Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ruillijstje Tanja MTFD 13/4/24 - graag controle


Tanja65

Aanbevolen berichten

Niet zo heel veel aan te bieden, blijkt. Laat op gang gekomen vanwege blessures. Heb wel zaad van van alles en nog wat dus vraag gerust, wie weet heb ik het. Ik zal ook de lijstjes van anderen blijven bekijken. Heb zelf ook steeds minder algemene wensen maar wel wat specifiekere, daarnaast wil ik me meer gaan verdiepen in geneeskrachtige kruiden en planten, en in verfplanten. Alles wat in die categorieën valt is dus sowieso welkom!

 

 

Aanbod:

- 2x 1x zaailing kurkuma

- frambozen rabarber afgestoken wortel - meerdere stukken (nb geen idee van de kwaliteit, gered van de composthoop)

- 3x 2x saliestek

- appelmoespotten

 

 

Wensen: 

X  van Bonnie - Naaktzadige pompoen speciaal voor zaad, bv olkurbis   

- cistus incanus (vernietigt biofilm)

- zaad of plantje chanca piedra

- meekrap bij voorkeur zaailing of stek maar zaad mag ook

- mimosa pudica (kruidje-roer-me-niet)

- zaad of zaailing nigella sativa (zwarte komijn)

- zaailing aubergine

X van mevrouw Groen/Visje waterspinazie zaad

- oud fijnmazig net (mag kapot zijn)

 

 

Afspraken:

 

HenkG geeft: zaailing cayennepeper


Ciska krijgt: bolletjes blauwe druifjes

   geeft: 7x champignon kratjes en een zaailing thijm oregano

 

Lia krijgt: zaailingen cherrytomaat 3x

   geeft: saffraanbolletjes

 

Arja krijgt: stekken vlinderstruik

   geeft: zaailing sweet banana paprika, zaadjes NZ spinazie

 

Angela krijgt: stekje salie, stek rode rabarber

   geeft: stek komkommerplant, zaailing lucid gem tomaat

 

Bonnie krijgt: cherryzaailing 2x mini potje

   geeft: zaadje(s) naaktzadige pompoen

 

Nasuada krijgt: zaailing kurkuma, stekken vlinderstruik

      geeft: kaarsenstandaard ring

 

Goldfish/mw Groen krijgen: potje perenmoes, geld (Vreeken), kurkuma zaailing, stek rode rabarber

      geven: lepelblad en huacatay mint zaailing, Vreeken bestelling, zaadjes waterspinazie

 

Oudholland krijgt: stek rode rabarber, aardbeienstekjes

     geeft: pootaardappelen div. soorten (Sevilla, Twister, Twinner)      


Claudy krijgt: zakje met allerlei tomatenzaadjes, zaad spaghetti pompoen

     Geeft: guldenroede stek, smeerwortel?

 

Appelvrouw krijgt: zaadjes Calendula Officinalis
 

   
Meenemen:

- witlofsalade

- kaneelbrood + boter

- perenmoes (proeftafel)

- iets voor de voorraad van Jorieke en Joep

 

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijstje inmiddels herhaald aangepast. Heeft iemand misschien toevallig nog een zaailing aubergine over? De mijne (vier stuks, twee soorten elk twee) hebben het niet gehaald. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan want in eerdere jaren lukte het wel. Maar ik zou het wel erg jammer vinden om helemaal geen aubergine te hebben. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel 2 (sorry, staat wat knieperig maar ik heb maar 5 zaden) naaktzadenpompoen voor je.
Mocht je nog wat zaailingen cherrytomaatjes voor me hebben dan vind ik dat fijn.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@bonnie f ik ben met 2 of zelfs 1 zaadje al heel blij. Als het goed is komt daar een plant uit waar ik de zaadjes dan weer verder kan gebruiken voor volgend seizoen. Graag dus. 
 

Ik heb geen cherry zaailingen staan. Wel een aantal ingezaaid voor mijzelf, meer dan ik nodig heb. Als ze opkomen kan ik voor je meenemen. Maar ik twijfel er ernstig aan. Het is ellendig weer, nul zon, en ik heb geen kweekmat of lampen. Ik zorg goed voor ze maar het lijkt niet genoeg. 

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lia56van de drie potjes cherrytomaten die ik nog gauw had gezaaid zijn er twee niet opgekomen. De derde heeft wel drie zaailingen maar ik ben bang dat als ik die nu verpot, dat ze het niet overleven. Ik neem ze zo bij elkaar voor je mee en dan moet je ze zelf maar verpotten als ze groot genoeg zijn. Sorry. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zaterdag al dichtbij komt, en ik morgen en overmorgen ook weinig gelegenheid heb om nog van alles voor te bereiden, sluit ik hierbij mijn lijst. Last minutes kunnen uiteraard altijd nog, maar ik houd graag overzicht. Wil iedereen die met mij iets heeft afgesproken nog even checken of ik de afspraken goed heb genoteerd en niets ben vergeten? Dat zou ik namelijk super akelig vinden. Thanks!

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Tanja65 changed the title to Ruillijstje Tanja MTFD 13/4/24 - graag controle

@bonnie f de ‘losse’ cherrytomaten in aparte bakjes zijn hier helaas niet opgekomen. Ik heb wel succesvolle zaailingen in een grotere verzamelbak staan, maar die zijn nog erg klein, alleen kiemblaadjes. Zal ik toch proberen er een paar op te potten in een klein eigen potje?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de valreep nog een wens: heeft iemand toevallig nog een oud fijnmazig net liggen, waar ik stukjes uit kan knippen voor de raampjes van onze foliekas? Mag kapot zijn, liever zelfs, dan vind ik erin knippen niet zo zonde. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lia56 dat is lief aangeboden maar ik denk dat dat niet stevig genoeg is. Ik heb hier ook nog een oude klamboe liggen, had bedacht die ervoor te gebruiken. Maar toen ik vandaag beter keek en zag hoe stevig het gaas van de raampjes eigenlijk is, en dat dat niettemin kapot gewaaid is, geef ik constructies met vitrage of klamboe weinig kans. Ik heb mijn klamboe dus weer opgeborgen en ben op zoek naar iets substantielers. Vandaar dat ik dacht aan een oud gaasnet of vliegenhor of zo, dat is van kunststof. Ik snuffel ook al marktplaats af, nog geen succes. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook lief aangeboden. Maar ik denk het niet. Het is bedoeld voor de raampjes van onze foliekas. Tegen insekten. Ik denk dat die wel door het muizengaas heen komen 😜

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

@angela helaas. Goedkoopste is 1x1m voor bijna 6 euro. Dat ga ik niet doen, ik heb stukjes van 55 bij 35 nodig en dat zes keer, dus als ik dat van zoiets wil doen ben ik een vermogen kwijt. Dan kan ik beter een nieuwe hoes voor de kas kopen voor ik meen €60. 

58CC82EC-4BF4-4192-AB73-1D299180783E.jpeg

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...