Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat is snel! Dankjewel Wortel. Ik heb me meteen even ingelezen op de gewone dotterbloem.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Deze struik komt hier overal op. Ik heb hem nooit zien bloeien, maar ik wil graag weten wat het is.

Iemand heeft hem eens benoemd, maar volgens mij klopt die naam niet.

DSCF617548901492422385.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Bedankt, was ik al bang voor. Dan gaat hij eruit.

Men had mij verteld dat het een doornloze meidoorn was

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Acer campestre of in het Nederlands : Spaanse aak. Dat uitstoelen valt echt mee hoor. Ik heb op mn tuin inderdaad 3 lange hagen ervan. Heel fijne haag.

Geplaatst:

44647956.4a373c34.640.jpg?r244647954.3c84e493.640.jpg?r2

Deze staat bij mij op het erf en ik vraag mij af of het een appel of een peer is - van bomen weet ik niet zoveel, ik weet ook niet of je appels en peren uit elkaar kunt houden voordat het fruit zich echt vormt. Het zat in mijn hoofd dat het een peer was, het kan zijn dat de eigenaar van het perceel mij dit gezegd heeft, maar ik weet het niet meer. Ik begin te twijfelen.

Er staan in elk geval twee perenbomen en een appelboom op het erf, dat weet ik, want toen ik hier 18 September kwam wonen hadden die al hun fruit nog. Deze boom had toen zijn seizoen al gehad, en is nu de eerste weer met bloesem.

Als dit ook een peer zou zijn zouden er drie perenbomen op het erf staan, en maar een appelboom. Als het een appelboom was zouden er twee appelbomen, twee perenbomen en twee pruimenbomen zijn, en dat zou ik logischer vinden. Maar ja, wat ik logischer vind daar hoeft die boom zich natuurlijk niet aan te houden. Het is een mooie boom, dat is eigenlijk het voornaamste.

Geplaatst:

Peer. Héél algemeen gezegd ( er zijn énkele uitzonderingen ) bloeien appels roze of iets rozigs, en een peer wit.

Maar het blad is behoorlijk anders, hier goed te zien.

Verder ook wel de boomvorm.

Geplaatst:

Ik heb een moestuin overgenomen en daar staan een paar planten waarvan ik niet weet of het onkruid is of een vaste plant. Hoop dat iemand kan helpen. Alvast dank!

1:

2017041816470943931492585509.jpg

2: teunisbloem? 2017041816454492311492585572.jpg

3:2017041816453916021492585627.jpg

4:

2017041810365644181492585702.jpg

5:2017041810354778001492585797.jpg

6

2017041816461317191492585929.jpg

Geplaatst:

Op foto 3 staat er vanalles. Ik vermoed dat het over de middelste plant gaat. Dat is smeerwortel. Niet schoffelen rondom want gebroken wortelstokken kunnen de plant doen woekeren. De bladeren bevatten veel kalium. Je kan het blad plukken en strooien rond planten die extra kalium fijn vinden, zoals tomaten. Na enkele weken heb je opnieuw blad.

Geplaatst:

Dank! Aronskelk dus,mooie plant, hij groeit achter de composthoop.

Zijn het dan verschillende soorten teunisbloem? Vind ze namelijk niet zo op elkaar lijken...

Geplaatst:

Nr. 4 hou ik op een perzikbladklokje / prachtklokje (Campanula persicifolia), zien er bij mij precies zo uit in ieder geval. Teunisbloem is wat dunner blad met een grijzig waasje bij mij.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

1 Arum

2 geen teunisbloem

3 kan ook een toortsje worden

4 campanula?

5 ? (geen teunisbloem)

6 vingerhoedskruid?

Gewoon alles laten staan en even wachten tot het bloeit...

Geplaatst:

Dank allen, blij dat t geen onkruid is. Plantjes mogen blijven staaan en we zullen zien hoe t allemaal groeit.

Heb nog een mystery plant, opgekomen in pot aan de schutting waar vorig jaar basilicum in zat. En dat is t dus niet.. Maar wat dan wel?

2017041810340157711492708037.jpg

Geplaatst:

Vogelmelk. de wetenschappelijke naam ben ik ff kwijt. Orni......

En @ Lavendula. Ik zie niks in die potjes. andere foto ? Of ik ben kippig.

Geplaatst:

Ik zie wel iets, maar niet goed genoeg. Gokje ; zou iets van Hosta kunnen zijn, maar is het natuurlijk niet, want dan had je dat geweten. Mag een ander iets opperen. Zaten er ook geen bolletjes in ofzo ?

edit. Grotere foto : iets van Gele lis wellicht ? Kan dat ? ( zaad er in gekomen ? )

broedbolletjes er in gedaan van Gladiolen ?

Geplaatst:

Bij mijn weten heb ik niks in die potten gedaan ( hoewel met tientallen potten het geheugen me wel eens in de steek laat... ben ik er toch vrij zeker van). Het lijkt inderdaad wel regelmatig in de pot op te komen, wat het ook is. Manlief ontkent ook iets gezaaid te hebben....

Zijn zeker geen gladiolen of hosta, die heb ik niet. De kleur is echt paars ook, en volgens mij is die lange groene spriet een paars ding wat al wat doorgegroeid is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...