appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2017 Geplaatst: 17 mei 2017 Hoe bedoel je? Foto? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Glenn1ap Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Hier zie je 2 gaten, het ene is leeggeschept voor courgetten (rechts) Rechtse compostput heb ik een pompoen geplant Quote
Glenn1ap Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Een ander experimentje (nog niet over verteld)30L vaatje bovenkant opengesneden, heeft deze winter (beschut) buitengestaan Edit: Quote
Glenn1ap Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Nog even een filmpje wat ik beloofd hadhttps://cloud.tapatalk.com/s/59e7d5a06607d/20171019_000848.mp4 Quote
Patrijs Geplaatst: 10 januari 2018 Geplaatst: 10 januari 2018 Dit jaar hoop ik alle compost bijtijds klaar te hebben.Ik heb de afgelopen tijd 1,5 kuub compost klaar en nog een wacht hoop actief.Vandaag begonnen met het opzetten van een nieuwe hoop.Hier kan je lezen en kijken hoe ik dat doe. Quote De moestuin van Patrijs
Nasuada Geplaatst: 26 januari 2018 Geplaatst: 26 januari 2018 Leuke verrassing, hubbie had vanmiddag vrij en is aan de slag gegaan met oude pallets met de compostbak. Natuurlijk had ik al uitgebreid dit topic laten zien met al die inspiraties. En tadaaa....onze compostbakken. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2018 Geplaatst: 26 januari 2018 Super! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 27 januari 2018 Auteur Geplaatst: 27 januari 2018 Hard gewerkt! Ze zijn wel hoog, hoe ga je omscheppen? De voorkant blijft open? Of is ie nog niet klaar Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 (aangepast) Het is niet zo hoog hoor, ik ben zoo laag hahaha.Had idd wel iets lager gekund maar kwam zoo uit met die grote pallets.De bovenste lat rondom gaat er nog af, dat was om hem in model te krijgen geloof ik.Voorkant wordt met een schuif systeem daar zijn we as we speak mee bezig. 28 januari 2018 aangepast door Gast Quote https://www.deblijehoeve.nl/
xxgerdaxx1 Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 Hallo, Hier mijn compostbak. Deze bak stond bij mijn vader op het werk, eigenlijk als bak waar ze oud ijzer in verzamelden. Maar als compostbak doet hij het beter Quote
Nasuada Geplaatst: 29 januari 2018 Geplaatst: 29 januari 2018 dat ziet er prima uit! Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Johmir Geplaatst: 3 februari 2018 Geplaatst: 3 februari 2018 Gister de wanden van mijn linker compostbak voorzien van kippengaas, zodat de compost niet te snel tussen de kieren doorvalt. De ondergrond heb ik losgewoeld, daarover takken en bladeren van een eik en framboos op de bodem gelegd. Vervolgens heb ik de rechter compostbak voor de helft overgeschept in de linker bak. Zie foto's: Quote
pippi Geplaatst: 7 februari 2018 Geplaatst: 7 februari 2018 Oh, dat is geen slecht idee, dat kippengaas! Ik heb ook bakken gemaakt van pallets en als de compost helemaal klaar is valt het ook heel irritant tussen de planken door. Ik zou dan wel de onderste laag vrij houden, zodat egels en muizen niet hun kop door dat gaas steken en vast raken. Quote
Johmir Geplaatst: 9 februari 2018 Geplaatst: 9 februari 2018 Egels komen er niet in, die zijn te groot. En muizen komen overal in. Voor vast komen te zitten van deze dieren ben ik niet bang.Nog een tip: ik klem het gaas bovenin vast met een plank (weet niet of dat goed zichtbaar is op de foto's). Verder is alles geschroefd met rvs schroeven. Als ik ooit hout of pallets moet vervangen, omdat ze verrot zijn, dan kan ik alles zo demonteren en vernieuwen! Quote
Itoero Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 Nadat het flink heeft geregend zitten er vaak enorm veel bruine naaktslakken op m'n compostsilo. Ik heb er nog geen foto van. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Lorwen Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 Had hem al wel eens ergens gepost, maar hier hoort ie thuis! En mijn nieuwe aanwinst sinds dit weekend: Voornamelijk geplaatst om de ratten geen toegang meer te verlenen tot het buffet zodat ze elders moeten gaan dineren Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 15 september 2018 Geplaatst: 15 september 2018 Vandaag eindelijk een nette compostbak gebouwd. Afgelopen jaar dienden een paar bijeen gebonden pallets als compostbak.Nu staat er een bak waar ik een paar jaar mee vooruit kan. Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 16 september 2018 Geplaatst: 16 september 2018 Hardhouten palen, onderste plank is azobe. De planken daarboven zijn van Douglashout.Gebruik gemaakt van materiaal wat ik nog voorradig had. Heb alleen een doos schroeven moeten kopen. Quote
TomP Geplaatst: 17 september 2018 Geplaatst: 17 september 2018 Lekker duurzaam.Gebruik zelf ook veel Azobe in de tuin, overleeft ons ... Quote
advanbrunschot Geplaatst: 5 januari 2019 Geplaatst: 5 januari 2019 Recept: 7 Europallets10 meter gaas van 1 cm maaswijdte8 scharnieren1 doos schroeven1 handzaag1 electrische cirkelzaag1 schroefboormachine en dan heb je deze compostbak. Quote
Charly Geplaatst: 5 januari 2019 Geplaatst: 5 januari 2019 Tof ingrediëntenlijstje Echter kan ik uit de foto nog niet helemaal wijs. Kun je er wellicht nog een paar toevoegen? Quote wees bevriend met kleine dingen
advanbrunschot Geplaatst: 5 januari 2019 Geplaatst: 5 januari 2019 Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Quote
Torentjesbloemkool Geplaatst: 12 maart 2019 Geplaatst: 12 maart 2019 De opbouw van mijn nieuwe compostbak. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.