Gitta Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Gisteren onkruid verwijderd. De tuinbonen opgebonden. Quote
Gitta Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april De laatste 2 tomaten verpot. De knolvenkel zaailingen verpot. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Gezien dat pepers en paprika’s luisjes krijgen. Alles uit huis gehaald, waar nodig verspeend en gedrenkt en alles buiten tegen de muur gezet. Spijt dat ik het vliesdoek van Lia niet heb gevraagd..ze zullen het met de warmte van de muur moeten doen. Verder gele sleutelbloemen (uit Frankrijk) meegenomen in het voedselbosje gezet, zo ook twee potjes oerprei. Ik had ook een flinke tak van een door mezelf ooit daar uitgeplante bonte salie meegenomen, daar heb ik stekjes van geknipt en die in de grond gezet. Een beetje gesnoeid aan de kumquats..eentje is nu langer en smaller dan de andere die is breed en laag🤷🏼♀️. En die van @Anna3 groeit gewoon goed daar niks aan gedaan. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Vooral druk geweest met verpotten en herindelen van de bakken en potten en foliekas in onze achtertuin. Alles water gegeven en sommige plantjes laten ‘zuipen’. Een muntbak voor onze zoon gemaakt met meerdere soorten munt, en een muntzak gemaakt met meerdere soorten munt om straks op de camping op te kunnen hangen. Lekker altijd verse thee. Nog een paar Lack tafeltjes van Ikea opgehaald in de buurt om de plantjes in de kas op te kunnen zetten. Het begint nu echt wat te worden. Ook de hydroponic spullen van zolder gehaald en flessen geprepareerd om hier in te kunnen kweken. Al met al productief dagje. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
MSDG Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Gisteravond even 2,5 uurtjes gewied, heermoes uitgegraven, geschoffeld, laatste aalbes stekken uitgeplant, gladiolen geplant, asperges/rucola/rabarber geoogst, pwapaws bestoven. Maar dit lijkt best weinig voor 2,5 uur. 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Gitta Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Onkruid verwijderd, dat groeit nu ook extra goed met de gevallen regen. Verder nog een paar wortelen bij gezaaid. Sommige waren door slakken opgegeten. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Water gegeven. Graskantjes blijven voor ons. De rest doet de robot tegenwoordig. Ideaal! 2 Quote
Rookie Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Onkruid gewied. Peterselie uitgeplant. Andijvie verhuisd. Hoepels neergezet en gaas er over tegen de koolwitjes. De laatste broccoli geoogst en de planten uit de kolenbak gehaald en verhuisd naar de vlinderbak. Paksoiplantjes, die in bloei schoten, ook maar verhuisd naar de vlinderbak. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Sla, asperges, spinazie, snijbiet, verse knoflook, bieslook en munt geoogst. Een kratje tuinbonen en een bak peulen buiten gezet voor de regen die nog maar niet komt. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Swa Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Verslag voor de hele week: Het gras afgereden op minder dan één benzinetank naft. Dat is vooruitgang want tot vorig jaar had ik anderhalve tank nodig. Het verschil komt ervan dat er nu een deel van het gras omgetoverd werd naar permanente beplanting, zoveel mogelijk met een 'voedsel' objectief. Er kan nog zeker 50% van het gras verdwijnen. Beetje bij beetje komen we er wel. Al wat gezaaid of gestekt werd en uit de kas kon er ook effectief uitgezet: druiven; lavendel; petunia's; goedbloemen; tijm; romarijn, kruisbessen, etc. Nu moet ik plaats vinden om dit uit te planten, dat is een ander verhaal. En dan die kas weer volgezet met tomaten, aubergines, pepers en komkommers die ik dit jaar ben gaan kopen wegens 'te lui om zelf te zaaien'. Tussenin nog wat wortels en radijs gezaaid. Moet wel nog wat plaats overhouden voor de meloenen. Bomen geplant: 3 Nashi perenbomen; 5-tal geënte appelbomen; 2 geënte pruimenbomen + 1 gekochte; 20tal verschillende soorten wilgen; 1 dode papierberk vervangen door een andere. 