Geplaatst: 28 mei 201213 j Vandaag het 3e examen CBR (Certificaat Buiten Rijden) gehad en ik ben voor de volle 100% geslaagd Dit deel was behoorlijk pittig, vooral het theoretische gedeelte.Behalve alle paardendingen moet je dus ook de verkeersregels exact weten, ziekten en verschillende soorten kreupelheden benoemen en herkennen.Planten die giftig zijn etc. etc. Druk aan het tobben: Hierna op stal een mondeling examen en opzadelen met een hijgende examinator in je nek Opstijgen moet ook volgens het boekje, geheel zonder hulp etc.Nou ja, dat was niet zo'n probleem Toen met het groepje naar het weiland. Daar werden vaardigheids elementen afgenomen, van de groep alleen weg kunnen rijden, springen, over een zeil heen, langs een opstakel enz. Ging nog bijna niet goed, meneer ging bokkend en springend over het veld Dit alles moest je ook op een ander paard kunnen, dus gewisseld.Mocht op mijn lieve eigenwijze favo pony Langs een kliko met takken en iemand die met de deksel ging klapperen. Duurde allemaal veel langer dan dat ik dacht. Daarna moesten we in het verkeer laten zien dat je inzicht hebt en de veiligheid in de gaten houdt.Dan heb je met het grootste paard van stal regelmatig dat je moet bukken voor takken En uiteindelijk een heerlijk bosrit gemaakt.
Geplaatst: 28 mei 201213 j gefeliciteerd rantjedit is wel een PAARDEBLOEM waard: mooie foto's van die bosrit, jullie zijn echt een plaatje! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 28 mei 201213 j Gefeliciteerd, hardstikke leuk voor je, een prachtig paard waar je op rijd Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 28 mei 201213 j Nou als ik las wat je allemaal moest doen en laten zien...3 felicitaties van hier..veel veilige buitenritten toegewenst
Geplaatst: 29 mei 201213 j Gefeliciteerd! Wat een reuzachtig paard zeg! Ik vind paarden gaaf, maar zo groot is echt wel mega .
Geplaatst: 29 mei 201213 j Gefeliciteerd! Flink paard idd. Staat wel mooi op die foto's. Good things come in small packages
Geplaatst: 29 mei 201213 j Gefeliciteerd!!Geniet ervan!Het is zelf jaren geleden dat ik hem haalde maar heb er nog elke dag plezier van! Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 29 mei 201213 j Hoi Rantje, Van Harte Gefeliciteerd hartstikke goed en geniet zeker nu in de zomer van de vele mooie tochten die je gaat maken.
Geplaatst: 29 mei 201213 j Gefeliciteerd!!! Mooie foto's ook. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 29 mei 201213 j Gefeliciteeeerd! En goed met een bokkend paard om kunnen gaan zijn hooguit pluspunten. Dus paard heeft je geholpen. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 29 mei 201213 j gefeliciteerd! Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
Geplaatst: 29 mei 201213 j gefeliciteer, maar wat is het ontzettend veel veranderd sinds dat ik hem heb gehaald. Alleen ik gebruik hem nooit. The greatest mistake you can make in life is to be continually fearing you will make one. Elbert Hubbard (1856 - 1915)
Geplaatst: 30 mei 201213 j Gefeliciteerd! Fijn dat je m hebt, geniet er maar lekker van (en stiekem ben ik een beetje jaloers )Goed gedaan!!
Geplaatst: 30 mei 201213 j Auteur Bedankt allemaal Ondanks dat het spannend was heb ik ook een hele leuke dag gehad Hihi maar 't scheelde niet veel hoor, hij ging echt even heftig te keer. Maar ja, misschien wel een pluspunt in de beoordeling. Maar die vrouw vond dat ik goed zat, goede subtiele hulpen gaf en was zeer verbaasd dat ik niet zo vaak rijd en pas zo kort. Compimenten zijn altijd erg leuk natuurlijk maar wat is het ontzettend veel veranderd sinds dat ik hem heb gehaald. Alleen ik gebruik hem nooit.Wat is er anders aan nu? Ik reed hiervoor ook gewoon buiten, met de les gaan we ook vaak naar het bos en de manege organiseert vaak langere ritten. Met het ruiterbewijs op zak zou je dus elders een paar kunnen huren waarmee je alleen een rit zou moeten mogen maken.Zou alleen nooit op een dier wat ik niet ken zomaar er alleen op uittrekken En in een paar gebieden is het verplicht om een ruiterbewijs te hebben maar die liggen niet in mijn omgeving.Dus ik heb aan het papiertje niet echt heel veel maar juist omdat we vaak naar buiten ga is het wel heel fijn om alle regels en dergelijk goed te weten.Juist ook omdat wij als ruiter vaak wel weten wat we doen maar veel andere weggebruikers niet zo goed weten wat ze moeten doen als er paarden in de buurt zijn. Echt de meeste stomme dingen kom je tegen hoor. Maar 't is gewoon fijn om te weten dat ik vaardig genoeg ben en het is wel een officieel examen.
Geplaatst: 5 juni 201213 j Proficiat!mooie foto's Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.