wel iets meer Christmas bell model, maar de meeste aan mijn planten zijn van het feestneuzen model, dus zoals die aan jouw planten. Nog niet helemaal stabiel, misschien, deze vorm. 20 september 2024 aangepast door woldistel 6 Quote
Mellie Geplaatst: 26 september 2024 Geplaatst: 26 september 2024 Ja hoor mijn post is helemaal weg…. GrrrrrIets beknopter dan in de herkansingVeel slakken en rupsen. De slakken zaten nog op de zebrange zonder strepen en 3 de onrijpe sugar rush stripey (met dank aan @woldistel vind ze prachtig!) ik heb er nog nul gegeten. De slakken en rupsen lusten ze graag weet ik uit ervaring…. De derde shishito geoogst. Die gaat ook in de chilivlokken droogmolen. Wordt een lange adem om mijn pot vol te krijgen dit jaar. Met 3 pepers schiet het niet echt op… 3 Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 Hallo, even een vraag. Ik wilde vandaag de laatste pepers oogsten, heeft het dan zin om de planten met bloemen nog te laten staan? Kan dat nog wat worden of is dat te laat? Ik zou sommige eventueel nog in mijn kas kunnen zetten, daar is het wat warmer nog. Quote
rorror Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 Gister naar binnen verhuist, om de overige binnen af te laten rijpen. Nu de moed verzamelen om er een vlam tosti van te maken. 😅 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Arja Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 (aangepast) Ik wil dit jaar ook weer proberen er een paar in huis te laten overwinteren. Dus binnenkort twee mooie uitkiezen, beetje snoeien, uitgraven en in een pot zetten bij een raam op het zuidenh. En dan maar hopen dat spint en luis en thrips wegblijven. De eerste keer dat ik ze 's winters binnen had ging dat fantastisch, en heb ik ze in het voorjaar weer buiten geplant. Het tweede jaar zat alles constant onder de beestenbende en heb ik ze na een paar weken op de composthoop gedumpt. 29 september 2024 aangepast door Arja 2 Quote
woldistel Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 Ik heb er ook weer een paar op de nominatie staan. Van de vier die ik vorig jaar had is er nog steeds eentje in leven dus die gaat ook deze winter weer naar binnen. Maar dan koud en bij het lichte noordraam. Ik denk dat er nog wel een paar kandidaten zijn.. En proberen is altijd leuk. Lukt het niet dan is het jammer, maar ook geen halszaak tenslotte. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.