Jump to content

Hanging baskets en uitdroging

Recommended Posts

Ik heb gister een paar van die halve bakets gekregen en wil daar bosaardbeitjes in gaan zetten.

Nu hadden we eerder al zo'n ding met sierdingen erin. Maar dat droogt mega snel uit.

Zou je plastic tussen die kokosmat en de grond kunnen doen met een paar kleine gaatjes waardoor het water niet zo snel wegloopt?

Of iemand andere geweldige ideeen?

Had je de vorige keer ook al iets erin dat water absorbeerde? Bijvoorbeeld cocopeat

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Je hebt ook van die waterbollen... Van glas zijn ze, mijn oma heeft ze in haar bloembakken.

http://zoom.walz.de/fsicache/erezplain?tmp=560&src=images/softbrix/MH/412/412745.tif

Doordat er lucht bij moet kunnen voor er water uit loopt, geven ze alleen water af als de grond redelijk droog is... Maar of het dan vochtig genoeg blijft voor bosaardbeitjes???

Je hebt ze ook in leuke vormpjes, vogeltjes enzo...

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Gewoon niet met vakantie gaan en elke dag watergeven.......LOL

Of wel en dan die dingen meenemen

Gewoon plastic onderin leggen met een paar kleine gaatjes onderin. Dit zie je ook wel bij van die rieten hangdingen.

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

overigens als je die hanging baskets (die met die kokosmatten) een keer per ongeluk laat uitdrogen kan je soms de planten nog enigszins redden door ze in een emmer water te dompelen en ze langzaam vol te laten lopen. Als er dan nog wortelen zijn die nog werken kan je de plant daarmee redden. Ze maken dan weer nieuwe wortels aan.

waterkristallen

dan heb je dus eigenlijk zoiets;

http://be.dcm-info.com/nl/hobby/18/terrasplanten/25/regelmatig-gieten-van-mijn-bloembakken-is-een-probleem-hebben-jullie-een-oplossing

Maarja, als je dat speciaal moet bestellen word het denk wel prijzig 500 gram spul kost €9,- , komt nog 5,- verzendkosten bij.

Ik stop er zelf altijd, tussen het cocosvezel en de grond, een oude plastik tas in (hergebruik).

Een cd timet of 10-12 van de bodem prik ik dan een paar gaten zodat er water onderin kan blijven staan.

Mijn probleem is dat ieder jaar de baskets het prima doen tot mijn familie in ons huis komt in onze vakantie. Bijna altijd zijn m'n bakken daarna door het mooiste punt heen en krijg ik ze ook niet mooi meer ;-( Balen!! Ik ga eens kijken naar die mooie waterballen.