Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: Compostbak


Jorieke123

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later ...
  • 2 maanden later ...
  • 3 weeks later...

Het is niet zo hoog hoor, ik ben zoo laag hahaha.

Had idd wel iets lager gekund maar kwam zoo uit met die grote pallets.

De bovenste lat rondom gaat er nog af, dat was om hem in model te krijgen geloof ik.

Voorkant wordt met een schuif systeem daar zijn we as we speak mee bezig.IMG-20180127-WA000260681517052997.jpg

2018012812171590951517165577.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister de wanden van mijn linker compostbak voorzien van kippengaas, zodat de compost niet te snel tussen de kieren doorvalt. De ondergrond heb ik losgewoeld, daarover takken en bladeren van een eik en framboos op de bodem gelegd. Vervolgens heb ik de rechter compostbak voor de helft overgeschept in de linker bak. Zie foto's:

2evytk7.jpg

np5lco.jpg

2jg4bxx.jpg

20adr93.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat is geen slecht idee, dat kippengaas! Ik heb ook bakken gemaakt van pallets en als de compost helemaal klaar is valt het ook heel irritant tussen de planken door.

 

Ik zou dan wel de onderste laag vrij houden, zodat egels en muizen niet hun kop door dat gaas steken en vast raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Egels komen er niet in, die zijn te groot. En muizen komen overal in. Voor vast komen te zitten van deze dieren ben ik niet bang.

Nog een tip: ik klem het gaas bovenin vast met een plank (weet niet of dat goed zichtbaar is op de foto's). Verder is alles geschroefd met rvs schroeven. Als ik ooit hout of pallets moet vervangen, omdat ze verrot zijn, dan kan ik alles zo demonteren en vernieuwen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...
  • 1 maand later ...

Had hem al wel eens ergens gepost, maar hier hoort ie thuis!

 

IMG20180517200923-151591528801989.jpg

 

En mijn nieuwe aanwinst sinds dit weekend:

IMG-20180609-WA000035741528802502.jpeg

 

Voornamelijk geplaatst om de ratten geen toegang meer te verlenen tot het buffet zodat ze elders moeten gaan dineren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later ...
  • 3 maanden later ...
  • 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...