Jump to content

Ook nieuw hier!

Malmcclennon

Recommended Posts

Iedere keer ik google voor informatie over moestuinen kom ik hier terecht. Dus dacht et wordt eens tijd om me in te schrijven.

Ik ben Malorie moeder van 2, student en vanaf oktober 2011 in het bezit van een moestuin van ongeveer 100m2 in het mooie Zutphen! Ik was al jaren aan het balkonieren toen ik eindelijk bericht kreeg over de moestuin. Op balkon hield ik me vooral bezig met tomaten, pepers en aardbeien. Afgelopen jaar wel broccoli en pompoen op balkon gekweekt beide een groot succes. In de moestuin ga ik me richten op de dagelijkse groenten dus bonen, wortelen, doperwten en dergelijk. Geen aardappelen omdat ik ze maar een gedoe vind.

Hier zijn wat fotos van toen ik de tuin eerst kreeg met verwilderd frambozen, een citroen munt struik met een doorsnee van bijna een meter en mij nogal raar perenboom. En hoe et er nu uitziet na veel harde werk!

Foto-DFT3KMPC.jpg

de tuin kabouters

Foto-ITSGVHQZ.jpg

bijna klaar

Foto-6YMX7H8I.jpg

opgeruimd staat netjes

Foto-OMPQBCIN.jpg

Oh en ik heb voor bonen teepees gekozen omdat ik dat wat makkelijker vond met gespreide teelt. Ik heb helemaal geen zin in kilos bonen in een keer

Hallo Majorie en welkom op dit forum. Wat zijn bonen teepees?

Misschien is een grote vriezer handig? Kan je de hele winter door bonen eten.

Hoe heb je pompoenen laten groeien op je balkon?

Leuk die foto van die druk bezige tuinkabouters

Good things come in small packages

Welkom!

Das idd. een groot verschil zeg!

Maar waarom vind je aardappelen zo'n gedoe Ik vind ze super leuk!

(maar goed, heb ook niet echt een grote tuin en teel ze in zakken)

Succes! Gaat vast lukken met de tuinkabouters

Ons moestuin vereniging heeft strenge regels over waar je ze mag telen in je tuin ivm beestjes en ziektes. Wat opzicht heel goed is maar met hoeveel aardappelen wij thuis eten (mssn een keer in de week) vind ik et de moeite niet waard . Ik heb ook aan de zakken gedacht en mssn komen ze wel op balkon te staan heb nu op eens zo veel ruimte op balkon hahahaha

Hallo Majorie en welkom op dit forum. Wat zijn bonen teepees?

Misschien is een grote vriezer handig? Kan je de hele winter door bonen eten.

Hoe heb je pompoenen laten groeien op je balkon?

Leuk die foto van die druk bezige tuinkabouters

De teepees zie je op een van de fotos.. de palen in een rondje achter in. Ik heb een redelijk groot vrieskast dus de hele winter bonen eten komt goed

En de pompoen op balkon was heel makkelijk. Een deel van mij balkon is open met van de tralies. Op de scheiding tussen mij balkon en de van de buurman heb ik gaas vast gemaakt. Ooit gebruikt voor bloemen, maar afgelopen jaar heb ik de pompoen daar tegen laten groeien en langs de balustrade. Omdat ik bang was dat de vruchten van de balkon zou vallen heb ik ze vast gemaakt door ze in een stuk panty te doen en vast aan de balustrade. Eens in de zoveel tijd maakte ik de rank vast met bind draad.

Ik ben van plan om het komend jaar weer te doen.. dan zal ik fotos maken en hierop delen.