Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat zijn de beste laarzen?


Swa

Aanbevolen berichten

Het is hier om te verzuipen. Met hoge werfschoenen geraak ik niet meer tot achteraan de tuin zonder dat het water in mijn sokken loopt. Zwemvliezen zouden meer gepast zijn maar daarvoor is het wat te koud. Ik wil dus een goed en vooral zeer stevig paar laarzen aanschaffen. Vandaar de vraag: Welke botten kopen de landbouwers? Of welke laarzen gebruiken bouwvakkers die er dagelijks mee in verse beton staan?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die prijs van die muckboots is ook heel fijn ...

 

Ik koop al jaren groene Dunlop laarzen,  zijn niet al te duur en gaan bij normaal gebruik redelijk wat jaren mee. Gaan meestal kapot achter bij de hak maar dat komt waarschijnlijk door de manier waarop ik ze uit trek (laarsneus tegen de hak van de andere voet zetten en uittrekken).

 

Bouwvakkers gebruiken veiligheidslaarzen (met o.a. stalen neuzen) en dan kom je al snel in een andere prijsklasse.

 

Laarzen houd ik meestal niet lang aan omdat ik er zweetvoeten in krijg, zelfs in de winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Brabantse Tuinprins said:

Die prijs van die muckboots is ook heel fijn

Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar laarzen met een goed voetbed waar ik geen koude voeten in krijg zijn voor mij belangrijk. De laarzen (Derwent) die ik heb kosten nu 108€. Dat is veel geld, maar ik heb ze al bij a 15 jaar, dus dat heeft voor mij z’n geld wel opgebracht. Maar zoals gezegd, wat iemand ergens voor over heeft, is natuurlijk heel persoonlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook muck boots gekocht vorig jaar, had nog een bon van €50 en daardoor werden ze €50. Nog geen seconde spijt! Met skisokken heb je 10 v/d 12 maanden een geweldige laars. De halfhoge vind ik zelf dus erg prettig en kan ik van harte aanbevelen. 👍 Goedkoop is helaas duurkoop in deze. 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je laarzen zoekt om sporadisch te gebruiken zou ik kiezen voor de standaard groene dunlops of een soortgelijk merk. Zelf draag ik meestal klompen ( vindt laarzen al snel te warm in de tuin) en draag ik alleen laarzen als de klussen daarom vragen ( of als het zoals nu nogal nat is). Gebruik hiervoor al jaren dezelfde dunlops, heb hiervoor wel laarssokken/schoentjes gekocht. Zodat ze 's winters extra warm zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, woldistel said:

Klopt, hoor. Ik koop ook duurdere werkschoenen, want daar moet ik 40 uur per week op lopen met +20.000 stappen per dag. Dus daar ga ik niet op bezuinigen. Die gaan trouwens geen 15 jaar mee, helaas 😄


Dat is ook wel intensief gebruik!

ik herinner me dat iemand van de plantsoenendienst ooit tegen me zei over de De Witschoffels: dat zijn de beste, daar doe ik wel 3 jaar mee!

 

En toen dacht ik : maar 3 jaar? Die dingen zijn toch voor het leven? Maar ja, dag in dag uit, 8 u/dag gebruiken…. Dat is wat meer dan dat uurtje per week dat ik ertegenaan leun. 😅

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar laarzen met een goed voetbed waar ik geen koude voeten in krijg zijn voor mij belangrijk. De laarzen (Derwent) die ik heb kosten nu 108€. Dat is veel geld, maar ik heb ze al bij a 15 jaar, dus dat heeft voor mij z’n geld wel opgebracht. Maar zoals gezegd, wat iemand ergens voor over heeft, is natuurlijk heel persoonlijk. 

Ik heb gekeken, maar zie de goedkoopste voor €144… scheelt wel met die €108. En daarna zijn ze nog duurder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik al zeker 10 jaar Dunlop laarzen. Zie ze op het web staan voor rond de € 26,-. Het gebruik is alleen indien echt nodig. Bij nat weer, in de sloot; dus ja hoeveel uur zal dat wezen?

 

Het materiaal geeft wel te weinig veiligheid indien er echt met een riek of spa op gestoken zou worden, dat besef ik wel. Daarentegen: gisterenmiddag 3 uur lang meegewerkt (rond vriespunt) warme sokken en absoluut geen koude voeten. 

aangepast door Vlietzicht

Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉

 

Moestuinseizoen op Vlietzicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele maanden geleden halfhoge Muck Boots besteld, ik ben er zeer tevreden over. Soepel en warm, wat een genot!

Ik loop de halve dag door de paddock van de paarden, knotwilgen gesnoeid langs de sloot etcetera. Vroeger alles op rubberen laarzen; stug, koud, sokken wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik ook. Maar alsnog minder duur dan die geteste Chamoux die iemand hierboven ook had. EN die vond ie maar niks.

 

Ik heb wat S3 laarsjes van de Aldi en Dirk. Nadeel van die kuitlaarsjes is dat ze altijd onder de rand van de potten blijven haken.

 

Die bekina's zijn nu goed verkrijgbaar en ook goedkoer dan die 108 euro genoemd op YT.

 

Iceshield toevoeging weet niet of dat dezelfde zijn of stapje hoger ' -50C'. Op bekina boot website zie je re-branding reeks.

 

https://www.google.com/search?q=bekina+boots+thermolite&oq=bekina+boots+thermoli

 

75,45 thuis bezorgd. Geen idee of dit lage of hoge zijn, zie ik zo snel niet. De jager had hoge. https://werkschoenenbaas.nl/merken/bekina-werklaars/bekina-thermolite- z0300/9180-s5-laars.html

 

Deze zelfs dikke 67 euro https://www.gereedschapcentrum.nl/bekina-boots-thermolite-iceshield-s5-laarzen-groen-zwart-maat-40.html

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...