Frans Posted September 2 Share Posted September 2 4 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted September 2 Author Share Posted September 2 8 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted September 2 Share Posted September 2 Poeh…wat een enorm ding! Brr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted September 2 Share Posted September 2 Blij toe, van zo'n nest wordt je niet vrolijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted September 2 Share Posted September 2 Ik had al eens gelezen, dat die nesten zo groot als een skippybal konden worden en dat was dus niet overdreven. Wat een enorm ding! Die mensen zijn toch wel erg dapper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 2 Share Posted September 2 Brrr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinky Posted September 2 Share Posted September 2 (edited) Wat een monsterklus! Waar was dit? Toch niet in je achtertuin @Frans ? Edited September 2 by Vinky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted September 2 Share Posted September 2 Was dat bij jou in de directe buurt ? Man, niks voor mij die mens moet stalen zzenuwen hebben en een heel goed beschermend pak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted September 2 Author Share Posted September 2 @redzebra Het nest zat in een boom van de buurman. De foto's zijn gemaakt vanaf de afrastering tussen onze percelen op nog geen honderd meter afstand van het nest. Ook in mijn eigen tuin moeten bijen en andere insecten dus veel last hebben gehad van die hoornaars. Ik hoorde later dat 'die mens' zoals je dat zo mooi op z'n vlaams zegt ook nog eens een vrouw bleek te zijn. Ook op dit gebied doen vrouwen dus niet onder voor mannen. Niet alle vrouwen gaan gillen bij het zien van een spinnetje. 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 2 Share Posted September 2 Gniffel wij zijn in ons huishouden grote vrienden met spinnen. Dat hebben ze van hun moeder @fransMaar heel eerlijk, van wespen ben ik bang dus dit klusje had ik aan me voorbij laten gaan… 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitta Posted September 2 Share Posted September 2 Wow, wat een enorm nest. Goed dat het nu weg is. Respect voor die vrouw die hem verwijderd heeft. Ik hou helemaal niet van wespen. Spinnen daarintegen heb ik totaal geen moeite mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted September 2 Share Posted September 2 Ook als imker heb ik ontzag voor de mensen die dit doen. Die hoornaars zijn stuk voor stuk stekende helikopters die je pijn zullen doen waar ze kunnen om hun nest te beschermen (geef ze eens ongelijk, overleven is instinct). Helaas zie ik ook dat met een nest in de buurt het voor andere insecten moeilijk, zelfs onmogelijk wordt om te overleven. Ze zijn zo ongelooflijk efficiënt in jagen. Bijzondere beesten waar de meeste inheemse insecten (nog) totaal niet tegenop kunnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted September 2 Share Posted September 2 Wauw wat een heftig groot nest zeg!!! Hoeveel hoornaars zouden erin gezeten hebben? Enne... de enige mensen die ik ken die gillen bij het zien van een spin zijn mannen.😆 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 2 Share Posted September 2 Bij ons in de familie zijn het toch echt de vrouwen die gillen ( ik niet) maar Lie is er ook niet dol op. Hij haalt de spinnen wel weg als nodig! Wat een mooi werk van die dame, supergoed dat er mensen zijn die dit aandurven. Had ze een spuitbus met gif mee? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted September 3 Share Posted September 3 Of een epi pen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted September 3 Author Share Posted September 3 15 uren geleden, appelvrouw zei: Had ze een spuitbus met gif mee? Voor het uit de boom halen werd het nest uitwendig bespoten met spul uit een container met lans en flexibele slang. Het zal geen gif geweest zijn denk ik maar een of ander spul om de wespen rustig te maken en te verwijderen van de buitenkant. Nest voor het bespoten werd. Veel wespen. Nest tijdens het plaatsen in een in het bakje staande container. Buitenkant vrij van wespen. Het lijkt me logisch dat het nest (of in ieder geval de inhoud ervan) later milieuvriendelijk vernietigd wordt. Vanmorgen viel het me pas op dat er in de boom bij de plek waar het nest zat een val is achtergelaten. De tientallen nog vrij vliegende hoornaars zullen uiteindelijk daar wel hun eind vinden. 5 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts