eddie Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 goedemorgen allemaal. Ik ben een man van 42 jaar uit en ben 2 weken geleden een moestuin begonnen.Na eerst het gras afgemaaid te hebben ,ben ik begonnen met het freezen.Een keer of 15 heen en weer en een flink gevecht met zo'n freez ligt alles om.Nu daarna de aardappels en de ui erin gedaan en hpen op zon.Daar wachten meer mensen op denk ik.Ik hoop veel tips te krijgen en veel lol te hebben hier.ik bedank jullie alvast voor alle tips en hoop veel groente te kunnen eten met vriendelijke groet eddie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Hoi Ed, Ik heb zo'n idee dat jij ook inspiratie gaat krijgen bij het tuincentrum... daar kan je voorgezaaide groente kopen... best handig voor een beginner (en gevorderde ook hoor)... Op de markt is het iets goedkoper, maar dat is net afhankelijk van of er wel aanbod is (zo'n soort kraam op jouw markt, bedoel ik) Voor zelf zaaien is het ook nog niet te laat. Maar een mix van wat voorgezaaid spul, en zelf zaaien is wel aan te raden. Veel succes! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Hallo Eddie en welkom op dit forum. De serie "The Good Life" gezien? (komt dat grasveld frezen ook in voor)Veel succes met je moestuin! De humor komt hier vanzelf langs Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Welkom Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin1964 Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Welkom! Als ik zo lees hoe rigoureus je je grasmat hebt verwijderd ten faveure van een moestuin kan ik je niet echt een dummie noemen Verder veel succes en plezier met je volkstuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 mja ? Ligt er ook een beetje aan of de aardappelen nu tussen de graspollen staan te wortelen he ? ( hij zegt niet dat het gras verwijderd is, maar gefreesd ) haha... maar welkom Dummy ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knarfvries Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Welkom Dummie Er zijn genoeg plantjes (van biet tot courgette tomaat en paprika en diverse kool)bij tuincentra te krijgen Bij ons op de tuinen worden ze ook verkocht voor 20ct pstdaarnaast kan je wortels en radijs nog flink zaaien pompoen is nog te doen winterprei hoort erbij En sla dus ga maar naNu de grasmat aan puin zometeen een volle tuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie Posted May 10, 2012 Author Share Posted May 10, 2012 hallo, he super leuk jullie allemaal. bedankt ik doe mijn best met de aardappels en de ui maar ik zie nog niet zo veel.We houden vol het is pas 2 weken geleden .Ohja de graspolen heb ik er wel uit gehaald. gegroet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin1964 Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Gelukkig maar anders stond je tuin binnen no time weer vol met gras Nog een aanvulling, bonen kun je juist nu zaaien. Snijbonen, kievitsbonen, sperciebonen, noem maar op. En dat zowel "stam" als "stok". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie Posted May 13, 2012 Author Share Posted May 13, 2012 ja ja super jullie allemaal alle tips . De aardappels en ui komen al door.We gaan ervoor 2 mooie dagen dus de rest is gezaaid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts