henkg Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Gezaaid op 11 feb, nu nog in P9. Morgen verpotten naar twee maatjes groter. Dit zijn nr. 1 en 2. Nr. 4 (de enige van van een herzaai) is nog lang niet zo ver. En de nr. 3 dan? (liep ietsje achter op nr.1&2). Sinds de MTFD staat die bij Lia56. Vooruitkijken: Volgende week maandag 11 mei gaan ze -samen met al het andere binnenspul- naar buiten, in één keer. Hier is de weersverwachting vanaf 11-05: minimum 11 graden, maximum 20 graden. Wel zonnig. De eerste twee dagen op een tuinbank, met een laken ervoor. Waslijnen hangen daar toch al. 9 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Arja Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Bijzonder, die stekel. Er staat me ook iets van bij dat je huid kan reageren op het aanraken van de planten of de vruchten, maar dat weet ik niet meer precies. Mijn vader was tuinder en kweekte komkommers, altijd jeuk aan mijn armen, vooral als het gewas wat ouder en stugger werd. Buren kweekten aubergines, daar was meen ik ook wel eens wat gejeuk bij het hanteren van het spul. 2 Quote
redzebra Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Hier ook een stekel op het midden van het blad, dat was me dit weekend ook opgevallen , ik zou toch opletten met de rest,' andere aubergines zijn hier in het verleden ook altijd in de smaak gevallen bij slakken. 3 Quote
Tanja65 Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei @redzebra als ze de andere op zouden eten zou ik niet zo heel erg vinden, als ze deze dan maar met rust laten. Maar deze lijkt juist favoriet. Of misschien kwamen ze hem als eerste tegen op hun route, dat kan ook. Ik had al slakkenkorrels gestrooid. Onvoldoende, blijkbaar. 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Dahli Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei 4 uren geleden, redzebra zei: Hier ook een stekel op het midden van het blad Ik vind het best typisch dat jullie ( @Tanja65 en jij) stekels hebben op het blad en ik niet, maar wel op de stam/stengels. Je zou bij dezelfde plantensoort toch gelijksoortigheid verwachten 🤔. Nu heb ik nog nooit aubergine gekweekt, dus wellicht is deze variatie binnen een ras normaal, maar ik had het niet verwacht. 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: 6 mei Geplaatst: 6 mei Ik heb geen idee, @Dahli. Misschien variatie binnen de soort. Alle blanken zien er in het algemeen duidelijk anders uit dan alle aziaten, ook al zijn we allemaal mensen, maar binnen die groepen toch veel variatie. Zoiets? Ik ben ben benieuwd nu, of de aubergines die aan jouw plantje komen toch dezelfde zijn als aan die van @redzebraen ondergetekende. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Gitta Geplaatst: 6 mei Geplaatst: 6 mei Bij mij zit er ook een stekel midden op het blad. Hierbij mijn foto's van de aubergine. Gisteren gemaakt. 8 Quote
Lia56 Geplaatst: 6 mei Auteur Geplaatst: 6 mei Ik heb mijn "pleeg plantjes" verpot. Dat ze maar snel groter mogen groeien. 8 Quote
Lia56 Geplaatst: donderdag om 06:43 Auteur Geplaatst: donderdag om 06:43 Geloof t of niet, dit zijn mijn eigen zaailingen ( van begin febr) Totaal vergeten, stonden op zolder. Heb ze nu maar water gegeven en straks verpotten. 8 Quote
Arja Geplaatst: donderdag om 07:33 Geplaatst: donderdag om 07:33 Tja, eieren willen zich wel eens verstoppen. 😆 6 Quote
AartVV Geplaatst: donderdag om 10:59 Geplaatst: donderdag om 10:59 Weer even mijn update. De 4 heren/dames heb ik gisteren nog even verwend met een grotere pot. De laatste weekjes nog even in de kas groeien en dan naar buiten. 10 Quote
appelvrouw Geplaatst: donderdag om 15:42 Geplaatst: donderdag om 15:42 Nou ja Lia wat mooi, heb je plots 5 planten🖐🏻 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: donderdag om 18:54 Auteur Geplaatst: donderdag om 18:54 Serieus.... niks tot nu toe... en ineens... zou t dat zijn? Niks doen en vergeten? Kan er niet bij... Quote
Lia56 Geplaatst: donderdag om 18:55 Auteur Geplaatst: donderdag om 18:55 @AartVV mooie planten! Quote
Dahli Geplaatst: vrijdag om 16:48 Geplaatst: vrijdag om 16:48 Godzijdank: ik heb ook een stekel (op het blad) ontdekt! 🎉. Quote
Gitta Geplaatst: vrijdag om 19:18 Geplaatst: vrijdag om 19:18 En ik heb nu ook stekels op de stengels ontdekt. Dus op het blad en op de stengels bij mij. Quote
Frans Geplaatst: zondag om 11:57 Geplaatst: zondag om 11:57 Op 4-5-2025 om 17:15, Frans zei: ... nu er eindelijk groei in begint te komen word ik wat optimistischer. Na een week mijn verwachting bijgesteld van licht optimistisch naar redelijk optimistisch 10 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
MROE Geplaatst: zondag om 13:35 Geplaatst: zondag om 13:35 @Frans, die ziet er erg mooi en goed uit. Quote
appelvrouw Geplaatst: zondag om 14:07 Geplaatst: zondag om 14:07 Mijn twee-eiige tweeling is mee op vakantie..ze zijn nog te jong om alleen thuis te blijven. 10 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hazeltje Geplaatst: zondag om 14:17 Geplaatst: zondag om 14:17 En je hebt gewoon een kas op vakantie, of is dit nog een thuisfoto? 1 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
woldistel Geplaatst: zondag om 15:06 Geplaatst: zondag om 15:06 Zo @appelvrouw, jij neemt deze wedstrijd wel erg serieus 😯 Plantjes mee op vakantie, het moet niet gekker worden. Maar de prijs voor de meest zorgzame is nu wel voor jou, lijkt me. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: zondag om 18:27 Geplaatst: zondag om 18:27 4 uren geleden, hazeltje zei: thuisfoto ik ben op vakantie bij MarjaP die ook een kas heeft😎. WolD voor de duidelijkheid er zijn ook 5 tomaten en een peperplant mee.. mijn 6e tomatenplant staat misschien wel te verdrogen op Knarrestein dus ik heb geen spijt van het gesleep 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Petrasmoestuin Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Ik word hier heel erg treurig van. Al mijn Aubergine plantjes zijn niet hoger dan 5 cm. Ook andere, ondanks ze onder lampen staan. Quote
Lia56 Geplaatst: 15 uren geleden Auteur Geplaatst: 15 uren geleden 3 hours ago, AartVV said: De eerste bloem 😀 Wooow!!!! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.