Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

20250505_GoldenEgg.jpg

Gezaaid op 11 feb, nu nog in P9. Morgen verpotten naar twee maatjes groter.

Dit zijn nr. 1 en 2. Nr. 4 (de enige van van een herzaai) is nog lang niet zo ver.

En de nr. 3 dan? (liep ietsje achter op nr.1&2). Sinds de MTFD staat die bij Lia56.

Vooruitkijken: Volgende week maandag 11 mei gaan ze -samen met al het andere binnenspul- naar buiten, in één keer. 

Hier is de weersverwachting vanaf 11-05: minimum 11 graden, maximum 20 graden. Wel zonnig. De eerste twee dagen op een tuinbank, met een laken ervoor. Waslijnen hangen daar toch al.

• Like 9

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Bijzonder, die stekel. Er staat me ook iets van bij dat je huid kan reageren op het aanraken van de planten of de vruchten, maar dat weet ik niet meer precies. Mijn vader was tuinder en kweekte komkommers, altijd jeuk aan mijn armen, vooral als het gewas wat ouder en stugger werd. Buren kweekten aubergines, daar was meen ik ook wel eens wat gejeuk bij het hanteren van het spul. 

• Like 2
Geplaatst:

Hier ook een stekel op het midden van het blad, dat was me dit weekend ook opgevallen , ik zou toch opletten met de rest,' andere aubergines zijn hier in het verleden ook altijd in de smaak gevallen bij slakken.

• Like 3
Geplaatst:

@redzebra als ze de andere op zouden eten zou ik niet zo heel erg vinden, als ze deze dan maar met rust laten. Maar deze lijkt juist favoriet. Of misschien kwamen ze hem als eerste tegen  op hun route, dat kan ook. Ik had al slakkenkorrels gestrooid. Onvoldoende, blijkbaar. 

• Like 2

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
4 uren geleden, redzebra zei:

Hier ook een stekel op het midden van het blad

Ik vind het best typisch dat jullie ( @Tanja65 en jij) stekels hebben op het blad en ik niet, maar wel op de stam/stengels. Je zou bij dezelfde plantensoort toch gelijksoortigheid verwachten 🤔. Nu heb ik nog nooit aubergine gekweekt, dus wellicht is deze variatie binnen een ras normaal, maar ik had het niet verwacht. 

• Like 2
Geplaatst:

Ik heb geen idee, @Dahli.  Misschien variatie binnen de soort. Alle blanken zien er in het algemeen duidelijk anders uit dan alle aziaten, ook al zijn we allemaal mensen, maar binnen die groepen toch veel variatie. Zoiets? Ik ben ben benieuwd nu, of de aubergines die aan jouw plantje komen toch dezelfde zijn als aan die van @redzebraen ondergetekende. 

• Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Bij mij zit er ook een stekel midden op het blad. 

Hierbij mijn foto's van de aubergine. Gisteren gemaakt. 20250505_172628.thumb.jpg.951413254a9a17265dddee458e871519.jpg

20250505_172705.thumb.jpg.db77f2106b13e449c6a3c5c78bf1ad05.jpg

• Like 8
Geplaatst:

Geloof t of niet, dit zijn mijn eigen zaailingen ( van begin febr) Totaal vergeten, stonden op zolder. Heb ze nu maar water gegeven en straks verpotten. 

20250508_084054.jpg

• Like 8
Geplaatst:
Op 4-5-2025 om 17:15, Frans zei:

...  nu er eindelijk groei in begint te komen word ik wat optimistischer.

Golden6.thumb.JPG.2ea5d8557fb2e773bf2b10b688096438.JPG

Na een week mijn verwachting bijgesteld van licht optimistisch naar redelijk optimistisch :)

Golden7.thumb.JPG.d90a20f7b565ee31fb982cdee4fb03d9.JPG

• Like 10

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

En je hebt gewoon een kas op vakantie, of is dit nog een thuisfoto? 

• Like 1

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:
4 uren geleden, hazeltje zei:

thuisfoto

ik ben op vakantie bij MarjaP die ook een kas heeft😎
WolD voor de duidelijkheid er zijn ook 5 tomaten en een peperplant mee.. mijn 6e tomatenplant staat misschien wel te verdrogen op Knarrestein dus ik heb geen spijt van het gesleep

• Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...