Posted April 30, 201213 yr Hoi allemaal, Wij zijn Kim en Dennis, sinds kort "echt" samenwonend in het zuiden.Nu wij eindelijk een klein tuintje hebben, wilden wij daar graag een moestuintje in maken.En doordat ik (Kim) me afvroeg of de stekjes nu al de vaste grond in mochten (ivm ijsheiligen en of het dus nog zal gaan vriezen) kwam ik op dit forum terecht. Het lijkt me een handig forum.Momenteel staan er een paar uitgebloeide narcissen (alvast voor volgend jaar), een aantal kruiden, een kersenboom en frambozenstruikjes in de moestuin. Dus.. wie zet de stekkies nu al de grond in ? Groetjes Kim en Dennis
April 30, 201213 yr Leuk! Welkom! Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
April 30, 201213 yr Hoi Kim en Dennis!Ligt idd aan de soort plant, of de stekjes wel of niet de grond in kunnen!
April 30, 201213 yr Author nou ik dacht aan slasoorten,broccoli,bloemkool,paprika,tomaten,wortelen etc
April 30, 201213 yr Welkom! In je andere stukje met vragen heb ik antwoord gegeven wat naar buiten kan en wat niet! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
May 1, 201213 yr welkom ! veel rond te kijken hier en te lezen ! er is een zoekfunctie rechtsboven. Van alles !
May 4, 201213 yr Author Nou vandaag maar even wat foto's gemaakt om jullie een beetje een idee te geven hoe het ervoor staat De tomatenplantjes, ze lijken niet groter te worden dan dit Chinese boontjes in een bakkie, ze lijken er ook niet echt veel zin in te hebben Het tuintje De tomatenplant, deze is echt heel slap. Ik heb hem al dieper overgeplant maar omdat hij nog steeds niet veranderd is heb ik er toch maar een stok langs gezet. Dan maar zo Ieniemienie basilicum Meloen en pompoenzaadjes op de vensterbank En het tunneltje, dat heb ik vanmiddag gemaakt om de meloenen straks warm te houden. Nou dat was hem, volgende week ziet het waarschijnlijk iets volller uit ik krijg sla/courgette van de buurman (van wie mijn moestuintje ook eigenlijk is)
May 5, 201213 yr Het is nog niet echt de tijd voor boontjes, vandaar dat ze er minder zin in hebben En de tomatenplant is wel heel erg hoog! Ik hoop voor je dat hij straks wel wat vruchten kan dragen Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
May 5, 201213 yr Author ja ik ook, ik denk ik bind hem gewoon vast en kijk wel wat ermee gebeurd. Ik vind het zonde om de plant weg te gooien Misschien kan ik een stuk van de top afknippen of zou dat niet werken?
May 7, 201213 yr Hallo en welkom op dit forum.Dat zou kunnen werken, maar ik ben er geen expert in dus hopelijk krijg je er nog een antwoord op.Leuk tunneltje voor de meloen. Zitten er wel ontluchtingsgaatjes in? Good things come in small packages
May 7, 201213 yr Author nee klopt inderdaad, het is een kleine foto. Maar we willen zeker geen schimmel erin en aan de voorkant is hij ook nog een beetje open momenteel dus dat zit wel goed
May 7, 201213 yr Author Ik wilde ze laten liggen inderdaad, of is omhoog laten groeien beter? We hebben een moestuintje van 50m2 erbij vanaf vandaag , dus voor de ruimte hoeven we het niet te laten.
June 1, 201213 yr tomaat in de volle grond zetten en veel mest geven dan trekt hij wel bij maar zorg wel dat hij warmte krijgt, te veel vocht is niet goed. Als je hem nu gewoon in de volle grond zet en gaat mesten komt het goed, en even dieven dat vreet ook energie van je tomatenplant. Succes
June 1, 201213 yr We hebben een moestuintje van 50m2 erbij vanaf vandaag Wat leuk! Gefelciteerd http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl