Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zoek al jaren een stekkie van de notencake van eigen gemalen meel! Wie kan me daar aan helpen? Stuur een pb als je dat voor me hebt, dan stuur ik jou een enveloppe met mijn adres en de benodigde postzegels. Ik kan eventueel ruilen met een stekkie van de natte cake van 't stoepje.

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Een stekkie van Notencake van eigen gemalen meel heb ik niet wel van eigen gemalen wal/en hazelnoten.

Voor de liefhebber kan ik wel aan een stek van space-cake komen.

Maar alle gekheid op een stokje, dit gaat natuurlijk nergens over.

Wat moeten nieuwe forumleden wel denken als ze dit lezen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Voor de liefhebber kan ik wel aan een stek van space-cake komen.Maar alle gekheid op een stokje, dit gaat natuurlijk nergens over.

Wat moeten nieuwe forumleden wel denken als ze dit lezen.

Een aantal jaren geleden had ik je zelfs de kant en klare ingrediënten voor die cake nog wel kunnen bezorgen Jos. Door toeval kwam ik aan zo'n stekje . Onderstaand stukje van mij staat nog steeds op een ander tuinforum zodat ik het daar vandaan nog even kon kopiëren. Hopelijk word ik nu in de toekomst niet gezien als dat lid van moestuinforum met een 'drugsverleden'.

En toen groeide er wiet in mijn tuin ...

Voor ik verder ga , toch maar even voor de goede orde, ik wil beslist geen promoter zijn voor het kweken van wiet in je tuin. Verder zijn bijzonderheden over wietteelt via zoekmachines op het internet vrij gemakkelijk te vinden dus ook daar draag ik niet veel aan bij met mijn nu volgend stukje. Ik vond het wel leuk dat ik door toeval aan zo'n plant kwam en zijn ontwikkeling in mijn tuin kon volgen. Het eerste en gelijk ook laatste sticky in mijn leven was later ook nog eens afkomstig van een zelf gekweekte plant. Als je zoiets ter beschikking hebt moet je het toch een keer proberen nietwaar ?

Het zal een jaar of acht geleden zijn , ik weet het niet meer precies , dat mijn neefje bij me langs kwam met een mooi plantje in een potje. Ik had ze nog nooit in 'het echt' gezien maar ik zag meteen wat het was. Waar hij het vandaan had wilde hij niet zeggen en dat was ook niet belangrijk. Aan zijn vader vragen om het thuis in de tuin te zetten durfde hij niet dus kwam hij maar bij oom Frans langs. Ik heb hem maar eens duidelijk gemaakt dat hij een heel verstandige vader had en dat het ook niet de bedoeling was dat ik hem van softdrugs zou gaan voorzien. Toch vond ik weggooien van zo'n mooi plantje zonde en ik wilde wel eens zien hoe zoiets groeit in je tuin. Bovendien werd toen nog de kweek van maximaal drie planten voor eigen gebruik in Nederland gedoogd zodat ik daar geen problemen mee zou krijgen.

Gegevens over wietteelt zijn makkelijk te vinden op het internet. Ook over buitenteelt al wordt dat niet zoveel gedaan. Het werd een interessante speurtocht . Zo ontdekte ik dat alleen de vrouwelijke planten geschikt zijn en dat het om de onbevruchte bloemen draait . Een enkele mannelijke plant in de buurt laat de oogst al mislukken. Juist omdat de bevruchting uitblijft gaat de plant uit een soort frustratie meer en meer THC produceren . THC is de halucinerende stof waar het de liefhebber om gaat.

Via het web ontdekte ik ook dat het in bloei gaan van de planten pas gebeurt na een bepaald aantal uren dag/nacht verhouding . Alleen als het aantal uren daglicht kleiner wordt dan het aantal uren duisternis ontstaan in de plant voldoende bloeihormonen om de plant tot bloei aan te zetten. Op duistere zolderkamertjes is zoiets met kunstlicht makkelijk te regelen maar ik had geen zin en geduld om daarvoor in mijn tuin te wachten tot later in het jaar.

De oplossing werd een constructie met kunststof electriciteitsbuizen waar over ik voor verduistering een dekzeil kon leggen. Om het daar onder niet te warm te laten worden als de zon nog scheen offerde ik nog een wit katoenen bedlaken op dat ik er over heen kon leggen. Door een dag of veertien de plant kunstmatig eerder aan de nacht te laten beginnen werd mijn experiment beloond. Nu de trigger tot bloei eenmaal was omgezet en de plant tot bloei ging komen maakte het aantal uren daglicht niets meer uit voor de verdere ontwikkeling en kon de kunstmatige verduistering wegblijven.

Ik heb het spul later nog geoogst en laten drogen. Meer dan een eenmalig sticky is er niet van gebruikt. Het viel me nog tegen ook en ik word na die ervaring toch maar liever high van een goed glas bier of wijn. De oogst is uiteindelijk op de composthoop beland.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Leuk stukje Frans, alleen erg zonde dat alles op de composthoop is beland! Mocht je ooit nog eens gaan experimenteren

Je schreef trouwens dat 3 plantjes werd gedoogd, dat zijn er 5 en dat wordt nog steeds gedoogd, voor iets daarboven krijg je alleen maar strafpunten geloof ik.

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

ik kwam vorig jaar aan drie plantjes...ze waren door een boze buurvrouw uit het raam geflikkerd (echt waar!)

een daarvan had de val niet overleefd en de andere twee heb ik een poosje in pot achter huis gehad.

ik wou ze eigenlijk meenemen naar mijn moestuin maar dat mocht niet...vreemd hé!

na een paar weekjes naar mijn zus gebracht want zij heeft een serre(en woont buitenuit)

in de herfst geoogst. nou, dat viel vies tegen...buitenwiet is erg los van structuur. en daarbij was het meer blad dan wiet.

alles heeft nog in de serre hangen drogen. Stinken in die serre!! lol!

mijn zus rookt niet dus geen idee wat ermee gebeurd is. misschien een liefhebber blij mee gemaakt...

Geplaatst:

Me broer had een paar jaar geleden wat wietzaad voor de grap in het weiland uitgestrooid. Na een tijdje groeide er daar een aantal wietplanten, maar allemaal opgegeten door de koeien in het weiland. Hopelijk had het geen bijwerkingen in de melk van die koeien ze hadden opgepeuzeld

Geplaatst:

Als je vogelvoer strooit moet je er ook niet van opkijken als er in eens hennep tussen de 'normale' planten staat. Helaas niet geschikt om te roken De geur is wel hetzelfde.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...