Geplaatst: 4 augustus4 Aug 1 uur geleden, Mellie zei:dankzij KnorrDit bericht met het risico dat ik nog meer als betweter gezien wordt😸: Weet wat je eet. Kom je uit Hilversum dan ken je de oude Knorr fabriek en de geur er van en vaak heb je er een vakantiebaantje gehad. De basis van alle Knorr producten is volgens Lie die er heeft gewerkt: pindaschillen. Die werden gemalen, gemengd met kruiden, gekookt en dan volledig gedroogd op grote plateaus. Die moesten ze dan omkiepen in grote bakken en dat gaf stof dat, zodra je buiten kwam vocht aantrok waardoor je thuis kwam als een plakkende wandelende maggipoedermens. Dit is volgens Lie nog steeds de basis van alle Knorr producten. Ik heb er nooit gewerkt hoor, van de geur rond het bedrijf waar wij niet ver vandaan woonden alleen werd ik al naar. Dat doet me meteen denken aan de fabriek waar ik wel heb gewerkt de cacao fabriek Bensdorp in Bussum. Ooo wat rook het daar lekker. We waren erg goed met het in de soep (…) laten lopen van de inpakband van de bros repen..die kon ik aan t eind van de vakantie niet meer zien..ik zou er nu nog wel weer eentje lusten.OT:Broodje uit eigen oven met bietpoeder en restje stamppot koolrabi😋🥳 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 augustus4 Aug 59 minuten geleden, appelvrouw zei:nog meer als betweter gezien wordtNóg meer? 😜😂😂😂 Heerlijk om iemand te kennen die van alle markten thuis is.Wij hadden in Naarden de Venco fabriek. Ook niet verkeerd. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 augustus4 Aug Oh zooo lekker @appelvrouw opgebakken stampot kliekjes op bruin ( liefst geroosterd) brood! En bij de boerenkool bak ik er dan ook nog plakjes rookworst bij voor erbovenop 😋😋😋(Feitelijk is dat de reden waarom ik stampot maak…🤫)🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 4 augustus4 Aug Op 28-7-2025 om 21:03, Mellie zei:@@msdg ik ben dol op Turkse wortelsalade. Als je van yoghurt houdt, kan ik wel het recept delen.Ik heb wel interesse in deze wortelsalade. Ik heb nog een paar wortelen in de bak staan. Verschillende kleuren, hopelijk is dat geen probleem.Edit: ik lees dat ik even tussen de turkse recepten moet kijken. Dat ga ik maar eens doen. Bedankt Mellie! 4 augustus4 Aug aangepast door Gitta
Geplaatst: 4 augustus4 Aug Interessant @appelvrouw Pindaschillen? Dus geen pinda's. Wat goedkoop! Die kruiden waren best duur. De pinda's verkochten ze dan.Ik heb bij Tromp & Rueb gewerkt, mijn eerste baantje toen ik 16 was. Ik heb eigenlijk geen last van de azijnlucht gehad. Ik moest regelmatig naar de fabriek.Ik heb jaren in Delft gewoond, vlak bij de Calve fabriek, rook niet echt naar pindakaas, dus ik weet niet wat zij daar allemaal gebruikten.On-topic:Gisteren heb ik weer een zalmpotje uit de oven gegeten en vandaag heb ik weer een Duits recept gemaakt en courgette ballen gebakken (veel te weinig) met rosti ecken en 4 soorten salade met avocado. Ik zal het recept van de courgette ballen uitschrijven voor 3 personen en niet voor 4 personen. Want per persoon kun je best wat meer nemen.
Geplaatst: 4 augustus4 Aug Ziet er lekker uit, @Petrasmoestuin! Vooral nu met al die courgettes een leuke afwisseling. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 augustus4 Aug Ik geniet echt van mijn courgettes en de vele pompoenen lonken mij ook al aan. Ik hoop dat ze straks net zo lekker zijn. Ook daarmee kan ik goed variëren.
Geplaatst: 4 augustus4 Aug Vandaag iets uit de vriezer gegeten. Sla soep van een maand geleden. Er komen heel veel bonen en courgettes aan. Dus de vriezer weer wat leger maken.
Geplaatst: 4 augustus4 Aug 3 minuten geleden, Gitta zei:Sla soepDit jaar heb ik geen slasoep, mijn sla wou niet zo erg, dus geen overschot en ik heb ook niet zo veel gezaaid. Nu wel voorgezaaid en zie wel wat er nog opkomt. En ik heb nog wel wat diverse staan hoor, bewaar wat voor vrijdag als de kinderen komen.
Geplaatst: 4 augustus4 Aug 6 uren geleden, appelvrouw zei:De basis van alle Knorr producten is volgens Lie die er heeft gewerkt: pindaschilleRectificatie is nodig. Terwijl ik het vanmiddag had over Knorr Loosdrecht blijkt Lie het te hebben gehad over de Maggi fabriek aan de Haarlemmerweg in Amsterdam alwaar ze van reststromen plantaardig materiaal -zoals soja, tarwe gluten en volgens Lie dus ook pindadoppen- HPP maakten, hydrolysed plant protein. Basis dus voor maggi en soepen. Naamsverwarring dus.Ondertussen vanavond ketjapnoodles gegeten met vegan reepjes -misschien wel gemaakt met hpp- wortels en een rest boontjes uJt. Blad selderij en bieslook uet. 4 augustus4 Aug aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 augustus4 Aug De bietensoep was heerlijk. Ben dol op die smaak. Morgen bij de lunch de rest. Tomaat carrerada was trouwens ook heel lekker. Wel erg weinig zaadjes. Heb ze maar allemaal eruit gevist terwijl ik normaal voor de helft ga.
Geplaatst: 5 augustus5 Aug Pasta met courgette (duh), paprika, peper en tomaat uet. Paar vega balletjes erbij, nomnomnom 😋 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 5 augustus5 Aug De enige fabriek die ik nu nog in Naarden/Bussum ken is die chemische smaak- en geurstoffen maakt met een eigen op- en afrit richting de A1 voor veiligheidsredenen. Vies stinkding. 🤣Gisteren geroosterde wortels met karwijzaad, we zijn bijna door de wortels heen. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 5 augustus5 Aug Foutje 5 augustus5 Aug aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 augustus5 Aug 2 minuten geleden, MSDG zei:Vies stinkding. 🤣Quest? Hier ook pasta met courgette + veel basilicum en mozzarella uit de oven en de tomaat ontveld maar rauw ernaast met een drupje olijfolie en wat Groesbeekse geitenkaas. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 augustus5 Aug Courgette op de bbq - verreweg het lekkerst. En sla met tomaat en allerlei opleuk dingen. En wat biovlees (gekocht). * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 5 augustus5 Aug @Tanja65 wij barbecuen nooit samen met zijn tweetjes. Maar eens in de 2 jaar komen de kinderen en dan gaan wij barbecuen. Misschien ook een idee om de courgette erop te leggen. Hoe doe jij het precies? Want van barbecuen heb ik geen verstand, dat doet mijn bonuszoon. Vrijdag heb ik wel weer een of twee courgettes.
Geplaatst: 5 augustus5 Aug Een aantal keren gaan wij gemakkelijk eten, dus vanavond dubbele portie macaroni gemaakt.Zoals gewoonlijk met veel groente. Uet: witte kool, rode ui, knoflook, wortel, courget, boontjes.Verder nog 2 kleuren paprika, tomaat en pepertje. Met kip.
Geplaatst: 5 augustus5 Aug Vandaag als tussendoortje snack komkommers en snacktomaatjes.Tijdens het avond eten een gemengde sla met cossla, pluksla Azië en tomaten uet. Ook nog aardappelen uet. De kipfilet kwam uit de winkel. 5 augustus5 Aug aangepast door Gitta Foto toegevoegd
Geplaatst: 5 augustus5 Aug @Petrasmoestuin wij bbq-en heel vaak, ook met z’n tweetjes, omdat vooral ik de bbq smaak erg lekker vindt. Veel groente ook. We wijken ook nog wel eens uit naar de klapgrill als we vanwege brandgevaar niet mogen bbq-en. Op zowel de bbq als de klapgril doe ik eigenlijk niets bijzonders met de courgettes, gewoon de courgette overlangs in lange plakken snijden (afhankelijk van de dikte meestal 4 à 5 plakken), insmeren met olie, en dan er op. We gebruiken op de bbq wel een rvs schaal (met gaatjes) omdat ze anders lastig om te keren zijn, want ze worden zacht. Zo’n vlees/vis visrooster zal ook wel gaan denk ik. Heerlijk. Op dei schaal bbq-en we af en toe ook tomaten. Paprika’s en aubergines en champignons kunnen allemaal wel zo. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 5 augustus5 Aug Ik vind het zo lang duren en wij moeten het hele terras ombouwen vanwege de vele planten die er staan.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.