Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nog een nieuweling


Allegra

Aanbevolen berichten

hallo iedereen

 

graag had ik mijn project ook even willen voorstellen.

Ik ben sinds kort eindelijk verhuisd naar mijn eigen vaste stek en ben dan ook direct begonnen met de inrichting van mijn kippen tuin en mijn moestuin.

mijn kippen huisje is eindelijk klaar ( een huisje van den hubo met enkele aanpassingen )

img288820611334058598.JPG

 

na mijn moestuin experiment in potten van vorig jaar ( dat zeer sucesvol was) heb ik nu ik een tuin ter beschikking heb besloten om

mijn moestuin in te delen in verhoogde bakken.

img309817031334058446.JPG

 

dit jaar staan er weer veel tomaten op het menu, maar ook sla soorten, boontjes, wortelen , pastinaak, en beetje van alles.

Alleen waag ik me dit jaar ook aan de patatjes ( de rate en vitelotte noir), deze staan nu thuis te wachten op hun eerste scheuten.

 

spannend, maar we gaan er voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

 

ik heb verschillende soorten kippen lopen

2 cochinkrieltjes, 2 zijdehoentjes een wyandotte, een braha en 2 braekel kippen

en dan enkele waarvan ik het ras niet direct kan herinneren. het nadeel van een kippenboer met rassen in de buurt te hebben.

Maar ze doen het allemaal goed en dat is het belangrijkste.

 

Ik heb inderdaad ook een aantal bakken klaarstaan voor de moestuin.

gelukkig heb ik ook al een paar slachtoffers gevonden om een deel van de oogst over te nemen

 

nu maar hopen dat het geen te natte zomer zal worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo welkom ! leuk leuk. Prachtige kleur dat hok. Er is een apart topic voor dingen als kippen , dus Randje kan daar haar ei kwijt. Mooie bakken ook . wat voor grond zit daar in ? Heel ordelijk allemaal. netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel mijn voorkeur gaat naat de krieltjes als ik dan eerlijk mag zijn.

alleen al maar dat ze er properder uit zien na een regenbui en na een dagje ploeteren in de aarde.

Mijn 2 zijdehoentjes ( en dan vooral het witte) zien er vaak heel vuil uit. vooral hun kuif is dan super grappig om aan te zien.

en ook maken ze veel meer lawaai ( al weet ik niet of dat een standaard is)

mijn 2 krieltjes zijn grappiger omdat die zo 'bol' zijn en ze zijn ook veel minder schuw

 

1 van mijn krieltjes

img501768431335368589.JPG

 

en 'potske' 1 van mijn zijdehoentjes img503620901335368637.JPG

 

ja inderdaad ik an enkel kippen een naam gegeven ( niets mis mee , denk ik )

Link naar reactie
Delen op andere sites

maandag heel de dag in de weer geweest in de tuin.

heb mijn aardappeltjes in de grond gestoken ( Rate en vitello noir), en nu maar hopen dat het lukt, he namelijk de eerste keerd dat ik mee aan aardappeltjes waag.

 

Voor de rest komen mijn bietjes en radijsjes al goed door en ook de sla.

Volgend Weekend komen mijn tomaten plantjes in de tuin te staan , heb plaats voorzien voor 6 tomaten planten ( en ook zoveel soorten rassen)

de tomaten hadden vorig jaar zo een succes dat ik dat zeker ga over doen.

 

In mijn bakken zit een mix van potgrond, turf en compost ( zeker daar waar de planten komen die er om vragen ( pompoenen,...)

 

heb zondag ook "eindelijk" de pine-berry gevonden ( witte aardbei die naar ananas zou smaken?)

gezien ik een aarbeien fan ben wou ik deze ook in de tuin ( naast mijn bosaardbeien, en 3 andere soorten kon deze ook niet ontbreken) alleen waren ze relatief duur voor een plantje ( bijna €4) maar als ze goed uitlopen dan is dat geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...