2 perenbomen geënt en pootgoed uitgezet voor 11 hazelnoten en 10 kersen/krieken De in maart elders in de tuin verzamelde frambozen en bosaardbeien uitgeplant. 6 stuks vorig jaar gestekte zwarte bessen geplant. De loopruimte voor de kippen (+/- 300m²) ontdaan van netels en bramen. 2 dagen.... ik voel m'n handen niet meer... 4 Quote
Swa Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april 5 hours ago, Rookie said: Peterselie uitgeplant. Aï, dat ben ik vergeten doen 😟. Vorige week dat bakje buitengezet en dan helemaal uit het oog verloren. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april Zojuist even op slakken jacht geweest want ik zag al aardig vraat op de tuinbonen..15 dunne en dikke jongens op heterdaad betrapt! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
ricusg Geplaatst: zaterdag om 14:51 Geplaatst: zaterdag om 14:51 Ik heb bijzondere aardappeltjes gepoot : 10 stuks Oostenrijkse Atlas van Vreeken. De bonenstokken staan erin , 14 stuks. Uit de kas heb ik prachtige raapsteeltjes geoogst en in de moestuin heb ik alles geschoffeld en gewied. Met de slakken valt het bij mij nog mee omdat het vrij weinig geregend heeft. Ik heb er pas een stuk of 8 gevangen. 1 Quote
Oogsten Geplaatst: zaterdag om 15:50 Geplaatst: zaterdag om 15:50 Onkruid verwijderd, sla gezaaid, bloemen gezaaid, mais gezaaid, aardappelen aangeaard. Bieslook en goudsbloem geplant. 1 Quote
driepinter Geplaatst: zaterdag om 18:21 Geplaatst: zaterdag om 18:21 Gisteravond onkruid gewied op mijn lapje van 25 vierkante meter, en daar een beginnetje gemaakt met aanleggen van de restanten parelslang die ik nog over had. De uitgebloeide tulpen uit de grond gehaald , misschien kan ik de bollen nog hergebruiken. Vanmiddag nog een timer aangesloten daar voor het bewateren, zo'n handmatig ding met zo'n draaiknop. En op het ander stuk van 100 m2 een bed volgezet in de kas met 12 tomatenplanten, en 4 komkommerplantjes. Volgens de website van diana's mooie moestuin heb je met 1 of 2 komkommerplanten meer dan genoeg komkommers dus wellicht was dit een beetje veel, en ik heb ze dus maar wat dikker neergezet. Voor de rest daar ook wieden, de heermoes schiet overal de grind uit. En als laatste nog wat vinassekali gestrooid en water gegeven. 1 Quote
Gitta Geplaatst: zaterdag om 20:15 Geplaatst: zaterdag om 20:15 Eergisteren in de regen het eerste deel van de radijzen geoogst (franse en reuze radijs). De rest mag nog wat door groeien. Gisteren de raapstelen geoogst. Binnenkort vast weer een maaltje, er zaten alweer kleine blaadjes aan de planten. Verder nog onkruid verwijderd. Vandaag nog meer onkruid verwijderd. 1 Quote
woldistel Geplaatst: zondag om 13:40 Geplaatst: zondag om 13:40 Schoffelen, het half vergraste aspergebed van gras ontdaan en toen bleken er nog heel veel aspergetoppen onder te zitten 😃, dus die zijn voor volgende week. En vanalles planten en zaaien. 2 Quote
