angela († maart 2025) Geplaatst: 19 oktober 2014 Geplaatst: 19 oktober 2014 De mijne nog lang niet rijp Wel ontzettend veel vruchten. Quote
Itoero Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 Het gaat in enkele dagen vriezen aan de grond...is het tijd om de pepino's te oogsten? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Bit Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 Vanmiddag een paar van de tuin meegenomen die het verst zijn. Verder zijn dan die ik vorig jaar wist te oogsten en die toen na lang narijpen heerlijk bleek.Er hangen er nog heel wat aan de plant, maar totaal groen nog. Quote
Itoero Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 Ik heb net een heel rijpe vrucht gegeten (was indrukbaar)De smaak zit tussen een komkommer en een banaan maar zonder het zoete.De structuur lijkt op die van een meloen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Bit Geplaatst: 26 december 2015 Geplaatst: 26 december 2015 Toch wel een iets aparts vandaag. In november had ik een paar meloenperen geoogst. Niet goed rijp, maar soit. De rest had ik laten hangen, we kregen toch een aardige vorst ook ( hier toen -6 gr op de tuin gehad ) Lange tijd weinig op de tuin geweest, vandaag weer eens aan de slag gegaan en kwam de meloenperen tegen. Ze hingen nog in hun oogstnetjes. De netjes die ik er dit jaar omheen heb gedaan vanwege alle muizenvraat. De meloenperen hingen er nog, sommigen weliswaar aan het rotten, sommigen ook nauwelijks. en vanavond de meloenpeer aangesneden ( hij voelde al wel iets rijp aan ). En jawel hoor. Hij is nog rijp ook. Ongelooflijk toch ? Vandaag, 2e kerstdag van de tuin gehaald en nog bruikbaar ook. Sterker: hij is zelfs lekker ! Iets mango, vaag inderdaad wat komkommer, meloen, rijpe peer. Duidelijk een tropische vrucht. Quote
Goldfish Geplaatst: 27 december 2015 Geplaatst: 27 december 2015 Het water begint mij in de mond te lopen, wanneer ik de reactie van Bit lees. Dit jaar geen succes gehad in de kas met Pepino "Angela" (bestuiving?) maar de stekken die ik heb genomen krijgen een herkansing in de volle grond komend jaar. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 december 2015 Geplaatst: 27 december 2015 Ik heb ze ook ooit in de kas gehad daar deden ze het wel maar niet zo goed als ik de volle grond gewoon in de tuin.Dit jaar was ik eigenlijk van plan om ze ook weer te zetten. Quote
Claudia69 Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 Indrukwekkende plant toch wel. Ik heb me dit weekend een stekje gekocht en ben benieuwd wat het zal geven. Moet nog een plaatsje krijgen ook. Liever halfschaduw dan volle zon? Quote
speets Geplaatst: 2 juli 2016 Geplaatst: 2 juli 2016 Heeft er al iemand bloemen?Ik heb er 1 in een pot en 1 in de volle grond. Beide in de volle zon (nou ja, eigenlijk vaker in de regen ). Die in de volle grond groeit goed, maar geen knoppen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 juli 2016 Geplaatst: 2 juli 2016 Ik heb bloemknoppen maar ze hadden eigenlijk al in bloei moeten staan. Quote
Claudia69 Geplaatst: 2 juli 2016 Geplaatst: 2 juli 2016 Staat hier tegen een op het zuiden gerichte muur waar het normaal zonnig en lekker warm is. Hij groeit, maar niet overdreven snel, de slakken hebben hem ook al gevonden, en ik zie zo nu en dan wel een bloemetje verschijnen, maar niets van vruchtjes. Het is volgens mij gewoon te nat en te koud... Quote
Goldfish Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Heb drie stuks Lidl, volle grond maximaal zonlicht. Allemaal (z)ielige dingen, wat vergeeld blad ondanks bijmesten etc. Slechts eentje geeft sinds een paar dagen wat bloemen. Quote
