Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Goedendag allemaal, (of goedenavond als je dit 's avonds leest)

Ik zal mij even voorstellen op dit forum. Marco is de naam en heb een mooi moestuin bij mijn ouders op de boerderij in de NoordOostPolder.

Ik ben sinds 2 jaar overgestapt op volledig ecologisch tuinieren midden tussen de gangbare akkerbouw die hier voornamelijk aanwezig is.

Sinds 2 jaar bezig en gaat nog niet vanzelf, dus tips en tools zijn altijd handig. En ik heb gezien dat er hier al genoeg over te lezen is.

Daarnaast ben ik bezig met goede voeding. (Dus ongeraffineerd voedsel).

Lekker vers uit de groentetuin en anders bij de ekologische boer vandaan. Inclusief lekkere rauwe melk ed.

Ik zal kijken dat ik binnenkort wat foto's hier neerzet.

We zullen elkaar vast nog wel tegenkomen op het forum.

Groetjes uit de polder.

Nou ik heb de foto's heur. NEt even geschoten terwijl ik toch bezig was.

Marcoimg021240301339069122.JPGimg021360951339069163.JPGimg021422371339069197.JPGimg021587281339069240.JPGimg021665511339069284.JPGimg021792941339069330.JPGimg021886561339069379.JPGimg021968661339069426.JPGimg022060911339069472.JPGimg022149661339069517.JPGimg022246561339069569.JPG

Edited by Guest
Posted

Ik zal nog even vermelden waar ik op dit moment mijn vrije uurtjes aan besteed.

De tuin is 12 bij 15 meter. Hier groeien op dit moment aardappels, tuinbonen, slabonen, snijbonen, rode bieten, wortelen, winterwortelen, plantuien, zaaiuien, spinazie, oerprei, prei, rabarber, alle soorten kool, peulen, verscheidene slasoorten, rode bessen, frambozen, appelbomen.

Ik heb daarbij de luxe dat een imker hier elk jaar 2 bijenkasten neerzet. (ook een reden te meer om biologisch bezig te zijn)

Ik ben nog op zoek naar een mooie kas, dan kunnen we wat vroeger beginnen en ook wat uitbreiden.

Ik heb als doelstelling om zelfvoorzienend te worden wat groenten betreft. Zal een lange weg zijn, maar we gaan ervoor.

Groetjes Marco

Posted

@sky: compostthee?? Daarbheb ik nog nooit van gehoord. Ik maak wel mijn eigen compost.

Maar het is niet biologisch tuinieren maar ekologisch. Ik werk niet met maanstanden en dergelijk, maar ik tuinier samen met de tuinier. En zoveel mogelijk zoals het in de natuur gaat.

Maar sta altijd open voor nieuwe dingen.

Posted

Had je nog niet gezien. Ziet er goed uit ! welkom

Biologisch heeft niets met maanstanden te maken hoor, niet veel zover ik weet. Dat is Biologisch Dynamisch. Dat ie iets met maan en planeten enzo. Dan mag je op bepaalde uren geen onkruid wieden en op andere dagen niet mesten, want dan is de maan zus of zo.

Ekologisch is ( denk ik ? ) zoiets als ook biologisch. Maar goed. Dat weten anderen beter. Het is 'verantwoord', laten we het daar op houden.

Mooie tuin. Je bent nog jong begrijp ik ? Je bent niet de enige jonge hier hoor. !!

Posted

Leuk ik zag je foto`s nog even...teel je nu sommige groentes wel onder stro en andere niet? Mag ik vragen of daar een gedachte achter zit ( of was het stro op )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Posted

Welkom op het forum.

Ik zelf ben bijna zelfvoorzienend in mijn groente vorig jaar heb ik denk ik voor een twintig euro aan groente gekocht.

Ecologisch teel ik niet, ik denk niet dat dat kan maar das een mening hoor.

Het meeste heb ik vorig jaar ingevroren en geweckd. Het kan dus wel maar is wel wat werk.

Veel succes