Jump to content

Ook nieuw hier!

Malmcclennon

Recommended Posts

Iedere keer ik google voor informatie over moestuinen kom ik hier terecht. Dus dacht et wordt eens tijd om me in te schrijven.

Ik ben Malorie moeder van 2, student en vanaf oktober 2011 in het bezit van een moestuin van ongeveer 100m2 in het mooie Zutphen! Ik was al jaren aan het balkonieren toen ik eindelijk bericht kreeg over de moestuin. Op balkon hield ik me vooral bezig met tomaten, pepers en aardbeien. Afgelopen jaar wel broccoli en pompoen op balkon gekweekt beide een groot succes. In de moestuin ga ik me richten op de dagelijkse groenten dus bonen, wortelen, doperwten en dergelijk. Geen aardappelen omdat ik ze maar een gedoe vind.

Hier zijn wat fotos van toen ik de tuin eerst kreeg met verwilderd frambozen, een citroen munt struik met een doorsnee van bijna een meter en mij nogal raar perenboom. En hoe et er nu uitziet na veel harde werk!

Foto-DFT3KMPC.jpg

de tuin kabouters

Foto-ITSGVHQZ.jpg

bijna klaar

Foto-6YMX7H8I.jpg

opgeruimd staat netjes

Foto-OMPQBCIN.jpg

Oh en ik heb voor bonen teepees gekozen omdat ik dat wat makkelijker vond met gespreide teelt. Ik heb helemaal geen zin in kilos bonen in een keer

Hallo Majorie en welkom op dit forum. Wat zijn bonen teepees?

Misschien is een grote vriezer handig? Kan je de hele winter door bonen eten.

Hoe heb je pompoenen laten groeien op je balkon?

Leuk die foto van die druk bezige tuinkabouters

Good things come in small packages

Welkom!

Das idd. een groot verschil zeg!

Maar waarom vind je aardappelen zo'n gedoe Ik vind ze super leuk!

(maar goed, heb ook niet echt een grote tuin en teel ze in zakken)

Succes! Gaat vast lukken met de tuinkabouters