geedee Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Okay dus als ik het goed begrijp , kan ik een tak van de lekkere kersenboom, enten op het stammetje van de uit de wortel spruitende boom....ga ik proberen Boompje op het najaar van moeders verlossen en volgend voorjaar takken erop enten? edit: ik ben even foto's gaan maken hoe e.e.a. er uitziet...ik denk niet dat het uitgraven gaat lukken...het is echt een enorme wortel en er komen 4 boompjes uit: en je kunt meteen zien waarom het nu pas ontdekt is...groeien midden in het hulstboompje Rechts zie je de "mamma" boom die ik dus zo fors gesnoeid had: Quote
Erny Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Eerste zwarte besjes gespot, en dan ook nog aan verwaarloosd, gered en vervolgens weer in pot verwaarloosd zwarte bessen struikje... Quote
roeier Geplaatst: 5 mei 2018 Geplaatst: 5 mei 2018 Jazeker, zelfs hier in het hoge noorden al. Dit is een stoofpeer, je ziet een klein peertje al gevormd worden terwijl de bloesem er nog aanzit. En de oogst begint pas in Oktober...Deze foto plaatste ik net ook in een ander topic, maar omdat het zo'n mooi beeld geeft en ook zo treffend op je vraag aansluit, hier nog maar even de bijna uitgebloeide perenboom in mijn tuin: Quote
Nasuada Geplaatst: 6 mei 2018 Geplaatst: 6 mei 2018 Bij de Lidl.....5 euro per stuk. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Goldfish Geplaatst: 7 mei 2018 Geplaatst: 7 mei 2018 Fruittuin kijk even naar de reactie van Vinnie in deze draad: aanbiedingen-voor-de-moestuin-2018-t23586-70.html Zelf heb ik er 3 v.d. 5 ingeslagen, die witte lijkt wel erg veel warmte nodig te hebben op het eerste google gezicht n.l. Brown Turkey is mij te gewoontjes qua ras (maar terecht wel een hele populaire vijg in Nederland). Quote
Nasuada Geplaatst: 7 mei 2018 Geplaatst: 7 mei 2018 jep, ik had de foto genomen voor de namen hihi die niet te lezen zijn. Inmiddels staan ze in de tuin hoor:-). Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Spitskool Geplaatst: 7 mei 2018 Geplaatst: 7 mei 2018 Ik word helemaal blij van alle kleine vruchtzetting die ik zie. De honingbes, mijn andere bessenstruiken. Helaas blijft de kiwibes achter en is het nog even wachten op de aardbeien, pepino’s en wat al niet meer. Maar voor nu heb ik genoeg om naar uit te kijken! Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.