Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

De zwaluwen zijn er weer

Featured Replies

Geplaatst:

Elk jaar rond deze tijd wacht ik vol ongeduld op ze, die van de buren had ik al gesignaleered maar sinds 2 dagen zijn ze er weer, onze kleine straaljagers, brutaal als de neten scheren ze vlak over je hoofd door de stal, zingen het hoogste lied en zijn nu druk bezig hun nest op te knappen.

Ben gek op deze fragiel uitziende wereldreizigers en dolblij om ze weer terug te zien.

Zijn overigens zeer goede weersvoorspellers.

Geplaatst:

Gaaf om ze zo dicht in de buurt te hebben! Hier zijn ze ook wel, ergens in de buurt, helaas (nog?) niet bij ons

Geplaatst:

Heerlijk hè! Bij ons zijn ze nu een klein weekje terug. De afgelopen dagen zijn ze bezig geweest met het opknappen van één van de nesten. We hebben boerenzwaluwen. Ze zitten in de paardenstallen en bij voorkeur metselen ze een nest echt midden boven een box. Dus ik haal 's ochtends nog wel eens grandioos ondergesch*ten paarden uit de stal. Maar ze zijn het waard he.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Bij mijn oude verzorgpony waren ze ook!!! Geweldig leuk, en soms kon je de jonkies zien net over het randje van het nest

Geplaatst:

Ja ik heb ze ook weer gespot ....ze zijn een beetje uit hun doen want de oude stal hiernaast is afgebroken en er staat nu een nieuwbouwding. Benieuwd waar ze nu hun nestjes tegenaan gaan plakken.

Geplaatst:
Geweldig leuk, en soms kon je de jonkies zien net over het randje van het nest

Overigens zijn de jonkies zo lelijk al de nacht. Dat zeg ik ook gewoon hardop tegen hun ouders. Jonkies kijken bloedsjaggerijnig en ze hebben van dat rare vlashaar op die schamele koppies. Als ze dan op het randje gaan zitten zijn het net een stel Statler en Waldorfs.

En dan ineens zie je ze in 3 dagen tijd in prachtige vogeltjes veranderen.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Wij hebben een nest gekregen zo`n dubbele die je onder de dakrand hangt..ik ben zeer benieuwd! Op de een of andere manier hebben wij nooit zwaluwnesten in een aan t huis gehad..wel roodstaarten, pimpel en koolmezen, winterkoninkjes in de gaten in de muren ( er zit nu een nest roodstaartjes recht boven ons slaapkamerraam op een doodenge plek..als ik een ekster zie verjaag ik hem meteen).

Ik vermoed zelf dat het niet komen van de zwaluwen iets te maken heeft met de steenmarters die hier ook wonen, maar ik weet het niet zeker.

Ik kijk nu iedere dag hoopvol naar het nw nest!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Vermoed dat "onze " zwaluwen hier al generaties lang hun nesten hebben, wij wonen zo ver van de bewoonde wereld dat de telefoondraad bovenaarde is op van die telgraafpalen, daar zitten er altijd enorm veel.

Ze zitten bij ons in de grote schuur en vliegen af en toe zelfs de keuken binnen, laveren razendsnel door elke openstaande deur.

Het zijn ook boerenzwaluwen en het schijnt dat ze wel 3 nesten per zomer kunnen groot brengen om daarna nog ff naar Afrika te vliegen.

Geplaatst:

Appelvrouw schreef:

"Ik vermoed zelf dat het niet komen van de zwaluwen iets te maken heeft met de steenmarters die hier ook wonen, maar ik weet het niet zeker"

Dat zou best wel eens kunnen.

Waar ik nu woon hebben we erg veel "gebouw" in ons bezit.

Maar nergens een zwaluw nest.

Ze vliegen wel over ons erf sinds een week of zo.

Maar nesten bouwen , nuh

Oh ja, we hebben inderdaad een paar steenmarters in, op en rondom de gebouwen.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.