Dahli Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart (aangepast) Vandaag mijn laatste twee peper-drielingen opgepot, 3 Numex Big Jim’s en nog 3 Jalapeno’s. Alle pepers staan nu per 3 in wat grotere potten. Verder nog mijn 2 golden egg’s ieder een eigen potje gegeven, uit de zaaitray vandaan dus. Ik zie heel vaag iets van echte blaadjes doorkomen (met een vergrootglas). En alle zaailingen/plantjes hebben weer eens water met voeding gehad. Eigenlijk wil ik de waterspinazie vandaag nog zaaien, maar ik weet niet of dat verstandig is met het koudere weer op komst. Eerst nog maar even inlezen. 8 maart aangepast door Dahli 1 Quote
jootje Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart Witte, rode, en savooiekool gezaaid en goudsbloem, zonnebloem en duizendschoon gezaaid. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart Misschien moet ik dat volgend jaar ook eens proberen. Jij gebruikt wel altijd zaai en stekgrond. Ik zaai voor in dezelfde aarde als wat er in de bakken zit, maakt dat uit? Ik heb tomaten- en groenteaarde het laatste jaar. Ik had toch een heleboel erwten voorgezaaid die niet in de bakken konden vanwege de kou en de bevroren bakken? Nou die zijn wel boven de grond uiteraard. De peulen en sugarsnaps die ik alleen met worteltjes in de aarde heb gezet, die zijn nog niet allemaal boven de aarde. Het enige nadeel is dat je voorzichtig moet zijn, want een enkele keer sneuvel een stukje van de wortel als je het over moet plaatsen. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart Vandaag Komkommerkruid gezaaid, vlies erover omdat er nog vogelballen hangen en nog vele vogels in de buurt zijn. En een klein stukje gaas erom om alvast ervoor te zorgen dat mijn hond de plant niet eet. Afgelopen jaar gebeurd, het is ook nog giftig. Vorig jaar al die planten (ook in de volle grond) weggehaald. Deze staat op een tafeltje. Mijn kikkererwtplantjes in de bak gezet en vlies erom heen tegen de vogels en de nachtelijke koude. De eerste wortels gezaaid en een gordijn over de bogen gezet. Mijn man gaat de bogen iets korter maken, (slik alles er weer af), dan krijg ik het gordijn er beter overheen. Bij de andere bak moeten nog een paar bogen komen, eentje stond op springen en is gesprongen, te veel spanning op, dus die moet weer wat langer worden. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart (aangepast) @Rookie heb jij de rolletjes aan de onderkant gesloten, of is het open? Ik had van de week een foto ervan gezien, maar ik kan het niet meer vinden. Je kunt het namelijk inknippen en zo omvouwen. 8 maart aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Rookie Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart Ik heb ze gewoon open gelaten en er passen bij mij zes rolletjes in een kwarkbakje, ze moeten wel een beetje strak er in zitten. In elk rolletje heb ik 5 erwtjes gepropt. De wortels groeiden er al prima onderuit. Dit is wel een blijvertje. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart 5 erwtjes? En die blijven dan bij elkaar staan? Niet met afstand? 1 Quote
Rookie Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart Nee, gewoon met z'n allen bij elkaar Dat vinden ze leuk.🙃 5 Quote
Rookie Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Ik heb nog even gekeken @Petrasmoestuin, Charles Dowding zet ook meerdere erwtjes bij elkaar. Geen probleem dus. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Niet te geloven dit. En ik maar steeds meten.🫣 2 Quote
Gitta Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Ik ga volgend jaar ook dicht op elkaar zaaien. Dat is ons verkeerd aangeleerd bij de mm @Petrasmoestuin 2 Quote
Rookie Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Er wordt daar wel meer onzin verteld, heb ik gemerkt. Ik vind dat multisowing wel erg leuk, ik doe het nu met veel meer plantjes. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Bij mijn rucola in het kastje heeft het goed gewerkt, maar bij andere groente in de heros niet, maar ja alles viel tegen in het najaar. Quote
Rookie Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart 15 uren geleden, Petrasmoestuin zei: M Het enige nadeel is dat je voorzichtig moet zijn, want een enkele keer sneuvel een stukje van de wortel als je het over moet plaatsen. Dan moet je gewoon geen vier dagen wachten. Met twee dagen zijn ze of alleen maar goed opgezwollen, of er zitten kleine worteltjes aan. Een stuk makkelijker planten dus. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart (aangepast) Ja dat klopt, maar ik had toch te vroeg geweekt en de bakken nog bevroren? Dus ik had ze tijdelijk in grote potten gezet en hadden intussen al een wortel van 10 cm. Ik wou een voorsprong hebben en dat ze klaar zijn voordat de pompoenen erin gaan. Ze hebben wel een voorsprong nu, want de kopjes zijn allemaal boven de grond en de peulen en sugarsnaps dus nog niet, waar ook zomergroente in moet komen. 😉 9 maart aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart 4 Meter Heraut, om de 10 cm 4 erwtjes zoals op de verpakking van het zakje staat. 😉 30 primeur pootaardappels. 5 Quote De moestuin van Patrijs
Jasophoria Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Ik heb vandaag peultjes, koolrabi en broccoli gezaaid. Eerder heb ik al veel meer andere dingen gezaaid. En druk met de tuin opruimen, want daar heb ik vanaf mei zoiets niet meer naar omgekeken. Dus zat te doen. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Capsicum en tomaten verpot. Bijna alles gedaan. De laatste kweek moet nog. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 10 maart Geplaatst: 10 maart (aangepast) Twee dubbele rijen tuinbonen geplant. 10 maart aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 10 maart Geplaatst: 10 maart Patrijs heb jij de snijbieten in de koude bak voorgezaaid. In p7? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hazeltje Geplaatst: 10 maart Geplaatst: 10 maart Ik had wat prei in een bakje gestrooid om te ontkiemen. Die zette ik in zaaitraas vandaag. Oepsie, 3x 64 prei heb ik nu, als ze het allemaal verder gaan doen. Dat wat in een bakje strooien, moet ik nog eens iets verder verfijnen 🤣 2 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Mellie Geplaatst: 10 maart Geplaatst: 10 maart @hazeltje Een plukje uitplanten en de rest in de schaduw ergens planten. Elke x als je oogst, een preitje uit je bundel eruit en planten. Zo doe ik dat al jaaaaren. Als ze een fijn e schaduwplek hebben, blijven ze leven, maat groeien niet veel. Zo zaai ik om de 3/4 jaar maar prei. 4 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 11 maart Geplaatst: 11 maart 20 uren geleden, appelvrouw zei: de snijbieten Ik ben een luie tuinder, die snijbieten zoeken het al jarenlang zelf uit hier op de moestuin. Een of twee laten gaan en je hebt weer zaailingen voor heel het dorp. On topic: driekwartkilo pootuitjes gepoot. Vijf rijen van vijf meter. 4 Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.