speets Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Kunnen jullie me zeggen of ik deze mag opeten ...Dat mag zeker. Het is alleen de vraag of 'ie ook lekker is. Ik zou het gewoon proberen. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Boerinnetje40 Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 van de 1e foto is natuurlijk de grote vraag: is dit een soort van bosbes en eetbaar?nr 2: doet me denken aan een blauw druifje maar dan anders:-)
appelvrouw Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 1: kornoelje niet eetbare2/ aronskelk, giftig! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Boerinnetje40 Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Bedankt, Appelvrouw! Weer wat geleerd!
Boerinnetje40 Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 Onderstaande foto's zijn genomen in m'n eigen woonwijk. De struiken lijken op de rode, zwarte en de blauwe bes maar voor de zekerheid en eetbaarheid check ik dit liever.
Bit Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 De 1e is dacht ik Viburnum opulus. In ieder geval zéker geen rode bes.2e en 3e zijn beide zwarte bessen. de 3e lijkt blauwig, maar zijn eerder grijs he ? Pluk ze eens en wrijf de schimmel er es af. Denk dat ze zwart zijn.Overigens van beiden zou je het feit dat het zwarte bessen zijn moeten kunnen herkennen aan hun kenmerkende geur.Blauwe bes ( ik geef toe, de bes lijkt er wat op, op je foto ) heeft echt heel ander blad. Zie die topics.
speets Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 Ja: Viburnum, Gelderse roos. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Boerinnetje40 Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 @Bit: Bedankt voor de uiteenzetting. Zijn ze eetbaar? Nee de 1e niet natuurlijk
Bit Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 Zwarte bes is eetbaar he ? Zie die topics. Lijken mij deze zwarte bessen overigens zaailingen, zo aan het blad te zien. Zal wellicht de smaak iets minder of anders zijn, maar zeker eetbaar, zeer gezond zelfs. Niet iedereen vind ze lekker. ( wel om te verwerken enzo, zie die topics )
greetje Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 wie weet.......beetje soepel wasachtig blad:en deze is zacht als fluweel: kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 Bij die 2e ga ik uit van berk1e weet ik zo niet.
greetje Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 bit...een berk heeft toch glad blad? kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 Geen berk maar een hazelnoot denk ik. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 eehh....is daar het blad niet te puntig voor? kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Indy Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 Herkent iemand deze peperplant?? Ik heb werkelijk geen idee welke het is,ze kleuren nu.
Stan Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 Pepecchia (Capsicum baccatum)Een zoete, mild pittige ronde chilipeper die qua smaak en vorm veel lijkt op de 'Peppadew'. De pepers lijken ook erg veel op tomatillo's. De struikvormige planten worden ongeveer 100 centimeter hoog. Pepecchia-pepers kunnen, net als 'Peppadew', gevuld worden met roomkaas en daarna in olie ingemaakt worden. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Bit Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 bit...een berk heeft toch glad blad? Als zaailing niet, meestal niet. 2 foto's van internet van berkenzaailingen: Berk kan als zaailing ook sterk geribbeld blad hebben, rossig, gefrommeld zoals je foto.Ik geef gelijk toe : ik ben niet zeker.
kenbeimer Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 Mijn tuin zit vol berken. Dit was inderdaad een berkenzaailing. Heb er een paar laten staan en die zijn mooi groot geworden. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Yuras Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 @greetje, foto2, kan je makkelijk dit plant uit de grond graven (cm of 10 diep) en vinden of dat inderdaad hazelaar is of te wel een berk. Bij de wortels van hazelaar moet steeds een hazelnoot zichtbaar zijn(sorry voor foto kwaliteit )
Yuras Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 En nu is mijn vraag... Wat is dit? Lijkt eerst op rabarber, maar bloemen zijn heel anders...
Bit Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 Ligularia soortje. Moet je zelf even zoeken wélke. Ik dacht Ligulatia dentata
Yuras Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 @Bit Ja, lijkt wel op Ligularia dentata! Bedankt!
Indy Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 Dank je wel voor het antwoord,super,die ga ik dan dus zo ook inmaken
greetje Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 @bit.....thnx voor de berk! [is ook nog mijn lievelingsboom ] kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten