Tanja65 Geplaatst: maandag om 21:31 Geplaatst: maandag om 21:31 (aangepast) De afgelopen dagen opnieuw hard gewerkt. Milimeter voor milimeter winnen we terrein op het kweekgras. Gisteren vooral water gegeven, onkruid gewied, kapucijners opgebonden, en de grond voor de tomaten voorbewerkt. En twee bakken alvast losgewoeld. Een watermeloen geplant en de grond afgedekt, en een citroenkomkommer en een van de twee patissons geplant (dank @Arja, ze zijn opgekomen!). Vandaag een van de bakken helemaal van kweekgras ontdaan en vol gezet met zoete aardappel. Nog wat bietjes bijgezaaid waar de uitgeplante zaailingen het niet hadden overleefd. Ondertussen bouwde @cobro60 het frame voor de buitentomaten (hoogslaper van internet geplukt). Daarna de tomaten nog geplant, helaas vergeten kasjes te zetten dus ik hoop dat ze vannacht overleven. Morgen gauw nog even wat extra warmte toevoegen, in noodgevallen heb ik nog wel reserve tomaten (maat ieniemienie). We hebben hier nog enkele ramen staan, die moeten er morgenochtend maar gauw even voor zodat de grond meer opwarmt. Woensdag pas weer echt tijd voor de moestuin. maandag om 21:35 aangepast door Tanja65 3 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: gisteren om 10:29 Geplaatst: gisteren om 10:29 Nog even snel naar de moestuin gereden met wat oude ramen, om de tomaten wat extra warmte te geven. Dan warmt de grond lekker op. Ziet er prima uit zo. 3 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Mellie Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden Beetje onkruid. Wat water tegen de mol die een mooi netwerk heeft uitgegraven en waar je nu doorheen zakt. De nieuwe courgettes doen het nog. Niet opgegeten. Maar! Deze lege plek op de foto was eerst vol met bieten… ik blijf maar strooien, want de rest wil ik wel graag houden. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Water gegeven, onkruid weggehaald, de eerste chili pepers geoogst. Ik dacht dit jaar een courgette plant uit de winkel te moeten kopen, maar vanavond zag ik ineens worteltjes komen bij de laatste 2 zaden die ik nog had. 3 Quote
acpronk Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Over enkele dagen wordt er regen verwacht, dus ik een flink aantal planten meegenomen om te gaan planten. Was ik vandaag (ruim 4 uur, langste moestuin dag van het jaar) bezig met onkruid weghalen en water geven. Dat planten moet dan maar de volgende keer gebeuren.. En, ik had al zo'n voorgevoel, vanochtend een hooikoorts pilletje en -neusspray ingenomen. De eerste keer dit jaar. Was geen overbodige luxe. Op de tuin niet al te veel last, niet meer dan de afgelopen dagen. Maar enkele uurtjes na thuiskomst wel heel veel snot, loopneus en verstopte neus. Lijkt af en toe wel een lekkende kraan. Dat wordt een slechte nachtrust denk ik. In ieder geval in slaap vallen met een verstopte neus is lastig. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Rookie Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Sterkte! Bij mij is het al veel eerder begonnen. Quote
Mellie Geplaatst: 47 minuten geleden Geplaatst: 47 minuten geleden Vanochtend vroeg 2 kassen onkruidvrij. Na school wegbrengen de laatste kas. Helaas weer veel lege stokken. Ik blijf keurig strooien, maar er wordt wat afgeknaagd… heel verdrietig. Speckled Roman had ik 4 stuks nu nul. En zo een paar rassen meer die in hun geheel op zijn. Ik had 2 onooglijke Thai pink eggs over die ik niet had weggedaan, maar ook niet geplant. Nu dus wel. Er komt ook her en der een tomaat op. Ik heb ze niet weg geschoffeld. Maar even aankijken of het wat wordt. Mol heeft ook zijn huis wat groter gemaakt. De grasmaaier zat erin vast vanochtend. Aardbeien geplukt. Allemaal al op. Gezond ontbijt! Sproeien ga ik misschien nog doen vanavond, maar dat laat ik even afhangen van het weer. De potten in de buitenkeuken en steiger wel water gegeven. Ik moet nog wel de salie van @acpronk planten. De berg basilicum heeft ook nog geen plekje. Alleen een plens water gehad. Komt Insallah komt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.