Geplaatst: 21 juli 201312 j Haha Greetje, leuk plaatje. Ik heb ook nog een foto van een libelle gevonden die zit te braken op de waslijn. Hij doet er wel een kwartier over en er komt een donkere dikke kegel uit z'n snoetje. Die blijft op het laatst op de waslijn achter en de libelle vliegt dan weer weg. Het lijkt wel een keutel. Had het idee dat ie wat verkeerds gegeten had.
Geplaatst: 21 juli 201312 j deze grote man op de dille die ik net wou plukken. En deze blije vlinders dat ik wat water had gemorst want dat is momenteel nergens meer te vinden
Geplaatst: 21 juli 201312 j Hallo Piroska, Ik heb die rups eens opgezocht bij google en het is als het goed is een rups van de Konniginnepage.Hier is de link: http://zoom.nl/foto/1270311/macro-s/rups-koninginnepage.htmlDus je geeft de kids te eten en de ouders te drinken. Groetjes,Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 23 juli 201312 j Oh wow dan krijg ik er dus nog meer! Ik zal flink water blijven morsen voor ze
Geplaatst: 23 juli 201312 j En wat zacht fruit voor ze neerleggen.Leuk hoor, je maakt me weer helemaal jaloers "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 25 juli 201312 j Ik wilde thee zetten van een tak munt, maar zag nog net op tijd dat er een blad in gebruik was als 'kraamkamer'. Het kleine bolletje is moeder spin en de grotere bol onder haar is het broed. Ze heeft haar 'huisje' netjes dichtgevouwen en afgesloten met wat spinrag.Te mooi om thee van te zetten "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 28 juli 201312 j De rups is inderdaad die van de Koninginnepage. De vlinders zijn echter Koningspages. Das een complete koninklijke familie zo! Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 28 juli 201312 j Vanmorgen zag ik deze vlinder op een tuinboon zitten. Gelukkig was hij zo vriendelijk om keurig te blijven zitten terwijl ik m'n fototoestel ging halen [img]https://i39.tinypic.com/29dw8y1.jpg[/img] In tegenstelling tot een mooie roodkoperkleurige libelle, die was foetsie helaas.
Geplaatst: 29 juli 201312 j Auteur Die zat opeens in mijn tas... Sprinkhaantjes komen ook zeer onverwachts aanspringen... En meetingpoint Oregano... En koolwitje vindt de Rattestaart bloempjes erg lekker... bleef wel heel erg lang lurken... En een vet mierennest in de compostton... alle eitjes hadden ze lekker bovenop liggen... tijdje later had het ijverig volkje ze allemaal verplaatst... nix meer van te zien.
Geplaatst: 29 juli 201312 j ff klappen voor ons als observators als hardwerkende moestuinders! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 1 augustus 201312 j Vanmorgen in het vroege zonnetje. geen bij, geen hommel; állemaal groene vliegen op de munt. Héél veel van deze vliegen. En op de bloeiende prei ( van vorig jaar nog ) de hommels. véél hommels.
Geplaatst: 2 augustus 201312 j En meetingpoint Oregano... Wat voor kevertjes zijn dat eigenlijk ??? Ze waren volgens mij ook op onze tuin. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 2 augustus 201312 j ja...@bitdie bloemetjes van de prei zijn net tulpen @ la madurodam!leuk voor de creativelingen onder ons..klein boeketjes op 'n kaart ofzo Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 3 augustus 201312 j Auteur @ Conny: Deze soldaatjes lijken er wel op. http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=insecten&id=504
Geplaatst: 3 augustus 201312 j Dank je wel Erny.Dat is dus een bezoekertje meer op mijn lijst. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 4 augustus 201312 j Vorig jaar had ik regelmatig terrasjeskommazweefvliegen op bezoek. Dit jaar een andere soort (even opgezocht), de pyjamazweefvlieg of dubbelbandzweefvlieg:(Op de onderste bloem, helemaal rechts zie je nog net een mini larve van het lieveheersbeestje. Helaas voor hem weinig luizen) Verder erg veel bezoek van hommels. Veel meer dan andere jaren. Geen foto: die beesten doen maximaal 4 seconden over één aardbeienbloem, en zitten dan ook nog eens niet stil .... Even zo goed. Mijn aardbeienbloemen, en dus ook ik zijn er blij mee. Zweefvliegen, hommels, (larven van) lieveheersbeestjes: genoeg gratis hulpjes. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 4 augustus 201312 j Bijen heb ik al in tijden niet gezien, maar nu toch denk ik een in mijn tuin en als ik de camera heb gepakt zit 'ie er nog. Is het wel een bij?
Geplaatst: 4 augustus 201312 j Ik ken niet veel insecten bij naam, maar dit lijkt mij wel een bij, is het echt zo?
Geplaatst: 4 augustus 201312 j In mijn tuin heb ik veel hommels gezien, dikke bromvliegen, gewone vliegen, strontvliegen, langpootmuggen, gewone muggen, groene vliegjes, onweersbeestjes, sluipwespen, zweefvliegen, maar bijna geen bij en bijna geen lieveheersbeestjes. Dat laatste verwondert mij eigenlijk nog meer dan de bijen, daarvan weet ik dat ze het moeilijk hebben. Nog niet zo lang geleden een plaag van l.h.beestjes en nu in een keer niks, terwijl er zoveel luis is. Terug naar die bij, ik heb drie foto's kunnen nemen, maar twee zijn ietwat gelukt alleen ze lijken veel op elkaar. De derde is mislukt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.