Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Leandra, hoi!


Leandra

Aanbevolen berichten

Ik ben Leandra op dit forum (in het echt heet ik anders)

En sinds dit jaar in het gelukkige bezit van een hele mooie plek op de vereniging van moestuinen in ons dorp. Nou ja de helft ervan, ik deel hem. We hebben allebei niet een hele grote vrijetijdsbesteding dit jaar en hebben daarom ieder de helft.

Ik heb daarnaast namelijk nog een bedrijfje wat ik probeer te besturen, een huishouden met 3 kinderen, een man, een kat, een cavia en wat mitzen (momenteel dan). Ook om het huis heb ik speciaal de achtertuin vol met kruiden staan, dat al een jaar of 10 op verschillende adressen omdat we een aantal keer verhuisd zijn.

Mijn middelste van 2,5 heeft het tuinieren ook ondekt en helpt me graag, mijn oudste helpt ook af en toe maar vind de kruiden plukken het leukst.

 

Ik kook zodra er verse kruiden zijn altijd met verse kruiden. En biologisch tuinieren, eten, leven. Dat is ook mij, ons.

We hebben naast onze tuin dus elke week een bio groente pakket, ik hoop dat deze straks minder groot hoeft omdat onze eerste groenten dan gelukt zijn en wij van eigen tuin kunnen eten!

echt 100 keer lekkerder dan supermarkt groenten!

 

Ehm, verder ben ik dit jaar ook verder aan het gaan met maceraten en siropen.

De rest komen jullie vast gaande weg wel achter als ik hier ene tijdje rond schrijf, als ik daar de tijd voor kan vinden hihi!

 

Warme groet,

Leandra

hartelijke groenten en fruit:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi leandra......

kinderen vinden een tuin echt erg leuk.......

ga maar eens konijnenvoer zaaien! maar pas wel op....daar ziet ook wiet in! echt waar, heb het zelf jaren terug gezaaid vanwege het graan en zag ineens wiet verschijnen

enne ik ben er ook pas net hoor op dit forum!

eigenlijk zijn we allebei dus nog "zaai-lingen"hier op het forum~...........

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik zie jullie berichtje nu pas! (ik dacht al, wat saai dat ik geen reacties krijg haha!)

 

Ik heb aan kruid in mijn tuin:

-véél munt

-Lavas

-Lavendel officinals en de vlinder soort even naam kwijt.

-Salie

-peterselie

-citroenmelisse

-wat onbekend spul uit een zakje met bijen bloemen

-bieslook en andere look

-engelwortel (ook veel plantjes gekregen van zaad dus liefhebbers mogen me pmmen voor plantjes;-))

-rozemarijn

-wijnruit

-framboos.

 

De moestuin is vooral gevuld met aardbeien en ik ben hard voor bonen (spek) en sla mijn best aan het doen.

hartelijke groenten en fruit:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi leandra......

kinderen vinden een tuin echt erg leuk.......

ga maar eens konijnenvoer zaaien! maar pas wel op....daar ziet ook wiet in! echt waar, heb het zelf jaren terug gezaaid vanwege het graan en zag ineens wiet verschijnen

enne ik ben er ook pas net hoor op dit forum!

eigenlijk zijn we allebei dus nog "zaai-lingen"hier op het forum~...........

 

Hmm, in cavia voer zit ook een hoop haver, gras achtige dingen, dus meestal probeer ik die niet te zaaien

hartelijke groenten en fruit:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...