Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Slakken


Juna

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, redzebra zei:

@Kevins Moestuin, in twijfel hier, goeie link maar het blijft een niet selectief middel wat de auteur ook zegt en je moet ze raken, misschien voor in de bloempotten hier.

Klopt dat is het enige nadeel, wellicht combie tussen korrels en dit middel, als je in de avonden tijd hebt om te spuiten dan het middel gebruiken en voor het passieve gedeelte de korrels hun werk laten doen 😇😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het, Arja!  Ik wil de zoete pieper en peppadew zondag uitplanten…..eng…maar dan kan ik gelijk kijken bij de paprika en de peper die ik gister uitgeplant heb….of ze nog blaadjes hebben….

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal "slakkenkragen" gekocht om bij de pompoenen / courgettes te zetten. Maar dat kan echt niet bij elk plantje 😌 dus ga maar hopen dat t  goed gaat 🤞

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Arjamisschien een beetje off topic, maar de veenmolvallen zijn heel simpel. Graaf een leeg yoghurtemmertje/grote pot in en zorg dat deze ongeveer 5-10 cm onder het grondoppervlak zit. De veenmollen graven hun gangen in de bovenste 5-10 cm namelijk. Leg een tegel over het emmertje en check deze regelmatig. De emmertjes moeten leeg zijn, de veenmollen kruipen er ‘s nachts in, kunnen er niet meer uit en dan kan je ze elders neerzetten, aan de kippen voeren of de eksters trainen zoals we dat bij ons op het complex doen. 😅

 

Ondertussen blijft de strijd tegen de slakken doorgaan totdat we wat voedsel voor onszelf kunnen oogsten zonder slijm. 🤪

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Franse buurvrouw vertelde dat ik een krans van Kleefkruid rondom de plant moest leggen zodat de slakken er niet overheen kwamen...

Heb dat geprobeerd maar wel op een laag kranten... wil niet dat die gaan wortelen..

Gaan t zien... kleefkruid genoeg en als t werkt een goedkope oplossing

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is te nat, waardoor er dit jaar veel meer naaktslakken zijn dan anders. En die hebben honger! Dat maakt het moestuinieren minder leuk, maar ik wil toch lekkere groenten uit eigen tuin. Voorlopig nog geen einde aan de natheid, morgen komt weer een zwaar neerslaggebied over, hopelijk geen overstromingen zoals afgelopen weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...