aardbeijim Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Hoe oud is hij?Wnr mag die gaan beginnen? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 26, 2011 Author Share Posted February 26, 2011 Hij is nu 8 weken, en ze schijnen met een jaar geslachtsrijp te zijn. Maar zijn vader kon het al met 8 maanden, dus wie weet is deze net zo snel Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Ik hoop het voor je.Dat is wel nog even wachten he Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Maken varkens een nest het lijkt erwel op of is dat toeval ? Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 3, 2011 Author Share Posted March 3, 2011 Jazeker, ze maken elke avond weer opnieuw hun nest. Ze zijn ook helemaal blij als ze weer vers stro hebben gekregen. dan komen ze de hele dag niet meer uit bed Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Wat geinig zeg dat wist ik niet dat vindt ik erg leuk, zie je toch maar weinig zoogdieren doen, echt leuk doen ze dat met hun neus ?Ooit wil ik ze ook en dan ook dit prachtras Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 Ja, met hun neus (meer hebben ze niet waarmee ze dingen kunnen doen... ja, hun pootjes nog iets) gooien ze alle stro in de rondte. Als een vrouwtje op het punt staat te bevallen, maakt ze een nog veel groter nest. Met die volle buik en de biggetjes die er al bijna uitkomen Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Zie hier de varkens (en kippen) wei vanuit het slaapkamerraam. Het lijkt alsof het zwarte varken 'kapot' is Maar ze ligt te zonnen   Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Het lijkt alsof het zwarte varken 'kapot' is Oh, wat benoem je dat weer lekker duidelijk! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 We noemen het zelf 'aangeschoten wild'. Maar om dat nou te posten... Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Heerlijk zonnen! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Leuk! het kleintje heeft het wel naar zijn zin zo te zien? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Aha.. hij is wel heeeeel erg lief hè! Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Heb je al gevraagd bij de groenteboer op de markt, lijkt mij dat die best veel afval hebben. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 26, 2011 Author Share Posted March 26, 2011 Gisteren een BOEL onkruid uit de moestuin gehaald en bij de varkens en kippen ingegooid. Â Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Geen gezicht, joh... die vette kippen van je zijn groter dan De Big.... De omgekeerde wereld lijkt wel.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 26, 2011 Author Share Posted March 26, 2011 Deze zijn normaal hoor Gewone legbatterij kippen. We hebben nog grotere. Het beeld lijkt wat vertekend omdat de varkens nog vrij klein zijn. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Wat is het mannetje toch leuk zeg, staat zo eigenwijs te vreten. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickT Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Goddelijk Varken Het varken is voor de één onrein, voor de ander lekker of lief. Het varkentje Dorus groeit op in de achtertuin van scharrelslager Gerard Zwetsloot. Ze wandelen samen door het dorp en zijn lokale beroemdheden. Na twee jaar is Dorus klaar voor de slacht en komt Gerard voor een moeilijke keuze te staan: het varken of het vlees. Goddelijk Varken is een verhaal over een varken en een slager en laat zien hoe dubbelzinnig onze relatie met dieren kan zijn. Slager Zwetsloot voedt elke twee jaar een eigen varken op in zijn achtertuin. Twee van zijn eerdere varkens waren zo geliefd dat ze door dorpsbewoners zijn ‘gered’ van de slacht. Ze wonen nu in Dafne Westerhofs ‘beloofde varkensland’, een boerderij in Amstelveen. Gerard houdt van zijn varkens, maar ook van zijn vak. Het varken is fysiologisch het meest verwant aan de mens. En hoewel het een van de meest gegeten dieren ter wereld is, wordt het in verschillende religies verafschuwd en bestempeld als vies en verachtelijk. Regisseur Hans Dortmans groeide zelf op tussen de varkens en is gefascineerd door de tegenstrijdige emoties die het dier bij hemzelf en bij anderen oproept. bekijk de docu hier http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/documentaire/g/goddelijk-varken.html Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 Ik heb die docu gezien inderdaad... Blijf het apart vinden. Die mensen die dat varken van hem hebben 'gekocht' om naar het beloofde varkensland te brengen, zijn wel gewoon klanten in zijn slagerij. En vreten graag een homp naamloze varken op... Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Hoe voorkom jij dat de varkens alle kippenvoer opeten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 De varkens krijgen binnen te eten, in hun trog. Voor de kippen strooi ik dan buiten. De varkens proberen het wel eens te eten, maar hebben geen geschikte bek om iets kleins van de grond te kunnen pakken. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Dan heb je andere varkens dan ik. Bij mij hebben de kippen geen kans meer op eten omdat het varken alles pakt. Reden ook waarom ik een ander tehuis voor mijn varken zoek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Normaal 'jat' ik altijd al wat bloemkoolblad bij de supermarkt, maar nu is de bloemkool bij de Super de Boer in de aanbieding. Met andere woorden: om een uur of 4 liggen er stapels met bladeren in de kratten, van alle mensen die die dingen er af breken.Ik heb maandag 2 zakken mee genomen, gisteren 4, vandaag 3! Van die groente-afdeling-zakjes helemaal propvol! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 kortom bloemkoolblad komt je varkens de neus uit deze week Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts