Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Als de temp zo blijft Frans worden ze gelijk gestoofd!😅🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

Geplaatst:

Nou en of het warm is. Was van 8:30-12:30 op de tuin, maar ik raakte echt uitgedroogd.

Op de terugweg even langs mijn oude huis (post ophalen) en toen even 2 glazen water gedronken.

Geplaatst:

Ik had gisteren inderdaad een sla krop. Een huisjesslak zat op de top van mijn sla, er zat niet veel meer aan, had ik van de week geoogst, maar beter daar dan op mijn spitskool ernaast. Onder het gordijn nog al liefst. Moest dus alles open maken met mijn handschoen en zaklamp in mijn andere hand. Mijn man er even bij geroepen, want het was pikkedonker, dan kon hij bijschijnen. @Roelie
Toch nog 20 slakken gisteren.
Het is hier vandaag bloedheet, de was er net afgehaald. Ik had om 13.00 uur wat planten die de meeste zon pakken afgeschermd. Gaat er nu weer af.
En morgen er weer op.
Verder een rustig dagje, niets in de tuin gedaan.

Geplaatst:

Lees tot mijn verbazing dat de laatste keer 35+ alweer van 2022 dateert, zo staat dat toch niet in mijn herinnering. Enfin, het is alweer op z'n retour hoor, langzaam steekt de verkoelende wind op en gaan we weer naar de 22-25 graden. Vond het zelf toch wel even lekker, maar goed, ben zo ongeveer de enige denk ik. 🤣 Gisterenavond bij 30 graden nog even lekker 2 kuub puin verwerkt, kruiwagentje voor kruiwagentje in de container.

Geplaatst:

Wat een geluk als je er tegen kan👍. Ik wacht met lichte smart op afkoeling, zojuist na het lezen van je post nog even gekeken maar zelfs hier in het bos ( thermometer aan het huis) 38 graden as we speak.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Twee uur verder, de wind giert al door het huis en het grootste gedeelte van de warme lucht is er al uit. Maar de zon schijnt nog behoorlijk en vanwege de straffe wind hebben we het zonnescherm al gedeeltelijk dicht gedaan. Vannacht 14 graden, prima temperatuur om te slapen, binnen een paar uur is iedereen weer bevrijd van het zweet! 🤣

Geplaatst:

Zojuist nog even wat overvolle takken van appelbomen ondersteund met tipi's. Andere planten aan stokken gebonden. Zaden verzameld nu ze nog droog zijn. Alle screens van het huis omhoog.

Het waait hard en vlagerig, de eerste buien gingen langs ons heen. De temperatuur is al 10 graden gezakt, maar het voelt nog steeds broeierig heet. Beetje jaloers op de mensen die hier wel goed tegen kunnen, maar het einde is in zicht.

Ik gok morgen appelmoes en boeketten, want valappels en geknakte planten.

Geplaatst:

Zoals altijd buien met onweer ten noorden en ten zuiden van ons, we hebben hier alleen enorme windvlagen.
Hopelijk krijgen we nog een buitje.

00e7bf0973f4d7509ecfdc03bf1c2ec3.jpg

Geplaatst:

Er vallen ( enkele) druppels! Het is ondertussen 9 graden minder dan eerder vanmiddag..nu nog 29. Het druppelen is al weer opgehouden..kom op wolken, drie druppels🙀😿😾

Edit: Rookje heb jij dat ook, al die voorbijschuivende heerlijke waterdruppels.

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

Hier regent het stevig. En ja ook wat onweer en heftige windvlagen. Gelukkig heb ik mijn zomergroente goed vastgezet.

Geplaatst:

Het grappige van dit weer is wel dat alles wat je nu zaait vliegensvlug kiemt. Ik zie overal spul verschijnen wat we afgelopen weekend gezaaid hebben 😃

Geplaatst:

Hier lijken de buien met een boogje om mijn huis te waaien. 25 verdwaalde druppels.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ja, hier begint het nu ook koeler te worden sinds drie kwartier. Alles staat nu open tot het gaat regenen. Dat is tegen 20:00 uur pas. Het wordt steeds verder naar achteren geschoven. Straks valt er helemaal geen regen en moet ik straks nog water gaan geven. Ik hoop echt dat er wel regen gaat vallen.

