Ben Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 Goede morgen ik ben dus Ben en ik ben 55 jaar en vader van 2 jongens, eentje van 27 en eentje van 25, de oudste woont nu samen met mijn aanstaande schoondochter en met mijn kleinzoon van zowat 2 jaar. Ik had een stukje grond naast het huis waar altijd struiken in stonden en deze heb ik een aantal jaren geleden verwijderd en ben er een moestuin in begonnen. Mijn moestuin is ongeveer 45 m2 groot en aan vaste groenten en fruit staan daar in: druif, framboos, witte en rode bes, kervelstruik, rabarberstruik, bramenstruik, aardbeien en een maggiplant. Dit jaar heb ik er aan groente de volgende soorten in staan, peulen, bosuitjes, stokbonen, sla, zomer andijvie, wortels, bloemkolen, prei, minikomkommers, tomaten en trostomaatjes. Ik heb me bij dit forum aangemeld omdat ik zelf nog wel eens tegen wat aan liep en daar dan geen antwoord op wist en dus op internet ging zoeken en zodoende op de site terecht kwam.Gr. BenOverzicht moestuinPeulen Sla en andijvie AardbeienBloemkoolStokbonenLente of bosui Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 Welkom Ben! Dat staat er allemaal goed bij zeg Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 Super hoor en welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 Welkom!! Je planten doen het erg goed hoor Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 hoi ben wat je laatste foto betreft.............. het is nog lente!en ik zie nog geen bos.... daarbij ben zelf ook maar een beginnend zaailing hier Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 leuk ! welkom ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 Hallo en welkom op dit forum. Leuk, al foto's Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted May 30, 2012 Author Share Posted May 30, 2012 dank jullie allen, ik vind het ook heel leuk om in de tuin bezig te zijn en als ik daar niks kan doen dan hier weer even te lezen en rond te neuzen. Gr. Ben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 .... vader van 2 jongens, eentje van 27 en eentje van 25.... Jongens .... maar wel aardige jongens toch? Welkom Ben! En nu ik jouw andijvie zie weet ik dat ik morgen in de brandende zon stamppot andijvie ga eten. Zien er heerlijk uit die kroppen Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 "Vader van 2 mannen" klinkt ook zo eeeh gek Welkom Ben! Prachtige foto's! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted May 31, 2012 Author Share Posted May 31, 2012 Ik heb vandaag ook de eerste andijvie van dit jaar gegeten uit de tuin en dus ook als andijvie stamppot.Was dus weer smikkelen en smullen.Emn ja de jongens van mij zijn mannen, maar goed het blijven wel mijn jongens haha. Gr. Ben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knarfvries Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 Welkom hier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin1964 Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
groenteboerin1978 Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 Welkom zit er goed uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eefje78 Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 Mooi tuintje zo! Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 Welkom Ben Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted June 1, 2012 Author Share Posted June 1, 2012 Dank jullie allen, vandag weer even de minikomkommers en tomaten opgebonden en ik ben slakken gaan zoeken onder stenen en blaadjes en heb er 17 gevangen, van naakt slak tot en met slakken met bungalow. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 En wat die je er dan mee? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted June 1, 2012 Author Share Posted June 1, 2012 Die heb ik netjes in een doosje gedaan en bij de buren in de moestuin los gelaten.Haha, nee hoor die zitten nu met z,n allen in het plantsoen van de gemeente hier ieyts verder op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MoesNique Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 Hallo Ben Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted June 1, 2012 Author Share Posted June 1, 2012 Hallo en goede avond en ik zie dat je ook pas hier aangemeld bent gr Ben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MoesNique Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 Klopt, ben zelf ook nog een vreemde eend in de bijt - vers van de pers Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique Link to comment Share on other sites More sharing options...
groenteboerin1978 Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Welkom ziet er mooi uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted June 2, 2012 Author Share Posted June 2, 2012 Dank je ik ben er zelf ook best trots op en ga toch dit jaar moeder de vrouw proberen zover te krijgen dat ik de moestuin wat verder kan gaan uit bouwen, heb nog een stukje gazon naast/voor het huis dat er wel bij getrokken kan worden, is toch ongeveer weer 15 m2 erbij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts