Geplaatst: 3 april 201411 j Auteur En ja hoor... de eerste bloedzuiger van het jaar kwam ik vandaag tegen in één van de bakken... Beetje water erbij...
Geplaatst: 3 april 201411 j Oww jek wat een viezerd! Maar die zijn verder toch totaal niet schadelijk voor de tuin?
Geplaatst: 3 april 201411 j IEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!! gadverdegadver! dat vind ik echt zo vies! bah bah bah! (...riep het stadsmeisje in mij. Ohnee wacht, het dorpsmeisje roept het ook )
Geplaatst: 4 april 201411 j Auteur Haha, gelukkig zitten ze er niet bij honderden, Mijke... Dan zou ik ook wel handschoenen gaan aantrekken bij het grond woelen. En niet schadelijk voor de moestuin, zitten gewoon in de natte lagen van de grond.Ben wel benieuwd op wie ze dan 'leechen' Slakken? Pieren?.... of wachten ze op langsrennende woelmuisjes misschien? Dit exemplaar woont nu in/bij de paddenpoel trouwens.
Geplaatst: 7 april 201411 j Wat is deze??? Een of andere mijt dacht ik, maar welke? In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.~Douglas Adams~
Geplaatst: 7 april 201411 j Auteur Is het deze? http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/oogstmijt-trombiculiasis.htm
Geplaatst: 7 april 201411 j Ik denk het niet, deze heeft duidelijk witte strepen op zijn lijf en leeft in de grond.Hij wou niets van mijn ogen óf mijn huid Wel enge een goeie vondst! In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.~Douglas Adams~
Geplaatst: 7 april 201411 j Auteur Maar mijtje zelf wil ook niets van je, leeft ook in de grond... de larven willen wat van je. Heb nog gezocht op mijt rood met witte strepen... niet gevonden... Link zegt wel dat er heeeeel veel soorten bestaan...
Geplaatst: 7 april 201411 j Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk idd. Een variant In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.~Douglas Adams~
Geplaatst: 9 april 201411 j Klopt..hij/zij lag daar lekker te wiegen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 april 201411 j Kent iemand dit insect? (zit op een framboos) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 14 april 201411 j Auteur Wel eens gezien, maar geen idee hoe die heet... Bij mij had ik een slapend hommel in de Rozemarijn... Liet zich zelfs niet verjagen door het geweld van de bosmaaierij om zich heen... (foto's niet helemaal scherp... schemering)
Geplaatst: 14 april 201411 j Haha, gelukkig zitten ze er niet bij honderden, Mijke... Dan zou ik ook wel handschoenen gaan aantrekken bij het grond woelen. En niet schadelijk voor de moestuin, zitten gewoon in de natte lagen van de grond.Ben wel benieuwd op wie ze dan 'leechen' Slakken? Pieren?.... of wachten ze op langsrennende woelmuisjes misschien? Dit exemplaar woont nu in/bij de paddenpoel trouwens. Op slakken voornamelijk. Dit soort bloedzuigers, zijn geen echte bloedzuigers, maar voornamelijk aaseters. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 19 april 201411 j Auteur Ok... goeie zaak dus. Gisteren toen ik stekjes van de rozemarijn aan het nemen was zag ik opeens iets liggen...Of het nou uit de rozemarijn kwam of uit de aarde... geen idee...Het lijkt op een embryo-baby-bij'tje... übercute! Geen idee of het levend was of niet maar heb het maar weer teruggeplaatst onder de rozemarijn. En nog mooi vlieg/wesp-ding in de appelbloesem.
Geplaatst: 21 april 201411 j Iemand enig idee wie of wat dit knappe insect is? Hij zat in mijn insectengaastunnel op de boerenkool om zich heen te kijken, hoe hij er in is gekomen ? En op de foto zie je het niet maag het middenstuk van zijn rug was ook geel. "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Geplaatst: 21 april 201411 j Door die dichte vleugels kan je zijn lijfje nauwelijks zien maar het zou een graafwesp-soort kunnen zijn.
Geplaatst: 21 april 201411 j Ik vond een (nacht)vlinder die verkreukeld en op z'n rug op een donker en dus koud plekje in de tuin lag.Nadat ik 'm in de zon had gelegd kwam er leven in en met een uurtje istie weggevlogen. De dekvleugels hadden een schutkleur, maar de ondervleugels en het lijf waren echt knaloranje.(De kleur komt er bij de foto niet zo goed uit - tja, mobieltje.)Iemand een idee wat de naam is?
Geplaatst: 22 april 201411 j kan het de groot avondroodvlinder zijn ??(even opgezocht bij de site van de vlinderstichting )
Geplaatst: 29 april 201411 j Auteur Er scharrelt iets door mn huis...Het zijn 2 á 3 mm kleine kevertjes... en ze kunnen dus vliegen. En ik kan maar niet vinden wat voor kevertjes dit zijn. Dacht eerst aan houtworm... maar daar lijken ze niet op... Tapijtkevers zijn veel ronder... dus die lijken het ook niet te zijn...
Geplaatst: 30 april 201411 j Ze lijken op de bijenwolf kever (Trichodes-apiarius) maar die van jou zijn niet zo fel rood toch ? "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Geplaatst: 30 april 201411 j Auteur Nee, niet rood... ze zijn donkerbruin/zwart met lichte vlekken...En worden ook maar max 4 mm... die rode van jou wel anderhalve cm!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.