Geplaatst:

Afkoeling! Lekker hoor. Geen regen, ik hoop dat het nog komt!

Geplaatst:

Ik dacht de buien aan ons voorbij zouden gaan... naja om ons heen, net wat Rookie zegt. Wij zitten net iets noordelijker en een tikkie oostelijker ;-) Maar sinds een klein half uurtje regent het hier lekker. Maar niet het noodweer wat werd voorspeld.

Vanmiddag rond een uur of vijf leek het serieus te gaan worden, dus als de bliksem alles binnengehaald of vastgezet.... en toen waaide het letterlijk en figuurlijk over.

Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.

Geplaatst:
4 uren geleden, appelvrouw zei:

lichte smart op afkoeling

4 uur verder en 17 graden minder warm. Heerlijk! En 12 liter regen gekregen zonder problemen zoals een km of 20 verderop wel met ernstige overlast straten vol regen en omgewaaide bomen. 🥲😭

Geplaatst:

Ja, hier nu ook eindelijk regen. Straks dan eindelijk echt afkoeling.

Geplaatst:

Een half uurtje regen; wat een zegen. Nu buiten 21 graden, vandaag was het 33. Alle ramen en deuren staan wagenwijd open, temperatuur in huis inmiddels ook met 4 graden gezakt. Verrukkelijk! Poes komt ook weer tot leven.

Geplaatst:
Zojuist, Dahli zei:

vandaag was het 33

Heerlijk dat het bij jullie niet zo warm was. Al is 33 ook niet fijn. In onze tuin gaf dr thermometer vandaag 42 graden aan. Op straat waar de wind erbij kon was het 37 graden.

Geplaatst:

Van 34 naar 19 graden hier. Het regent goed door.

Geplaatst:

Nauwelijks wat regen gevallen thuis hoor ik juist, het is al weer verdampt. Een paar kilometer verder wateroverlast, zo zie je maar met die onweersbuien. Alles is kurkdroog en planten snakken naar water, over een half uurtje zou hopelijk nog een paar mm vallen uit een buienlijntje.

Geplaatst:

Hier in Bodegraven nauwelijks regen gevallen.

Rond 16:30 zou het flink regenen in Boskoop met 5 minuten een rode vlek, aldus Buienradar. Lekker voor de moestuin. Maar het zou net langs ons huis gaan. Rond 16:45 wind en donder, en een drupje hier. Maar meer ook niet. Later begin avond wel lichte regen.

In huis was het gisteren lekker koel, vergeleken met buiten. Vrouw vroeg nog of de vloerkoeling aan stond (overal in het huis hebben we warmtepomp met vloerverwarming en vloerkoeling). Want binnen was het slechts 27 graden en buiten 37. Ondanks dat we nog geen gordijnen hebben (slaapkamers wel houten jaloezieën). Toch maar even de vloerkoeling aangezet en ingesteld op 25 (vorige bewoner had deze ingesteld op 20).

Gisteren rond middernacht was de temperatuur al gedaald naar iets boven de 26 graden.

En vanmiddag naar 25,4. Maar begon toch wel koude voeten te krijgen dus de vloerkoeling is weer uit.

Geplaatst:

Nou, wij zaten helaas qua regen precies tussen het front in het westen en de buien in het oosten dus er vielen net genoeg grote druppels om het terras één keer nattig te maken. ☹️

Geplaatst:

Zo, de ergste hitte hebben we weer gehad:

20250702_hitte.png

^ Ook iets van neerslag: die dunne verticale lijntjes, bij elkaar 4,4 mm.

• Binnentemperatuur: die wordt altijd 2,0 graden te hoog weergegeven (omdat het weer-basisstation boven een kast hangt met daarin een altijd aan staande server + UPS). Een ander plekje zou beter zijn.

• Buitentemperatuur: het weerhutje met daarin de sensor voor de buitentemperatuur is (te) klein. Geeft bij hoge temperaturen, bij zon, maximaal 2,0 graden teveel aan.

• Een eigen weerstation: je hebt er weinig aan, want dat beïnvloedt uiteraard niks. Het is wél leuk, Én de regenmeter hoeft niet leeggegoten te worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.