Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@hazeltje ik heb even gezocht tussen mijn posts hier en 7 maart heb ik poging 3 gedaan met 2 zaadjes. Daarvan is er 1 opgekomen.

dae8dee0c801b80ed95f199fd898f284.png

Had dus vorige week ineens een plantje. Misschien dat nummer 2 ook nog wat gaat doen, maar ik reken er niet op.

• Like 5
Geplaatst:

Dank je @Mellie

(en voor de volledigheid: nog steeds niets hier)

• Like 1

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst: (aangepast)

Is het alweer een maand geleden. Zal straks even een foto maken dan. 

Ik heb de 2 overgebleven zaden die nog in de deno zaten weg gedaan. Ik ga ervan uit dat die niks meer gaan doen. Het plantje dat het overleefde groeit in ieder geval mooi door. Het begin van een 6de echt blaadje is inzicht. Zal op de foto wel niet te zien zijn nog. 

Foto van bovenaf 

20250325_133901.thumb.jpg.f5b1a091ad41e77cc68c5ffea2e9cd69.jpg

En foto vanaf de zijkant. 

20250325_133856.thumb.jpg.42c062417775c91bdff04b709a687284.jpg

aangepast door Gitta
Foto's toegevoegd
  • Like 10
Geplaatst:

Ik denk steeds dat er niks gebeurt. Maar als ik nummer 1 en 2 met de foto's van 8 dagen geleden vergelijk, dan zie ik dat ze echt groeien. 

Nummer 1 en 2:

PXL_20250325_123010603.jpg

PXL_20250325_123020610.jpg

Over nummer 3 had ik ernstige zorgen. Zijn hoedje zat muurvast en ik was.bang dat ik hem bij zijn worteltjes beschadigd had bij het wurmen aan het hoedje. Maar nu blijkt dat hij gewoon nog leeft, en hij is druk bezig zijn hoedje af te zetten.

PXL_20250325_123027725.jpg

En dan hebben we nummer 4, een paar dagen geleden verhuisd van zijn ziplockje naar de aarde.

PXL_20250325_123034798.jpg

• Like 9
Geplaatst:

Van de nazaai, drie zaden, kwam er vorige week eentje op.

20250325_StandZaailingenGoldenEggjpg.jpg

Aantal dagen vanaf zaaien tot nu. Tussen haakjes de kiemduur.

Totaalscore: van 9 zaden zijn er 4 opgekomen.

Maar groeien? Dat gaat hier nog trager dan kiemen. 

• Like 7

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Mooi plaatje Henk, met alle data en gegevens erop. 

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Ja, en dit is nog maar het begin! Straks gaan we piekeren over gebrek aan groei van de plant, en vruchtzetting en afrijpen en plagen en ziektes 🤪

• Like 4
Geplaatst:
1 hour ago, Mellie said:

Moeilijke wedstrijd dit jaar

Daar is t een wedstrijd voor, we zijn in ieder geval lekker bezig 😉

• Like 3
Geplaatst:

1 Zaaiing doet niets, en er is vandaag een andere overleden. Ja @Mellie dat heb ik dus weer. Vorig jaar mijn eerste echte seizoen, een jaar met veel regen en slakken en nu doe ik met de wedstrijd mee en is het een moeilijke. Maar ik ben niet de enige snap ik.
Maar mijn ander soort Aubergine staan er nog steeds. 😊

• Like 1
Geplaatst:

Na de val van de kweekbak van 17 maart, waarbij de 3 zaailingen omkwamen, is er weer nieuwe opkomst: 1× met hoedje. Ik ga niet peuteren ditmaal, laat het eens aan de natuur over.

De 3 pootjes van de onderzetter - waar de kweekbak op staat - heb ik nu met dubbelzijdig plakband op de stoom luchtbevochtiger geplakt, zodat  het geheel er niet zo gauw meer vanaf valt. Nog steeds een goeie plek, warm > 27° en vochtig > 75%.

• Like 5
Geplaatst:
20 uren geleden, Petrasmoestuin zei:

1 Zaaiing doet niets, en er is vandaag een andere overleden.

Ze groeien in het begin heel langzaam. Dus geef die ene nog een kans. Hoeveel waren er opgekomen bij jou?

• Like 1

@Dahli er is idd uiteindelijk een blaadje gekomen een beetje schevig blad en het volgende blad komt ook zo. Para plantje houdt zich goed maar is fijn en teer. Ondertussen zijn na lang wachten, een maand of zo nog twee zaden gekiemd in de deno op de wifi versterker. Gewoon met rust laten is misschien wel de beste tip die ik kan geven. 
Knijpers erbij voor de maat van de plantjes😱

IMG_4949.jpeg

aangepast door appelvrouw
  • Like 9

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Goed te horen @appelvrouw! Het wordt wel wat, uiteindelijk…… 😉. Hier inmiddels blaadje 5 + zelfs een klein 6e blaadje in een oksel in de maak. Inderdaad zoals je zegt: met rust laten.

• Like 3
Geplaatst:

We hebben één zaailing succesvol overgehouden van alle (!) gezaaide zaadjes. Maar je hebt er maar eentje nodig uiteraard. Ik spreek hem (of haar?) dagelijks liefdevol toe. 

20250330_131113.jpg

• Like 9

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Hierbij mijn eerste april-update.

8 maart hebben ze beiden een eigen potje gekregen:

IMG_7203.thumb.jpeg.7f86cfdd123a206f2947bf6441326c11.jpeg

Nu, 23 dagen later, staan ze er zo bij:

IMG_7262.thumb.jpeg.ea525e05c4317efc9f561c9ea7e12fed.jpeg

IMG_7263.thumb.jpeg.88e2b3e5ad93b3e7aaa0bdbb126334af.jpeg

Het gaat langzaam, maar gestaag. De overige zaden in de vermiculiet-deno hebben niets gedaan en heb ik zojuist weggegooid. Deze 2 moeten het dus gaan doen 🤞. Die in het grijze potje ga ík vanavond nog wat aanaarden. En ze krijgen dan ook weer wat verdunde voeding.

aangepast door Dahli
  • Like 10
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...