jasmin Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 WOW, wat een gezellige boel, en wat een verwennerij!! Ik heb geen geluid bij het afspelen, hopelijk heb ik geen grappig commentaar gemist... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 Snack-tijd! View My Video Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Ze worden weer verwend!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 24, 2011 Author Share Posted June 24, 2011 Gisteren kwam een vriend een overrijpe ananas brengen. Dat was smullen! We hadden het ding in grote stukken gehakt, en 1 van de biggen ging er vandaar met 1 groot stuk Hij dacht dat de rest het af zou pakken maar die waren te druk Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 5, 2011 Author Share Posted July 5, 2011 De varkens zijn DOL op het brood uit de ENORME zak die ik kreeg op de moestuindag ( )Ik dacht alleen dat het leuk zou zijn om het grootste varken (de zwarte) een half stokbrood in 1 keer te geven. Ze ging er hard mee rondrennen omdat de rest het af wou pakken. Lachen! Maar toen probeerde ze het op te eten... en schrokte ze te hard waardoor er (denken we nu) een grote bal met witbrood in haar keel bleef zitten. Ze viel om! Ze lag een beetje te schokken op de grond en keek nogal paniekerig uit haar ogen We hebben haar staan rollen, en porren, en geprobeerd om het brood uit haar bek te halen. Maar ze deed steeds haar bek weer dicht, met als gevolg dat je er bijna tussen zat met je vingers.na een paar keer porren probeerde ze wat overeind te komen, en met een stok heb ik via de zijkant van haar bek wat brood weg kunnen pulken. Toen kwam er ineens een zompig half stokbrood naar buiten, en stond ze op en zwalkte ze wat rond.... Ze doet nu alsof er nooit wat is gebeurt, en zou zo weer een half stokbrood aanpakken... Dat doen we dus ook nooit meer. Tjemig.... Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Zoo, dat is schrikken gelukkig goed afgelopen. Paarden moet je ook beter geen grote hoeveelheden vers brood geven.Ook omdat ze niet kunnen braken. Dat is bij varkens misschien ook wel zo? Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 5, 2011 Author Share Posted July 5, 2011 Varkens kunnen gelukkig (voor zover wij wel eens hebben gezien ) wel braken. Dit brood was ook niet vers, maar gewoon veel teveel in 1 keer Soms moet je zelf de verstandigste zijn he? Weer wat geleerd (gelukkig zonder fatale afloop) Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Pfew dat is goed afgelopen. Voortaan maar hapklare brokken. We willen geen foto's van dooie varkens die ineens omvallen van een stokbrood Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Dat is even schrikken zeg! je varken bijna vermoord door een half stokbrood Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 je kan beter ook even als de DA ertoch een x is naar haar hart laten luisteren,dieren die erg opgewonden zijn door het een of ander, (in haar geval mischien het lekkere stokbrood en dat ze wegrende voor de andere)wil wel eens wijzen op een zwak hart waarbij ze plots omvallen en beetje kort epileptisch reageren. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 6, 2011 Author Share Posted July 6, 2011 Mocht ze het nog een keer doen, dan roepen we de arts er eens bij. Maar ze kreeg nu na een ren-partij (met dat lijf ) en een dik stuk brood achter in haar keel, denk ik gewoon even geen lucht. Maar even in de gaten houden idd. Nu staat iedereen heerlijk te grazen, zelfs de slome die altijd heel lang uitslaapt Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 27, 2011 Author Share Posted July 27, 2011 We hebben eindelijk een adresje voor fruit voor de varkens! Ik heb al maaaaaanden een advertentie op marktplaats staan waarin ik vraag om groenafval. En gisteren werd ik gebeld! Een man met een boel fruitbomen, die terug kwam van vakantie en een enorme berg met val appels onder zijn ene boom aan trof. We hebben zo'n 3 kruiwagens aan lelijke, kapotte, half rotte appels verzameld, en over een weekje of wat ligt er weer meer zegt hij En dan heeft hij nog meer fruitbomen, en kent hij mensen met fruitbomen, die nu ons telefoonnummer gaan krijgen Zie hier: Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Wat gaaf! de kippen smullen er ook van zo te zien!Je mag hier ook wel eventjes langs komen voor een kruiwagen of 2 valappels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 27, 2011 Author Share Posted July 27, 2011 Dit waren de allerrijpste appels, de rest ligt uitgespreid op karton, in die ruimte waar we zaten met de moestuindag. Er is nog genoeg! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Oke, het ruikt nu zeker heerlijk in die 'kamer'? Appels die al een beetje beginnen te gisten ruiken zo lekker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Jorieke,Wat heb jij een ontzettend leuke kudde beesten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 27, 2011 Author Share Posted July 27, 2011 Ja, het ruikt er naar appelmoes We kregen ook een zak met mooie appels (uit de boom) mee, dus daar stoom ik nu sap uit, het pulp is voor appelmoes of taartvulling (goed idee Hans!) en van de schillen en klokhuizen maak ik stroop. De schapen en geiten geven niet zoveel om de appels. 1 schaap (de ram, Sock) en Uri (bok) knabbelden er wat aan, maar de kippen en de varkens hebben het meeste weg gewerkt. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Ik ga morgen maar eens kijken of onze kippies ook van onrijpe appels met beurse en rotte plekken houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 En die rotte appels gaan allemaal op denk je? Wat die varkens al niet lusten...Wel lekker dat je zelf ook nog wat goeie appeltjes mocht gebruiken Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 30, 2011 Author Share Posted July 30, 2011 Aangenaam, ik ben Jimmy! Lekker wroeten met die 2 bijtende vlekkenmonsters (nog even en ik ben 4 keer zo groot, dan rol ik gewoon een keer te hard om tijdens het slapen ) Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 Ha, ha, waar komt Jimmy nou ineens vandaan?? Lollige bek heeft ie. Toekomstig kerstdiner?? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 31, 2011 Author Share Posted July 31, 2011 Jimmy is een flessen-big, met aan 1 van zijn achterpoten maar 1 teen (in plaats van 2)... Hij mag hier lekker wroeten en appels eten, tot hij dik genoeg is voor het kerstdiner Hij wordt stukken groter dan die gevlekte monstertjes. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Dus Jimmy(heb je hem naar Jim vernoemd?) wordt zo'n groot varken? Want het is toch geen Kune kune? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 31, 2011 Author Share Posted July 31, 2011 Hij is Jimmy genoemd door degene waar we hem vandaan hebben. En aangezien wij fan zijn van Jimmy's Farm, houden we het zo. Jimmy wordt net zo groot als een 'normaal' vleesvarken. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Oke, dus jullie kunnen dan wel een tijdje vlees ervan eten als het zo'n groot varken wordt!Doen jullie dan alles in een vriezer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts