Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zolang het goed gaat dat ze samen lopen, moet je ze gewoon bij elkaar laten lopen hoor. Onze beer is een stukje groter dan de dames, en echt geen heer als het op voer aan komt. Alles is voor hem, en zijn vrouwen moeten wegwezen. Hij is verder lief hoor, maar heeft ook al slagtanden dus we houden ze qua voedsel liever uit elkaar.

Ze lopen hier op gras/onkruidvelden, en krijgen tropisch fruit (van de markt) gevoerd. Soms wat rauwe aardappels, soms wat broodjes of het gekookte voer wat we maken voor de vleesvarkens. Maar dan ook echt kleine beetjes, en alleen als ze biggen hebben of maken.

We hebben dit jaar geen voederbieten geteeld, maar normaal krijgen ze die dan ook.

Het is te hopen dat jullie beer wel goed zijn best doet, aangezien dit bij 2 zeugen aan de hand is?

Geplaatst:

bedankt voor je tekst en uitleg. Het zou idd ook nog zo kunnen zijn dat de beer het probleem is en hij wellicht geen goede zwemmers heeft ofzo. We wachten deze dekking nog maar weer even af en dan maar weer eens verder denken/kijken.

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Geplaatst:

Ik heb de laatste berichten nog even na zitten lezen... en denk echt dat jullie te vroeg zijn begonnen met de beer bij de zeugen zetten.

Kune's zijn met 1,5 jaar een beetje mooi uitgegroeid, en als ik al de genoemde weken van hun huidige leeftijd af haal, dan zijn jullie begonnen toen ze ongeveer 1 jaar waren?

Ik denk dat het hem daar dan in moet zitten. Dan zou het nu toch echt wel goed moeten gaan.

Geplaatst:

thanks jorieke. Ze lopen idd van jongs af aan bij elkaar en we hebben de natuur maar hun gang laten gaan. Miss -ondanks adviezen van anderen- idd toch wat te vroeg. Ik zit er ook over te denken om nog even contact te zoeken met de scanservice in hengelo. Kreeg het telefoonnummer van iemand die daar goede ervaringen mee heeft. Eens horen/kijken wat deze man er van vindt. En zo leren we dagelijks weer bij.

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Geplaatst:

vandaag heb ik de varkens van jorieke en joep bewonderd. Ze zagen er allen prachtig uit. Ook leuk om het resultaat van diverse kruisingen te zien. De megagrote durocbeer maakte indruk Maar prachtige kleur ook! Maar oooooohhh die Kune-biggetjes!! Ik ben helemaal verliefd! Heb onze Kune`s thuis nog maar weer eens heel lang geknuffeld en in hun oren gefluisterd of ze mij volgend jaar ook heel blij willen maken met biggetjes.

Bedankt voor de gastvrijheid en de struikjes Jorieke

Geplaatst:

Het was gezellig Berijl, ik moest daarna alleen nog haastig van alles doen haha. We hadden zo lekker zitten kletsen... het brood was nog niet gebakken rond lunchtijd, de (koeien)melk was nog niet verwerkt, en zo nog wat zaken.

Mocht iemand dit topic gemist hebben...? Volgende zaterdag gaan we worsten maken, er passen best nog een paar mensen in mijn keuken. En anders is hopelijk onze 2e keuken ook wel klaar

samen-zelluf-doen-t15755.html

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Zo zeg, een boel gebeurt!

Biggetjes,

IMG548520081417160829.JPG

En nog meer biggetjes:

IMG558622171417160893.JPG

In het ene nest werden er teveel geboren (11 stuks, en hun moeder heeft maar 9 spenen), dus we konden er 2 bij de andere zeug zetten. Die beviel namelijk een dikke dag later. Dat komt normaal nooit zo uit hier, want normaal zitten er wel 1 of 2 maanden tussen 2 zeugen.

En die 2 oranje biggen lopen nu vrolijk tussen de bruin/grijs gestreepte biggen. Hun adoptiemoeder heeft niets gemerkt, want we hebben ze goed ingesmeerd met het slijm van de vers geboren biggen Echt super!

We hebben ze na een kleine week ook verplaatst, want ze liepen op een vrij sneu stukje grond (met een goede overkapping om biggen te krijgen, maar daarna vervelen de moeders zich rot).

Dus nu lopen ze lekker in het gras, al zal dat snel veranderen in een boel zand. Want de zeugen zijn flink aan het wroeten!

IMG583687761417161106.JPG

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Het gaat goed met de biggen! 1 van de adoptie-biggetjes heeft bij zijn nieuwe moeder alsnog de allerlaatste speen. Dus ze groeit niet zo hard als de biggen met betere spenen. En dus ook niet zo hard als haar echte broertjes en zusjes, bij haar echte moeder. Dat is wel apart om te zien.

Ze gaan al wel aardig wat vast voer eten, dus dan kan ze zelf kiezen hoeveel en wat ze binnenkrijgt

Foto481524631418976301.jpgIMG597341581418976310.JPGIMG597496511418976318.JPG

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...