Mellie Geplaatst: zondag om 19:35 Geplaatst: zondag om 19:35 Onkruid water gras. Ook de tentkas water gegeven. Alles hing slap. De grasmaairobot ernstig toegesproken. Kippen ook. 1 araucana en 1 amrock broeds. Bij de amrock vind ik het altijd extra zielig omdat ze zelden broeds worden maar ik heb toch elk jaar wel 1. Of steeds dezelfde maar ik zie alleen bij Bollie (de dikste) verschil. Rest lijkt allemaal op elkaar. 1 Quote
Gitta Geplaatst: maandag om 13:07 Geplaatst: maandag om 13:07 (aangepast) Gisteren water gegeven en onkruid verwijderd. Vanmorgen ook weer water gegeven. Vanaf morgen verzorgd de buuurman de plantjes. maandag om 13:58 aangepast door Gitta Letter m verwijderd Quote
MROE Geplaatst: maandag om 13:07 Geplaatst: maandag om 13:07 Water gegeven en geschoffeld. Toch nog 25% van de bleekselderij verdroogd 😩 Quote
Rookie Geplaatst: maandag om 13:10 Geplaatst: maandag om 13:10 (aangepast) Wat jammer @MROE. Het is inderdaad weer erg droog, mijn sla ligt ook op apegapen. Ik heb tunneltjes met gaas gemaakt op mijn bakken tegen de koolwitjes. Verder zijn we bezig om een laatste grote bak neer te zetten, i.p.v. speciekuipen, waar de rabarber een vaste plaats kan krijgen. maandag om 13:12 aangepast door Rookie 1 Quote
Dahli Geplaatst: maandag om 17:21 Geplaatst: maandag om 17:21 9 tomatenplanten, 3 borages en 1 limoenblad verpot + de sugarsnaps weer wat verder het klimrek in geleid + de hele tuin water gegeven. De overige 7 tomatenplanten zijn nog iets te klein, die zijn binnenkort aan de beurt. Morgen zijn de olijfkomkommers aan de beurt en krijgen de OIK-zaailingen ieder een eigen potje. Nu het laatste reuzenblad oogsten voor de pasta pesto van vanavond. 1 Quote
Gitta Geplaatst: maandag om 18:08 Geplaatst: maandag om 18:08 5 uren geleden, MROE zei: bleekselderij verdroogd Wat jammer. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: maandag om 18:45 Geplaatst: maandag om 18:45 @Dahli 3 borages? Ik kom overal die zaden tegen. Ik heb ze nu op verschillende plekken bij muren in de grond gedaan. Ik heb er totaal 17 geplant en vandaag weer 5 zaaiingen weggegooid. Want al die planten moet ik straks ook weer gaan vastbinden. En ik zal er best nog meer tegenkomen. Maak jij pesto van spinazie, je noemt reuzenblad. Dat heb ik nog niet eerder gedaan. Quote
Mellie Geplaatst: maandag om 19:14 Geplaatst: maandag om 19:14 Zo veel onkruid, paar kruiwagens vol aan gras, hondsdraf, paar honderd paardenbloemen en nog heel veel meer. De kippen hadden feest. Rest ging in de groenbak. Veel water gegeven. Naast mijn pioenroosboom is er ineens een hol…. De tuinslang erin gehangen en hopelijk is het geen er in graaft, dood. Dat zal wel wishful thinking zijn. Maar hopelijk op zijn minst verkast. Buitenkeuken schoongemaakt. 2 tuintafels schoongemaakt en nieuwe zeiltjes erover heen gelegd. Ik vind zonder mooier, maar met is praktischer. De tafel in de buitenkeuken mag zonder zeil blijven. Vaasjes gevuld met verse bloemen. Paar potten gevuld met zomerbloeiers. Bladluis van de rozen afgeknepen. De eerste roos is al open. Getwijfeld of ik wat seringen zou plukken. Uiteindelijk nog niet gedaan. Vind deze paarse zo mooi. Zo’n 15 jaar geleden van mijn moeder gehad. Toen was een sprietje, nu een boom met een dikke stam. Worteltje opgepeuzeld en hierna nog 3. Zo lekker verse wortel. En de pioenen zijn eindelijk bijna open. Dit stukje tuin vind ik zo mooi. Blauwe en witte borage, de chocoladewingerd, blauwe regen, tulpen, pioenen, rozen. Er staat in dit stukje zo veel (bijna) te bloeien dat ik daar heel blij van word. Net nog een half uurtje gesproeid. Ze kunnen er weer een paar dagen tegen aan. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.