Geplaatst: 17 augustus 20241 j Atalanta ook mooi met gesloten vleugels. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 18 augustus 20241 j De naam zegt het al: een vlieg kan vliegen. ^ huisvlieg (foto Wikipedia) Maar een hommel, met dat dikke lijf en die heel kleine vleugeltjes? ^ hommel, uitrustend op een van mijn peperplanten Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 18 augustus 20241 j Een schildwants. De kleuren zijn niet duidelijk te zien maar als ik het zo met de google afbeeldingen vergelijk gok ik de zuidelijke groene schildwants.
Geplaatst: 18 augustus 20241 j Ik kwam zelf dit beestje laten zien. ik had hem bijna doorgeknipt met het oogsten van de komkommer. Larve van de gaasvlieg die net zoals lieveheersbeestjes gek is op luizen.
Geplaatst: 20 augustus 20241 j Een stipspannertje. Spanwijdte 2 hele centimeters. De vleugeltjes zijn net van kant gemaakt.
Geplaatst: 20 augustus 20241 j Geen insecten, maar kreeft achtigen. Baby zebra spinnen, in een afsluitdopje van de trappers van een fiets. Hoe de moeder daar in gekomen is... Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 21 augustus 20241 j Prachtige foto's allemaal 👍 Ik kon niet zo snel een foto maken, maar heb wel een gek verhaal. Er heeft al een tijd een kruisspin haar web tussen de bekers van de enorme Sarracenia. Ze vangt geregeld iets. Nu zag ik dat ze weer iets had ingesponnen. Maar opeens liep ze erbij weg en zag ik iets bewegen in dat coconnetje. En tot mijn verbazing kroop er een goudwesp uit, die niet bleef plakken en zich meteen naar beneden liet vallen. Verbazend! (Een goudwesp is een parasitaire wesp, die waarschijnlijk afkwam op het bijenblok dat erboven hangt). (Foto is van Vroege Vogels). "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 10 september 20241 j Vandaag was er een mooie zweefvlieg neergestreken op een Mme Jeanette-blad. Nog nooit gezien, maar het blijkt de gewone pendelvlieg te zijn. Ik vond hem zo leuk met z’n gestreepte truitje.
Geplaatst: 10 september 20241 j facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 september 20241 j facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 september 20241 j @Jorieke123 Aziatische hoornaar? Zegt Google Lens tenminste. Nooit gezien. Iets meer info is wel handig want het topic heet niet voor niets: "Insecten: Foto's, verhalen EN identificatie".😆 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 13 september 20241 j Ha ja het is een Aziatische hoornaar. Hier al eerder een enkele zien vliegen, maar waarneming.nl wil graag een foto. Nou zitten die beesten amper stil dus dat lukte niet. Deze van de foto's konden we een klap verkopen en nu dus eindelijk bewijs! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 oktober 20241 j Amerikaanse bladpootwants Leptoglossus occidentalis. Deze soort is vanuit Noord-Amerika in 1999 op onbekende wijze in Italië terechtgekomen. De wants heeft zich vervolgens in korte tijd in Europa verspreid en in 2007 in Nederland terechtgekomen. De wantsen leven op verschillende naaldbomen waar ze aan de zaden zuigen. Ze overwinteren op beschutte plaatsen zoals in huizen. De laatste week zijn er steeds in het raamkozijn boven. Pal naast ons huis staat een naaldboom zodat ze gemakkelijk konden oversteken, ze kunnen goed vliegen. Mensen worden niet gestoken en bestrijding is niet nodig, maar bij overlast kan men ze wegzuigen. (Wur.NL) 3 oktober 20241 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 oktober 20241 j Windepijlstaartrups? In mijn zoete aardappels. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 7 oktober 20241 j On 9/10/2024 at 6:00 PM, Dahli said: gewone pendelvlieg Hier dezelfde truitjes, zowaar op twee hele late paardenbloemen.
Geplaatst: 7 oktober 20241 j Auteur Deze Hoornaar was erg verzot op dit kussentje. En @acpronk Als stichter van dit topic zal ik even uitleggen hoe het is ontstaan. Er waren op dit forum vooral berichten over insecten waar men last van had en die bestreden moesten worden. Dus ik vond het tijd voor een topic waar al het mooie van insecten getoond kon worden. Later is het identificatie topic samengevoegd met dit topic. Dus.... de identificatie is geen verplicht onderdeel als men berichten wil plaatsen. 7 oktober 20241 j aangepast door Erny
Geplaatst: 7 oktober 20241 j De vijgen zijn een walhalla voor de wespen, ze hollen ze helemaal uit. Fascinerend om te zien. Prima ook, er zijn zoveel vijgen dit jaar.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.