Geplaatst: 11 augustus11 Aug Weer sla soorten. De vorige hoeveelheid was al in de zaaibakjes afgegraast door slak 🐌 en ik was er nog niet toe gekomen om overnieuw voor te zaaien. Ook gelijk maar andijvie, pakchoi, palmkool en rode chichorei. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 20 augustus20 Aug Tatsoi en Winterpostelein. Nog nooit eerder gedaan, dus ik ben benieuwd.
Geplaatst: 21 augustus21 Aug Ik heb buiten ook gezaaid; Parijse worteltjes…radijsjes.. rucola…andijvie…winter spinazie en veldsla…😋Nu hopen op een mooie nazomer🤞🤞🤞Gisteraaf uit de deno sugersnaps en peultjes in “ rollade” gelegd… die laat ik poosje binnen ivm met de spitsmuisjes.., duiven en ander gespuis..👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱En als ik toch bezig ben gelijk maar nieuw kattengras voor binnen poes Minoes gezaaid…😊 21 augustus21 Aug aangepast door Vrouwholle
Geplaatst: 22 augustus22 Aug Gisteren veldsla, 2x botersla van test zaden mm en 2x 2-kleurige pluksla van test zaden mm gezaaid.
Geplaatst: 23 augustus23 Aug Woensdagavond o.a. Tatsoi gezaaid, vanochtend zag ik de eerste paar verschijnen. Ik had bewust gewacht met zaaien totdat de temperaturen niet meer zo hoog waren, maar zo snel had ik niet verwacht! Binnen 2 dagen. Blij!
Geplaatst: 23 augustus23 Aug In deze tijd ook zaaien vind ik een uitdaging. Ik ben zo mega druk met oogsten, drogen, inmaken etc. dat dat er bij in schiet. Maar het moet natuurlijk wel om ook straks wat wintergroentes te kunnen oogsten. Even de knop om. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 24 augustus24 Aug Voorgezaaide sla uitgeplant. Wortelen in een diepe pot gezaaid. En sommige dingen hoef je niks aan te doen, want de spinazie heeft zich gewoon zelf weer uitgezaaid. Niet in rijtjes, maar daar hoor je mij niet over 😁 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 10 september10 Sep Deze peper kwam op uit de compost. Al maanden zo zijn best gedaan en wordt bus reeds aangevallen door slakken. Zie de gatenkaas bladeren… ik heb hem uitgegraven en binnen in een pot gezet. Dan kan ik nog zien wat er aankomt.
Geplaatst: 10 oktober10 Okt 2 soorten knoflook gepoot, Oosterdel en Messidrome 40/50.Verder nog winterpostelein gezaaid. Ik had dat al veel eerder willen, maar kwam er niet echt aan toe. Ik zie wel of het opkomt of niet.
Geplaatst: 10 oktober10 Okt 10-10 dus knoflook en pootuitjes zijn de grond in gegaan (kwam dit keer toevallig zo uit met de datum)
Geplaatst: 10 oktober10 Okt 10/10/10 10de maand (mag ook op einde van 10 of zelfs 11 nu met opwarming) 10 cm diep en 10 cm tussen de tenen. (in de rijen dubbele afstand, maar ja dat staat niet in het regeltje). Nu ik haat regels 😄, dus de eerste zijn hier al eerder geplant en staan hier al 5cm boven grond. Vanaf volgende week begin ik opnieuw verse knoflook(blad) te oogsten voor in de sausjes. 10 oktober10 Okt aangepast door redzebra
Geplaatst: 23 oktober23 Okt Ik ging eigenlijk alleen het raampje sluiten in mijn kasje omdat ze wat rukwinden verwachten hier aan de kust. En ik was ook niet echt gekleed om te gaan tuinieren en ik had weinig tijd.Maar ik had mijn tomatenplanten verwijderd en vanmorgen kreeg ik mijn pakketje van Van der Wal binnen. Dus ik ben op een stuk karton gaan zitten en heb in 5 minuutjes snel wat pootuitjes geplant op een kleine vierkante meter waar ik lastig bij kan komen toen er nog tomatenplanten stonden . Hopelijk aanstaande zaterdag nog wat ander spul poten in de kas, is toch zonde als er niets groeit anders.
Geplaatst: 29 oktober29 Okt Op 25-1-2025 om 16:47, woldistel zei:CovingtonWat was het resultaat van deze zoete bataat? Had je inderdaad een hele bos die jij eruit kon trekken?
Geplaatst: 30 oktober30 Okt Rosa Roxburghii (kastanjeroos), op hoop van zegen gezaaid. Vind ze erg leuk, die roze bloemen en stekelige bottels. De winterhardheid, en vooral de grillige vorm van de struik die ook echt een "stam" kan krijgen.. Wil hem als kuipplant gaan zetten, om na een aantal jaar de voortuin in te gaan. Als alles goed gaat natuurlijk.
Geplaatst: 22 uren geleden22 u Ik heb voor €3,50 een bos knapperde anjers gekocht en vervolgens alle zijtakjes (die er belachelijk veel waren!) geplant. Dat wordt genieten straks. Deze kleur heb ik nog niet, dus erg blij mee! En zo simpel…
Geplaatst: 20 uren geleden20 u Moet ik ook maar weer eens gaan doen.Het stekken is het moeilijkste niet, eerder het voldoende water geven van de nog niet of net uitgeplante planten. Alle jonge stekken waren verdroogd☹️ Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.