Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Verwijderen nest aziatische hoornaar. Foto rapportage.

Frans

Recommended Posts

• Jorieke123 changed the title to Verwijderen nest aziatische hoornaar. Foto rapportage.

@redzebra

Het nest zat in een boom van de buurman. De foto's zijn gemaakt vanaf de afrastering tussen onze percelen op nog geen honderd meter afstand van het nest. Ook in mijn eigen tuin moeten bijen en andere insecten dus veel last hebben gehad van die hoornaars.

Ik hoorde later dat 'die mens'  zoals je dat zo mooi op z'n vlaams zegt  ook nog eens een vrouw bleek te zijn. Ook op dit gebied doen vrouwen dus niet onder voor mannen. Niet alle vrouwen gaan gillen bij het zien van een spinnetje.  :-)  

• Like 6

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Wow, wat een enorm nest. Goed dat het nu weg is. Respect voor die vrouw die hem verwijderd heeft. Ik hou helemaal niet van wespen. Spinnen daarintegen heb ik totaal geen moeite mee.

Ook als imker heb ik ontzag voor de mensen die dit doen. Die hoornaars zijn stuk voor stuk stekende helikopters die je pijn zullen doen waar ze kunnen om hun nest te beschermen (geef ze eens ongelijk, overleven is instinct). Helaas zie ik ook dat met een nest in de buurt het voor andere insecten moeilijk, zelfs onmogelijk wordt om te overleven. Ze zijn zo ongelooflijk efficiënt in jagen. Bijzondere beesten waar de meeste inheemse insecten (nog) totaal niet tegenop kunnen.

Wauw wat een heftig groot nest zeg!!! Hoeveel hoornaars zouden erin gezeten hebben?

Enne... de enige mensen die ik ken die gillen bij het zien van een spin zijn mannen.😆

• Like 3

Bij ons in de familie zijn het toch echt de vrouwen die gillen ( ik niet) maar Lie is er ook niet dol op. Hij haalt de spinnen wel weg als nodig!
Wat een mooi werk van die dame, supergoed dat er mensen zijn die dit aandurven. Had ze een spuitbus met gif mee?

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

15 uren geleden, appelvrouw zei:

Had ze een spuitbus met gif mee?

Voor het uit de boom halen werd het nest uitwendig bespoten met spul uit een container met lans en flexibele slang. Het zal geen gif geweest zijn denk ik maar een of ander spul om de wespen rustig te maken en te verwijderen van de buitenkant.

hoornaar_Schermafbeelding1.thumb.png.d364c7ded659dc20454a5d0f62d4610b.png

Nest voor het bespoten werd.  Veel wespen.

hoornaar_Schermafbeelding2.thumb.png.130d7b1a4c13724c9d8b18a1f008b5c0.png

Nest tijdens het plaatsen  in een in het bakje staande container. Buitenkant vrij van wespen.

hoornaar_Schermafbeelding3.thumb.png.d6e0d5cc12015766d64854ca01e11bde.png

Het lijkt me logisch dat het nest (of in ieder geval de inhoud ervan) later milieuvriendelijk vernietigd wordt.

Vanmorgen viel het me pas op dat er in de boom bij de plek waar het nest zat een val is achtergelaten. De tientallen nog vrij vliegende hoornaars zullen uiteindelijk daar wel hun eind vinden.

hoornaar16.thumb.JPG.3efb0f326f000503e02e2438e1417960.JPG

• Like 5

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --