Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Roodlof salade met o.a. de roodlof, wortels, sla en appel uit eigen tuin. Ook nog gewone wortels uet en doperwten uit de diepvries in de winkel. 😊

Geplaatst:

Boerenkoolstamppot met boterzachte, zoete boerenkool uet. Deze Dwarf green curled is een blijvertje hoor.

Geplaatst:

Precies! Hele lekkere kool.

Geplaatst:

Chayote gestoofd in olijfolie met Provençaalse kruiden en risotto met radicchio uJt. Van de radicchio krijg je een mooie rose risotto.

Ik had de gladde Chayote nu genomen @Goldfish daar begon het kiempje toch al van de schuiven. Heerlijk zacht en wat zoete vruchtvlees.

DC0E9D93-F6C9-47B5-8EDE-9CA9E594E276.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
6 uren geleden, Petrasmoestuin zei:

Ja heerlijk @Janie heb jij ook je eigen knolselderijen, prei en winterwortel?

Helaas (nog) niet! De winterprei moet nog even doorgroeien, de winterwortel is de hutspot ingegaan en knolselderij heb ik nog nooit gekweekt. Maar ooit...! 😉

Geplaatst:

Vanavond net als gisteren Filodeeg met kikkererwten en aardappelen gegeten. Daar zit alleen een Espelette pepertje uet. Helaas geen aardapppelen, etc.

Maar wel de andijviesalade uet.
En ik heb een pompoencake gemaakt.

20251027_194818.jpg 20251028_195512.jpg 20251028_204148.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Zuurkool stamppot! Volgend jaar meer maken! 😊😋

Geplaatst:

Snijbiet-prei-shoarma quiche.

Geplaatst:

Weer wat andijviesalade en daarnaast wat herfstraapjessalade. Nu geraspt met zure room, oude kaasreepjes, peterselie en peper en zout. Gewoon simpel vanavond.

20251029_195828.jpg

Geplaatst:

Teriyaki noodles met wortel en pastinaak uJt.

In de oven geroosterde tofu gemarineerd met oa met ppuMMt 😉

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wéér zuurkool stamppot. Maar dan opgebakken op brood! Is toch echt een van de lekkerste gerechten die ik ken! En waar ik standaard teveel van eet….🫣

Geplaatst:

Peterselie soep. Met een prei uit mijn moeders tuin, knoflook, ui en peterselie uet.

Geplaatst:

Teryaki met biefstuk van de koe van de boer, paksoi en kapucijners uet, aangevuld met gekochte groentes waarvan we voornamelijk nog kleine beetjes over hadden. Smullen, ik ben gek op teryaki, en echt alkes is er wel lekker in. Ik wilde ook nog chayote er in maar dat was teveel geworden voor 2 personen. Volgende keer.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Galette met kweepeer en brie! Maar dat was lekker! 😋

IMG_0056.jpeg

Geplaatst:

Mmmm @jootje lwkker!

Wij aten visstoof met tomaten knof en 3 pepers. Dat was 1 peper te veel 😆 wel heel pittig. Met veel peterselie toen het klaar was. Was erg lekker!

IMG_3071.jpeg

IMG_3072.jpeg

Geplaatst:

Oooooh jootje, wat zie dát er lekker uit!

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik heb pompoensaus gemaakt voor de pasta. Ik had nog bloemkool in de vriezer (geblancheerd), normaal vind ik roerbakken lekkerder. En stukjes kip erbij, was heerlijk. Mijn eigen draai gegeven. Ik schrijf het nog uit.
Er staat nu nog een pompoenbrood in de oven, ik denk dat die een beetje droog is en dat ik er wat te weinig pompoenmoes in heb gedaan. Bruto - netto is vaak een heel verschil.

20251030_195244.jpg

Geplaatst:

Pompoensoep! En lekker dat ie was! Met pizza….uit de winkel.

Geplaatst:

De zuurkool uit mijn pot is nu perfect op smaak! Ik ga nooooit meer zuurkool kopen, dat weet ik wel. Wat een verschil in smaak is dat. Ik wilde er dus echt iets mee eten vanavond. Het is een variatie op de Reuben Sandwich geworden. Helaas was er geen pastrami en Emmentaler in huis. Dus gemaakt met ham en cheddar. Mosterd. En zuurkool uit eigen pot dus, met zoet-zuur waaronder de O.I.-kappertjes met venkelzaad uet.

IMG_8699.jpeg

aangepast door Dahli
Typo

Geplaatst:

@Dahli jeetje wat zit dat er lekker uit zeg!!!

@moderator

Deze post is meerdere keren niet geplaatst. In topic ‘wat je in de moestuin hebt gedaan‘, zag ik dat. Hier niet. Leek wel geplaatst te zijn tot ik post van dahli zag, maar de mijne niet. Zat nog wel in het geheugen.

Wij aten een heerlijke pokebowl

Alleen de knoflook kwam uet 😆 maar het was mega lekker. Had de zalm gemarineerd in IMG_3119.jpeg

Geplaatst:

@Mellie misschien kan je beter een eigen topic maken onder forumvragen met de problemen waar jij tegen aanloopt want de tag @moderator werkt niet. Ik herken die problemen niet en zie anderen er niet over klagen dus dan moet er een oplossing voor zijn.

Geplaatst:
4 uren geleden, Mellie zei:

Wij aten een heerlijke pokebowl

Dat ziet er ook heerlijk uit Mellie!! Waar had je de zalm in gemarineerd? Dat is net weggevallen denk ik.

Geplaatst:

Salami uit eigen tuin? Worst?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.