oscardevos Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 2e foto is Cichorei, familie van andijvie
speets Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 De eerste is denk ik een Tanacetum (moederkruid). "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Ann123 Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 Wilde cichorei (ik heb altijd gedacht dat het chicorei was. Wat klinkt cichorei vreemd) En moederkruid. Klinkt twee maal als helemaal correct
henkg Geplaatst: 11 september 2017 Geplaatst: 11 september 2017 Welke boom is dit:Groeit als onkruid in mijn voortuintje, is nu ruim een meter hoog. Eerst nieuwsgierig, later was ie te groot om weg te schoffelen.Kijkend op https://www.bomengids.nl/simpelkartel.html kom ik bij Ruwe berk. Iets met vergelijkbaar blad staat echter niet in de buurt.Jullie idee? Hij gaat er uit. Als een MTFD bezoeker hem wil hebben? 2025_teeltlijst (.xlsx)
zoniet Geplaatst: 12 september 2017 Geplaatst: 12 september 2017 ja, ruwe berk, heeft hele lichte zaden dus de moederboom hoeft niet heel dicht bij te staan
aalterse-willy Geplaatst: 16 september 2017 Geplaatst: 16 september 2017 Welke soort paddenstoel is dit? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
pompedomp Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 in mijn nieuwe tuin staan 2 kleine boompjes van nog geen meter hoog. Volgens mij is het dezelfde soort, maar ik heb geen idee welke dat dan is. Iemand die me daar bij kan helpen?
Roelie Geplaatst: 21 september 2017 Geplaatst: 21 september 2017 Lijkt op witte moerbei (Morus alba) alhoewel...zwarte...?De prunus lijkt ook wel. Je merkt het wel zo gauw er vruchtjes komen...
Fruittuin17 Geplaatst: 21 september 2017 Geplaatst: 21 september 2017 Bovenstaande lijkt (Portugese) laurier Wat is dit voor onkruid?
appelvrouw Geplaatst: 21 september 2017 Geplaatst: 21 september 2017 Gewone of kleine berenklauw... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 23 september 2017 Geplaatst: 23 september 2017 Klopt. @Roelie. Bedoel ik echt niet lullig hoor, maar hoe kun je nou in 1 zin zeggen dat iets op een moerbei lijkt, én op de prunus ?? Dat zijn kwa uiterlijk wel 2 heul verschillende dingen he ? ( bekijk je dit topic op je phone soms ? ) Prunus lusitanica = Portugese laurier.
Veratralalaa Geplaatst: 23 september 2017 Geplaatst: 23 september 2017 Ik heb in juni een palmpje (Chamaerops Humilis “Cerifera”) gekocht in het tuincentrum. Nu zat er in de pot een piepklein stekje van een ander soort plant. Ik heb het stekje in potgrond gezet en het heeft de hele zomer buiten staan groeien! Iemand enig idee wat het is?!
sugarlevi Geplaatst: 24 september 2017 Geplaatst: 24 september 2017 Zo, ik ga jullie hard nodig hebben, met zo'n siertuin, en dan zo in de herfst ook nog, flink aantal planten waarvan ik niet weet wat het is.Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het identificeren van deze planten Plant 1 . Plant 2.Staat naast een paar verbena hastata's ,maar heeft niet van dat soortgelijke gekartelde, dus is volgens mij iets anders. Plant 3. Plant 4. Plant 5 Plant 6 Een kornoelje misschien? Plant 7Nog een kornoelje? Plant 8. Een of ander boompje De toppen: Plant 9 Iets laags en stekeligs Plant 10En iets met bont rood blad Plant 11En er staan flinke groepen van dit uit de kluiten gewassen spul: Plant 12.Een Wolfsmelk? Had in ieder geval ook wit sap uit de stengel komen. Plant 13 Lijkt op ridderzuring, maar is het niet. Waarschijnlijk iets met wat meer sierwaarde. Plant 14.Geen gele toorts, maar? Plant 15 "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 september 2017 Geplaatst: 24 september 2017 4 nagelkruid8 hybiscus9 onkruid komt bij ons in de siertuin ook voor heeft ondergrondse lopers en gemene stekels
Jorieke123 Geplaatst: 25 september 2017 Geplaatst: 25 september 2017 14 Teunisbloem Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 25 september 2017 Geplaatst: 25 september 2017 1 : Akeleiruit / Thalictrum2; Eupatorium cann. / Leverkruid/Koninginnekruid.3; --4; Geum soortje. Geum rivale oid. kan ook een cultivar zijn. 5; Helmruid ? niet zeker.6; Cornus ja.7; Boerenjasmijn/ Philadelphus. Welke cultivar, zo niet te zien. 8; Hybiscus syriacus.9; Braam, wild / zaailing. 1 van de vele soortjes.10; Houttuynia cordata. De kameleon.11; Solidago, Guldenroede. 1 van de soortjes.12; --13; Toch echt wel Ridderzuring.14; Teunisbloem, de kleine15; wederom Cornus.
appelvrouw Geplaatst: 26 september 2017 Geplaatst: 26 september 2017 Ik weet ze niet, en ze zijn het ook niet denk ik maar bij drie denk ik aan berenklauw en bij 12 aan een oleanderachtige..ook een beetje vanwege het witte sap ( is giftig van oleander) misschien familie.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sugarlevi Geplaatst: 26 september 2017 Geplaatst: 26 september 2017 O ja teunisbloem... En gelijk een andere gevonden, die ik hier niet had neergezet. Geel/knikkend of groot nagelkruid, in ieder geval afwijkend van het kleine spul dat wel in de fotoserie staat. Want woekerend en hoog. Zou guldenroede nu niet moeten bloeien, dan wel net uitgebloeid zijn? "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
sugarlevi Geplaatst: 26 september 2017 Geplaatst: 26 september 2017 Nr. 3 inmiddels gevonden. Een acanthus mollus denk ik. Ik heb er trouwens nog eentje waar ik erg benieuwd naar ben, tanacetum vulgare? Deze. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Bit Geplaatst: 27 september 2017 Geplaatst: 27 september 2017 Boerenwormkruid ja. Ja, die Guldenroede zou wel kunnen bloeien ja. Nu ga ik twijfelen. Is het wel zo, dat er een 4 tal Guldenroede's zijn, en een echt late zou dus best kunnen, of standplaats invloed. Ik zie er niet veel anders in. Een hele late Aster zou misschien nog kunnen ( mwaa ) Maar aan de andere kant. Het gaat nog bloeien, dat kan je zien, dus gewoon ff afwachten dus.
Aanbevolen berichten