Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Varkens

Jorieke123

Recommended Posts

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

De varkens zijn DOL op het brood uit de ENORME zak die ik kreeg op de moestuindag ( )

Ik dacht alleen dat het leuk zou zijn om het grootste varken (de zwarte) een half stokbrood in 1 keer te geven. Ze ging er hard mee rondrennen omdat de rest het af wou pakken. Lachen! Maar toen probeerde ze het op te eten... en schrokte ze te hard waardoor er (denken we nu) een grote bal met witbrood in haar keel bleef zitten.

Ze viel om! Ze lag een beetje te schokken op de grond en keek nogal paniekerig uit haar ogen

We hebben haar staan rollen, en porren, en geprobeerd om het brood uit haar bek te halen. Maar ze deed steeds haar bek weer dicht, met als gevolg dat je er bijna tussen zat met je vingers.

na een paar keer porren probeerde ze wat overeind te komen, en met een stok heb ik via de zijkant van haar bek wat brood weg kunnen pulken. Toen kwam er ineens een zompig half stokbrood naar buiten, en stond ze op en zwalkte ze wat rond....

Ze doet nu alsof er nooit wat is gebeurt, en zou zo weer een half stokbrood aanpakken... Dat doen we dus ook nooit meer. Tjemig....

Zoo, dat is schrikken gelukkig goed afgelopen.

Paarden moet je ook beter geen grote hoeveelheden vers brood geven.

Ook omdat ze niet kunnen braken. Dat is bij varkens misschien ook wel zo?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

je kan beter ook even als de DA ertoch een x is naar haar hart laten luisteren,

dieren die erg opgewonden zijn door het een of ander, (in haar geval mischien het lekkere stokbrood en dat ze wegrende voor de andere)

wil wel eens wijzen op een zwak hart waarbij ze plots omvallen en beetje kort epileptisch reageren.

Players only love you when they're playing.

Mocht ze het nog een keer doen, dan roepen we de arts er eens bij. Maar ze kreeg nu na een ren-partij (met dat lijf ) en een dik stuk brood achter in haar keel, denk ik gewoon even geen lucht.

Maar even in de gaten houden idd.

Nu staat iedereen heerlijk te grazen, zelfs de slome die altijd heel lang uitslaapt

• 3 weeks later...

We hebben eindelijk een adresje voor fruit voor de varkens! Ik heb al maaaaaanden een advertentie op marktplaats staan waarin ik vraag om groenafval. En gisteren werd ik gebeld! Een man met een boel fruitbomen, die terug kwam van vakantie en een enorme berg met val appels onder zijn ene boom aan trof.

We hebben zo'n 3 kruiwagens aan lelijke, kapotte, half rotte appels verzameld, en over een weekje of wat ligt er weer meer zegt hij En dan heeft hij nog meer fruitbomen, en kent hij mensen met fruitbomen, die nu ons telefoonnummer gaan krijgen

Zie hier:

92_3a0613305de38952ab1254c92f944c76.jpg

92_53f24ae79ad5ea3e6d08c39bb073d28a.jpg

Ja, het ruikt er naar appelmoes

We kregen ook een zak met mooie appels (uit de boom) mee, dus daar stoom ik nu sap uit, het pulp is voor appelmoes of taartvulling (goed idee Hans!) en van de schillen en klokhuizen maak ik stroop.

De schapen en geiten geven niet zoveel om de appels. 1 schaap (de ram, Sock) en Uri (bok) knabbelden er wat aan, maar de kippen en de varkens hebben het meeste weg gewerkt.