woldistel Geplaatst: 23 maart Geplaatst: 23 maart Lijkt mij ook wel erg vroeg, zou het zelf nog niet overwegen, ook niet in de kas. Zelf een gedeelte van de voorgezaaide erwtenplantjes geplant. Dat is wel wat gedoe omdat er daarna weer geknutseld wordt met gaatjesplastic enzo. Niet vanwege de temperatuur, maar meer vanwege de duiven die in het bosje rondom de tuinen huizen, want die lusten ook wel een jong erwtenplantje. Ik heb gisteren nog met verbazing staan kijken naar twee duiven die een flink gevecht in de grote hulst hadden, sloegen elkaar voortdurend met de vlerken en liepen flink te pronken en te intimideren. Daarna een heleboel kleine slaplantjes uitgeplant, met de geweldige naam "dikke blonde traagschietende". Ik zie dan gelijk een gangsterfilm uit de jaren dertig 😁 Gaas over gelegd. Daarna nog wat rijtjes radijzen en afrikaantjes gezaaid. 4 Quote
SuusP Geplaatst: 24 maart Geplaatst: 24 maart @woldistel Als ze zo druk zijn met elkaar juist het uitgelezen moment, toch? Snel, als ze niet opletten 😉 Gisteren (afgelopen 24u, telt ook toch?): gestekte rabarber geplant, voorgekiemde sugar snaps, radijsjes, slamix, vaste rucola gezaaid. En vooruit, alvast 2 zonnebloempitten gezaaid voor de jongens, die konden niet wachten. 4 Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Dahli Geplaatst: 24 maart Geplaatst: 24 maart Vandaag 9 soorten tomaten gezaaid en olijfkomkommer. De 30 sugarsnap-zaailingen in de volle grond gezet en 3 borage-zaailingen van het kweekschaaltje overgezet in eigen potjes. 5 Quote
woldistel Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart Bakje met tomatenplantjes verspeend. Er begint wat ruimtegebrek te ontstaan in de vensterbanken.... 3 Quote
Patrijs Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart Bloemkool en broccoli gezet onder gaas. Uitgebloeide hyacinten geplant en verse primula´s in een bak voor thuis verplant. Ik zie hier boven zonnebloem voorbij komen. Ik had de eerste boven maar die wilde verplanten maar vergeten, zal morgen wel verdroogd zijn. 4 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 27 maart Geplaatst: 27 maart Twee rijen spinazie en een rij raapsteeltjes. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Rookie Geplaatst: 27 maart Geplaatst: 27 maart Ik ken raapsteeltjes eigenlijk niet. Heb jij een soort, die jou goed bevalt @Patrijs? Ik wil eens kijken of ik ze ook kan zaaien en of ze bevallen. Quote
Patrijs Geplaatst: 27 maart Geplaatst: 27 maart (aangepast) Ik heb meestal Namenia, er zijn dacht ik niet zo veel soorten. Groeit erg makkelijk zeer vroeg en mooi uit onder glas, buiten soms wat last van bladrandkevers of aardvlooien. vroeger veel gegeten, Nu een delicatesse. Ze hebben een lichte koolsmaak en zijn ruim toepasbaar, traditioneel in de stamppot, maar bij ons vaak in de risotto. 27 maart aangepast door Patrijs 5 Quote De moestuin van Patrijs
Gitta Geplaatst: 27 maart Geplaatst: 27 maart Ik heb voor mijn moeder nog 2 zaden van de tomaat Maya gezaaid. Zij was hier vandaag en vroeg of ik deze er ook nog bij wolde zaaien. Dus vanmiddag even gedaan. 1 Quote
ricusg Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart Vandaag heb ik 6x4 meter capucijners gezaaid en klimnetten erbij gezet. De eerste 9 slaplantjes staan erin en ik heb al het zaai-en plantgoed op de moestuin eens flink kunnen gieten, want het is erg droog allemaal. 4 Quote
Patrijs Geplaatst: 31 maart Geplaatst: 31 maart Aardbeiplanten van de vollegrond opgepot. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Oogsten Geplaatst: 1 april Geplaatst: 1 april Basilicum, roodlof, kappertjes, asters, afrikaantjes gezaaid 1 Quote
Gitta Geplaatst: 1 april Geplaatst: 1 april Mizuna buiten gezaaid, ook nog 4 gevonden pootuitjes gepoot. Zijn waarschijnlijk uit het zakje gevallen. Verder nog 2 mm test zaden voorgezaaid (Botersla Greensboro RZ en Trival Bataviasla RZ) en tatsoi voorgezaaid. 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 2 april Geplaatst: 2 april Zojuist even snel Red Russian Kale en spitskool Eersteling gezaaid. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Mellie Geplaatst: 2 april Geplaatst: 2 april Paar tomaten bijgezaaid. German red strawberry cariolen en indigo Apple. 2 Quote
Erny Geplaatst: 4 april Geplaatst: 4 april Gisteren de peultjes in de grond gestoken. Peulenrek opgezet en gaas ervoor tegen de vogels. Verder geen verwennerij, ook geen water want de grond was mooi vochtig. De wcrolletjes, waar de peulen in staan, scheur ik wel van onder wat open voordat ik ze in de grond plaats. Helemaal rechts staat de knoflook. 4 Quote
Tanja65 Geplaatst: 4 april Geplaatst: 4 april Ziet er goed uit, @Erny! Zelf doe ik de WCxrolletjes tegenwoordig anders, omdat ze zo stonden te wiebelen op die gevouwen onderkant. Ik knip er twee stroken af, die ik boven en onder om de resterende rol schuif (rol beetje indeuken). Dan wat grond, nat maken en goed aanstampen (dat is dan de bodem) en dan afvullen met losse grond. Mij bevalt dat beter, en het blijft doorgaans vrij goed zitten. Eten de vogels die kleine plantjes ook op? Ik dacht alleen de erwten en de peulen. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Rookie Geplaatst: 4 april Geplaatst: 4 april Ik laat gewoon de wc rol open en stamp onderin de grond vast met mijn mojito stamper. Dan gaan ze zo de grond in. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 4 april Geplaatst: 4 april Zojuist 24 kolenplantjes uit de winterzaai verspeend en uitgeplant. 4 Quote
Patrijs Geplaatst: 4 april Geplaatst: 4 april Tomaat: 12 x Brutus 12 x Marmande 11 x Cristal F1 4 x Moneymaker 4 x Wilde 4 x Matador Courgette: 2 x Diamant F1 3 Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.