Gitta Geplaatst: 12 februari Geplaatst: 12 februari Ik zag vanmorgen bij 1 van de zaadjes een heel klein worteltje komen. 7 Quote
hazeltje Geplaatst: 12 februari Geplaatst: 12 februari (aangepast) Ik zaaide vandaag. Januari vond ik zo vroeg, dan staan ze zo lang binnen, want mijn kasje is niet verwarmd. Dus nu half februari zijn ze de grond in. Ik heb nog even getwijfeld over half grond en half Deno, maar ik zaaide er gewoon 5 in de grond. Als het grandioos mis gaat, kan ik nog in de herkansing met de overige paar zaadjes, maar dan loop ik ook gelijk grandioos achter. Nu ja, op hoop van zegen. Het gesternte stond vandaag ook goed volgens de zaaikalender Bij het kasje wat ik overnam zal ook een Garland propagator, dus die is nu in gebruik: Vervolgens in mijn agenda nog een herhalende herinnering gezet op elke 12e van de maand, zodat ik niet vergeet geregeld foto's te plaatsen. 12 februari aangepast door hazeltje 8 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Arja Geplaatst: 13 februari Geplaatst: 13 februari Hier ook nog niks. Ik hoop dat ze een voorbeeld nemen aan de pe/pa, die laten al voorzichtig een sprietje zien. 1 Quote
driepinter Geplaatst: 13 februari Geplaatst: 13 februari Ik zit nog te wachten op mijn bestelling zaden van de firma met lange levertijd, maar om niet teveel achter te raken heb ik zojuist 4 zaadjes geplant van de wedsraubergine, en van de lidl 4 paprikazaadjes en 4 cayennepeper zaadjes. Ik heb niet de meegeleverde tray gebruikt die bij de kweekbak zat want ik neem aan dat het ene plantje wat sneller zal gaan als de ander en dan kan ik er makkelijker wat weghalen. Ik hoop dat die kartonnen potjes het even uithouden. Ze staan op het warmtematje, die lampjes zet ik morgen wel op het kweekbakje.... 3 Quote
Mellie Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Nog helemaal niks nada noppes niente nothing. Grrrrrr! Ik zei toch dat aubergines lastige kiemers zijn. 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Mijn andere aubergines komen nu duidelijk op. Allemaal (meerdere soorten). Die zijn ongeveer 7-10 dagen voor de wedstrijdversie gezaaid. Over een goede week zou er toch iets tevoorschijn moeten piepen dus. Geduld is een schone zaak. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Gitta Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Ik heb gisteren het zaadje met de wortel eraan overgezet naar een potje en weer terug gezet op de WiFi router. Nu is het afwachten of hij zijn kopje boven wil laten komen. Maar dat kan dus nog wel even duren lees ik hierboven. Ik vind het spannend. Voor het eerst een aubergine zaadje met wortel,dus hopelijk gaat het goed. 🤞🏻 Als plantje boven komt kan hij naar het kweekkasje. 2 Quote
Nasuada Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Dilema, ik ga 17 maart 4 weken op vakantie. En wil een ander zo min mogelijk karweitjes opzadelen. Uk bedenk paar opties. 1)zou medio april te laat zijn om te starten? 2( vlak voor vertrek in zipzakje watten en flink vochtig de zaadjes in doen 3) toch nu al beginnen en op hoop van zegen 2 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Arja Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari 4: de zaadjes verdelen over de drie mogelijkheden die je noemt? 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 16 februari Auteur Geplaatst: 16 februari Het is een moeilijke ( lange tijd) kiemer dus ik zou ook voor alle 3 de mogelijkheden gaan 1 Quote
MROE Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Ook hier nog niks, wel al een aantal pepers…… 1 Quote
Gitta Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Hier 1 zaadje ontkiemt, maar de zaadhuid blijft zitten. Nu speeksel erop gedaan, net als bij het pepertje met zaadhuid. Hopelijk werkt het, anders afwachten of er nog een zaadje gaat ontkiemen. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 16 februari Auteur Geplaatst: 16 februari 1 minute ago, Gitta said: Hier 1 zaadje ontkiemt Na 15 dagen dus... zal ik nog even geduld moeten hebben 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari 1 uur terug, Lia56 zei: Na 15 dagen dus… Nou… mijn zaadjes zitten ook al 15 dagen in de aarde en de deno, maar hier is nog niet het minste begin van opkomst. Ik heb de zaadjes warm staan, zowel in een kweekkasje, als ernaast, als in de deno. Nog niets… 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Lia56 Geplaatst: 16 februari Auteur Geplaatst: 16 februari Als je even googled... De zaden ontkiemen in 2 tot 3 weken bij 18-22 ° C 1 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Nog maximaal een week geduld dan… Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Dahli Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari 1 uur terug, Tanja65 zei: Nou… mijn zaadjes zitten ook al 15 dagen in de aarde en de deno, maar hier is nog niet het minste begin van opkomst. Hier idem dito. In de deno. Niets nog. Het vergt wel wat van je geduld. Er staan al een week 6 vakjes klaar in de tray…. 2 Quote
AartVV Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Na 13 dagen in de verwarmde propagator is het eerste “kind” gisteren bovengronds gekomen. Die koester ik nog een paar dagen en zal hem dan verspenen. De zaai- en stekgrond stond te droog dus ik ben benieuwd of de rest het overleefd heeft…. 6 1 Quote
hazeltje Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Oehhh zonde Aart. Ik ben daar ook altijd bang voor dat me dat gebeurt. Ik zou eigenlijk de zaailingen op zolder willen zetten, maar ben dan bang dat ik ze dan net een dagje te lang vergeet. Dus toch maar beneden in de woonkamer. 2 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari 10 hours ago, Nasuada said: Dilema, ik ga 17 maart 4 weken op vakantie. En wil een ander zo min mogelijk karweitjes opzadelen. Uk bedenk paar opties. 1)zou medio april te laat zijn om te starten? 2( vlak voor vertrek in zipzakje watten en flink vochtig de zaadjes in doen 3) toch nu al beginnen en op hoop van zegen Ik stem voor plantje mee op vakantie en leuke vakantie kiekjes Dan is de originaliteitsprijs alvast binnen 6 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.