Jorieke123 Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Barbarakruid/winterkers? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 nee daar had ik geen zaad van.... kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Het is geen moederkruid. Dan denk ik toch ook aan geranium. slip of the tongue chrysant bedoel ik natuurlijk... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Greetje, staat het ook niet daar rondom het potje? Ik kan het niet goed zien. Ik zie o.a. vogelmuur, maar ook wat anders. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Ik denk eerder aan een bloem met geveerd blad..? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 kunnen het ijsbloempjes zijn?heel toevallig.........gingen ze beter groeien na ijsheiligen kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Iemand een idee ? Is dit Lavendel ( zaailingen uit de tuin ) ?Potje waar het in zit is 7x7 cm.
Stan Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 @Bit de maat van het potje doet er niet toe. Dat het iid een Lavendel is wel Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
thea Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 @Bit even een blaadje tussen je vingers vrijven ruik je de lavendel. @janine misschien Framboos http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Janine~Bustani Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Er komen geen vruchtjes of bloemen aan Thea Hij staat nu voor het tweede jaar in mijn tuin.
Bit Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 @ Janine. Ik zie de maat slecht, maar ik denk aan een vaste plant : Tellima. Weet de nederlandse naam niet. @ Thea. Jawel. Wrijven en ik weet het zeker. ( ik dacht zelf nog aan een Artemisia -soortje ) Maar ik durf niet te wrijven , dan ben ik de plant gelijk kwijt, zo klein istie.Op zich verwacht ik dat het geen Lavendel is, omdat ik echt nog nooit een lavendel ooit in mijn eigen tuin gevonden heb ( en heb heel wat tuinen gehad ). Dan: ik verzamel lavendels, en ik zou het wel érg leuk vinden; soort van surprise surprise ! @ Stan : jawel, maar de maat leek mij van belang, vandaar. Janine, Tellima kan , maar wat is de maat , iets anders kan ook nog.
Janine~Bustani Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Nee Bit, dat is het niet. De bladeren zijn echt niet rond.De hoogte is nu zo'n 50-60 cm en vorig jaar werd het ook niet hoger. Misschien nu wel? Dat weet ik dus nog niet De stelen zijn echt stekelig/hard behaard. Bedankt voor het meedenken!
Piroska Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Iemand deze?Het zal een wilde plant zijn, staat in op een veldje achter.. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Een Friitillaria soortje ? Ik dacht als 1e aan een Fritillaria persica. Ben toen gaan googlen, snap dat ik daar aan dacht, maar de plaatjes op internet ( dat zijn natuurlijk ook altijd wel de mooiste exemplaren ) lijken alleen maar in de verte erop. Ik heb hem zelf ooit es geprobeerd, was een deceptie, en lijkt wél op die van jouw foto.Een andere Fritillaria soort ? Ik hou het even daarop. Jij zit natuurlijk in een totaal ander land kwa inheems voorkomende dingen. Moeilijk hoor, en de foto is niet super. @ Janine. Nachtje over geslapen ( niet aan gedacht hoor ) Weet het niet. Bloeit het helemaal niet ?
Janine~Bustani Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Nee voor zover ik het vorig jaar kon zien inderdaad niet. Ik zal het dit jaar nauwlettend in de gaten houden
jarno Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Wat (voor ui) is dit. Ruikt naar ui, heeft nog geen verdikking onderaan en is niet door mij gezaaid. Kun je elke ui eten of zijn er ook giftige?
Stan Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 @ Jarno, Ik denk dat je een sier ui hebt. Dat zie je met enkele dagen aan de kleur van de bloem. Zet dan nog eens een foto en ik weet zeker dat er dan iemand is die gelijk de naam voor je weet. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Janine~Bustani Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Ik heb twee nieuwe foto's gemaakt: De steel is niet steklig, maar flink behaard (zacht!) en vooral ook : kleverig!
jarno Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 @ Jarno, Ik denk dat je een sier ui hebt. Dat zie je met enkele dagen aan de kleur van de bloem. Zet dan nog eens een foto en ik weet zeker dat er dan iemand is die gelijk de naam voor je weet.Ah oke, even geduld hebben dus...
Piroska Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Het is geen moederkruid. Dan denk ik toch ook aan geranium. slip of the tongue chrysant bedoel ik natuurlijk... hahaha en ik bedoelde ook echt NIET moederkruid maar zomerfijnstraal...pfffff , heeft dezelfde madelievenbloempjes...mijn tuin staat er vol mee op het moment. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Piroska Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 @ Bit, het regende die dag erg dus ik wilde mijn camera niet te lang aan de regen blootstellen, vandaag was het lang droog en heb ik een paar nieuwe fotoos gemaakt, ik load ze vannaaf op als internet meewerkt, ze zijn een stuk scherper en duidelijker. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Ben ik benieuwd, zou wel een mooie zijn dat dat bij jullie in het wild groeit. Kan hoor. Leuk zeg ! ( mag ik een keer langskomen in de bossen neuzen daar ? ) Janine~Bustani: Ergens kriebelt het dat ik dat moet kennen, ik kom er niet op nog. Weet helemaal niemand iets ?
Janine~Bustani Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Bit Nee, tot noch toe geen ideetjes, behalve hop, esdoorn...maar die zijn het echt niet.Heb de foto's inmiddels ook getwitterd, er is een "geen idee" van een bevriende boswachter via via, ik heb hem gisteravond nog geupload op 'plantifier' na een tip op twitter, dus ik blijf hopen! Het blijkt in elk geval iets bijzonders
Dieuwke Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw in de tuinwereld, want ik heb voor het eerst een tuin(tje) .Dus, daarom ging ik eind april erg enthousiast naar het tuincentrum en heb ik lekker plantjes gekocht. Maar.. Van sommige plantjes heb ik perongeluk het kaartje weggegooid. Erg slim, vooral omdat ik nu niet meer weet hoe ze heten.. Hopelijk kunnen jullie me erbij helpen! De eerste is volgens mij een spirea.. Maar wat voor soort..? Intussen is ie uitgebloeid en een gezellig groen struikje geworden. Deze witte bloeier hieronder was een beetje ongelukkig met zijn plekje, nu die toch behoorlijk wat schaduw had. Ik denk dat ie daarom zn bloemetjes kwijt is geraakt.Want toen ik hem vorige week verplaatste, had dat dit witte bloemetje tot gevolg:Hij zat eerst helemaal vol bloemetjes. Iemand een idee? En tot slot deze roze: Alvast heel erg bedankt! En sorry dat de foto's gedraaid zijn, ik krijg ze maar niet recht..
Aanbevolen berichten