Geplaatst: Zaterdag om 14:114 d Bijna 34 weken nu! Begin het fysiek absoluut te merken nu, maar het gaat nog 🤣 Er komt volgende week ook nog vier kuub compost die ik even weg moet kruien. Dat is misschien een tikkeltje ambitieus 🤯 Maar ik ga een dappere poging wagen.
Geplaatst: Zondag om 10:423 d Op 16-5-2026 om 12:21, Lsjr33 zei:@Ciska de eerste bloei! Prachtig. Dochterlief wilde hem heel graag bij de andere (pioen) rozen zetten. Vooruit dan maar 🌹 Welke is dit? Ik heb bog helemaal geen bloemen, maar zit dan ook in het noordelijkste deel van Friesland. Ze zijn allemaal super mooi. Ik zelf heb geen favourite. Naast pioenen is een goede keuze😃 dat pas ik hier ook toe...P.s Had ik jou dat lijstje met stekken nog toegestuurd??
Geplaatst: Zondag om 10:513 d Dit is degene die ik van jou heb overgenomen! En nee nog niet, maar die ontvang ik nog graag.
Geplaatst: Maandag om 09:482 d Gisteren De Bierkreek geplunderd. Drie rozen op het lijstje, zeven kwamen er mee naar huis... Ze gaven een stevige brief mee met zorg- en plantinstructies, waaronder het jaarlijks bijmesten van je rozen. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan en de rozen staan er prima bij. Zijn er mensen die wel consequent hun rozen voeden, ook al staan ze in volle grond?
Geplaatst: Maandag om 16:352 d Nee, eigenlijk niet. Ben een beetje lui met bemesten, heb nog een paar zakjes koemest van Lidl van 2 jaar terug liggen wat ik 2 jaar geleden al wilde uitstrooien...Maar ik zit wel op klei, dat is wat vruchtbaarder dan zand.
Geplaatst: Maandag om 16:452 d @ElkeV80 Ik ben bij alles heel slecht in bemesten. Altijd te laat, soms helemaal niet. Maakt niet uit of het in pot of volle grond staat. Maar ik zie hier op het forum bij mensen die wel consequent bemesten en ook aandacht hebben voor wat ze precies doen wel veel mooiere/betere resultaten.Daarentegen doen mijn Aldiroos en de New Dawn het al jaren geweldig zonder extra voeding. De eerste gewoon in mijn tuin, bloeit vanaf de zomer tot het vriest en de New Dawn vindt het vooral leuker aan de kant van Buurvrouw omdat daar meer zon is. Maar krijgt vanaf mijn kant van de schutting niks extra. Gelukkig stuurt Buurvrouw elk jaar even wat foto's dat ze er goed bijstaan. Ik denk dat haar maar eens moet laten schrikken dit jaar, ik ga er wat koekorrel bij gooien!
Geplaatst: Maandag om 16:532 d Heb al een aantal jaren een Egelantier staan, geen doorbloeiende roos maar zijn bloemen en blad geuren zo lekker.
Geplaatst: Maandag om 17:062 d 18 minuten geleden, woldistel zei:de New Dawn vindt het vooral leuker aan de kant van Buurvrouw omdat daar meer zon is. Maar krijgt vanaf mijn kant van de schutting niks extra.Ik denk dat ik jouw buurvrouw dan ben 😄. Hier exact dezelfde situatie, zelfde rozensoort ook nog eens. Het belooft een mooi rozenjaar te worden aan mijn kant van de klimophaag 😉.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Op 17-5-2026 om 12:51, Lsjr33 zei:Dit is degene die ik van jou heb overgenomen! En nee nog niet, maar die ontvang ik nog graag.Bloeit hij al bij jou????? 😳😳😳 hier alles nog stevig in knop..🫣Ooooowwwww🙈 dacht toch echt dat ik.lijst had doorgestuurd. SorryIk heb een lijst, stekken is geen probleem..doe ik aan de lopende band.Zal morgen lijst even via pb sturen en ook wat er nog staat.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u @ElkeV80 @acpronk @woldistel echt, geloof mij rozen zijn vreetzakken doen het goed met veel mest en water. Je ziet ze met de minuut ervan opknappen.Probeer het eens...😉
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Hier bloeien inmiddels diverse rozen. De eerste was klimroos Zepherine Drouhin een week of 3 geleden. En rozen hebben inderdaad heel graag extra voeding. Ik gooi 2x per jaar een handje koemestkorrels of kunstmest bij al mijn klim- struik- en stamrozen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.