tuinLB Geplaatst: 6 juli 2016 Geplaatst: 6 juli 2016 Hier 2 stuks van de lidl. Ik denk niet dat ik er vruchten aan krijg dit jaar. Beide plantjes zijn nog geen 10 cm hoog. Het enige verschil met toen ik ze kocht is dat ze meer zijn gaan hangen dan omhoog de lucht in te gaan. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 juli 2016 Geplaatst: 6 juli 2016 Ik heb bloemknoppen maar ze hadden eigenlijk al in bloei moeten staan. Die van mij zijn trouwens ook van de Lidl maar ook vrij groot geworden en zien er goed uit dus niet als hier bovengenoemde klein met gele bladeren. Quote
Rustavi Geplaatst: 11 juli 2016 Geplaatst: 11 juli 2016 Hier ook van de Lidl... Was een lelijke afstervende plant, voor de helft van de oorspronkelijke prijs gekocht (€0,79)... Het is een grote sterke plant geworden met veel bloemen en vruchten... Ik heb de vruchten nog nooit gegeten, ben benieuwd... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
speets Geplaatst: 12 juli 2016 Geplaatst: 12 juli 2016 Hier ook opeens knoppen Dankzij een paar dagen beter weer. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
speets Geplaatst: 24 juli 2016 Geplaatst: 24 juli 2016 In de volle grond doen ze het wel veel beter dan in de pot: Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Claudia69 Geplaatst: 24 juli 2016 Geplaatst: 24 juli 2016 Deze staat tegen een op het zuiden gerichte muur in een grote, rechthoekige metserskuip, in een mengeling van potgrond, kokosvezel, aarde, een schep koemestkorrels en een schep organische mest voor vruchtgewassen. Begint eindelijk te bloeien. Het warme weer doet blijkbaar deugd.Ziet er misschien wat bestoft uit, maar dat is zaagsel van een kast die zoonlief aan het maken is ... Quote
Claudia69 Geplaatst: 24 juli 2016 Geplaatst: 24 juli 2016 De mijne bloeit blijkbaar eerder wit dan paars. Heb er geen kaartje meer bij. Bestaan hier verschillende rassen van? Quote
Goldfish Geplaatst: 29 juli 2016 Geplaatst: 29 juli 2016 Witte bloesem heb ik niet eerder gezien, maar er bestaan inderdaad meerdere rassen. Een verschil is bijvoorbeeld de aan- of afwezigheid van zaden in de vrucht . De kaartjes van Lidl en Aldi vermelden geen specifiek ras dacht ik , of ze noemen ze Pepino "Gold" dacht ik. Vreeken heeft het over Pepino Dulce (= zoet) , maar daarbij gaat het om de zoete variant omdat er ook blijkbaar een wat meer bittere variant bestaat die je beter kan wokken zoals aubergine. Quote
speets Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Die van mij (van de Lidl) bloeit ook wit, met een beetje paars.Rustavi heeft een ras met echt paarse bloemen en al vroeg vruchten. Ook van de Lidl Zijn ze al rijp? Lekker? Vandaag mijn eerste vrucht gespot (in de volle grond), zo groot als een duivenei: Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
speets Geplaatst: 2 september 2016 Geplaatst: 2 september 2016 Intussen zijn de peren in de volle grond zo groot als tennisballen! Die in de pot zijn zo groot als flinke pruimen.Ik had ze opgebonden, maar nu ik zie hoe groot ze worden, heb ik ze maar weer losgemaakt en op een verhoogd plankje gelegd.Ben zo benieuwd Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 september 2016 Geplaatst: 2 september 2016 Hopen dan ze nog doorrijpen, die van mij zijn nog kleiner word denk ik niets meer. Quote
speets Geplaatst: 10 september 2016 Geplaatst: 10 september 2016 Deze staat in de volle grond, maar niet meer de hele dag in de zon. Er zitten zeker 3 van die knoeperds aan, en nog een stel kleinere.Met die 30 graden van de week moet dat toch goed komen, zeker hier in het Oosten... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Rustavi Geplaatst: 10 september 2016 Geplaatst: 10 september 2016 De mijne zijn grotendeels rijp... De rijpen heb ik al opgepeuzeld... En inderdaad alsof je tegelijkertijd peer en meloen aan het eten bent... ze zijn heerlijk zoet..! Zal zodra ik thuis ben een foto posten... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.